2020-12-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Men det får heller inte bli för mkt man tar bort angående SE....

Typ där han han lagt till....Där överdriver han....Det har han kanske inte ens gjort...Det ljög han om ..

Men om man börjar tro att SE är GM så kanske man lättare förstår att det blir motsägelser o fel o dyl...

Jag kan lova dig att många som polisen förhör som är skyldiga gör faktiskt lite som SE gör....Dom ljuger om konstigheter för dom vet inte vad polisen vet !

Han är svår att förstå sig på som vittne. Han beter sig obegripligt som GM. I ett sånt läge får man så klart fria hellre än fälla.

Med tanke på misstankegraden mot honom borde den här typen av diskussioner leva ute i marginalen. Istället landar resonemangen gång på gång i såna här hårklyverier. Och det är ju för att det inte finns nåt annat på honom.
Citera
2020-12-09, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Låg säga för skoj skull att jag är helt neutral o inte tror att SE är GM...

Jag har otroligt svårt att veta vad människan gjorde i 20min mellan utstämplingarna....Trots att han försöker förklara allt han hållt på med i dessa 20min är det ingen som sett honom göra det o inget går att bevisa...

O skulle jag ändå "tvinga" in honom på alla platser o klockslag där han säger sig vara så krockar han likförbannat med andra o jag förstår att polisen 1986 inte kunde ha med honom till något....

Även om han överdriver eller ljuger om vissa saker så varför är det ingen som beskriver honom i vittnesmål....typ ja så var det den där tokiga gubben i keps o rock eller något sådant .Men ingenting...!!

Då måste du ju så klart också vara öppen för att han mest stått där och glott. Du är inte neutral ändå när du försöker utan gör ändå ett spektaket av Engström. Förutsätter att han ägnat sig åt allt möjligt.
Citera
2020-12-09, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Då måste du ju så klart också vara öppen för att han mest stått där och glott. Du är inte neutral ändå när du försöker utan gör ändå ett spektaket av Engström. Förutsätter att han ägnat sig åt allt möjligt.

Fast om jag är helt neutral så måste jag väl ändå tro på det han säger ?

Om jag ska börja tro att han ljuger så är jag inte så neutral längre !

Eller hur tänker du ?
Citera
2020-12-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Instämmer. Men på sätt och vis så bröt ju SE ihop. Om det nu hade endast med MOP att göra. Tyst förblev han i varje fall.
Mjaaeee!!
Ok, kanske bröt SE ihop en del, men på sitt högst "egna" sätt . Jag tror, att ngt liknande hans charaderi efter mordet aldrig någonsin förekommit vid ett annat hög-profil-ärende som detta. Vad tyckte hans anhöriga, om hans "spel"?
MEN; den andra halvan i min text var menat som en ironi , beträffande allt tidigare spånande om SE som en medspelare i en konspiration!!
INGA fullslipade konspiratörer skulle vilja ha med en sådan karaktär som SE i gänget - det vore liksom som att skaffa en enkel biljett, raka vägen till Anders Helin och Stockholms Tingsrätt.
Ironi, det är myycket svårt det,,,,,
Citera
2020-12-09, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
SE:s personlighet är ju onekligen ett problem. Är han en kuf som vill bli känd eller en kallsinnig GM? Han skulle som kuf kunna ha medvetet sagt som han gjorde för att bli misstänkt (även om han vore oskyldig) och få all uppmärksamhet i världen, för att sedan slingra sig ur det.

Som MGM är det ju svårt att få ihop alla dessa små detaljer han så precisionsartat nämner och varför han nämner dem om det inte skulle vara för att förvilla vittnen "som tagit honom föt mördaren". Det är sammantaget för många saker som pekar mot honom som suspekt för att det bara skulle vara tillfälligheter eller andras glömska samt missar.

Så antingen är han ute efter drama eller så är han skurken.

Jag har lite svårt att tänka mig att SE skulle s a s ingå i en konspiration och hans uppgift är att vara klädd som GM och förvilla utredning.. låter lite väl långsökt att hinna planera detta för ett kort varsel med biobesök.. men men...

Kallsinnig vet jag inte... SE som ensam GM och skjutit i affekt, som han ju själv yppar som tänkbart scenario.. det är detta som får mig att misstänka SE.. det var inte planerat.. paniken slår in i flykten och han kan inte slita sig från att ta sig tillbaka till närhet av MP och sen tillbaka till arbetet.. och vidare med telefonsamtalet gällande sin utstämplingstid på morgonen innan han ska ringa polisen.. och vidare med ”bättre att förekomma än förekommas.”

Men; kanske SE suktade så på att få uppmärksamhet att han medvetet vill göra sig misstänkt... verkar dock även det lite långsökt..
Citera
2020-12-09, 16:10
Medlem
sankmarks avatar
Det mest oförklarliga i Palmemordet är att det finns människor fortfarande år 2020 som tror att Engström skulle vara Palmes baneman. Det räcker med att höra och se Engström i tio sekunder för att förstå att han inte kan vara statsministermördare. Det är förstås ytterligt besvärande för svensk rättsväsende och poliskår att man trots alla medel och 34 år efter mordet inte kan bättre. En fiction och hittepå roman blev deras episkt monumentala haveri.
Senast redigerad av sankmark 2020-12-09 kl. 16:18.
Citera
2020-12-09, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Det mest oförklarliga i Palmemordet är att det finns människor fortfarande år 2020 som tror att Engström skulle vara Palmes baneman. Det räcker med att höra och se Engström i tio sekunder för att förstå att han inte kan vara statsministermördare. Det är förstås ytterligt besvärande för svensk rättsväsende och poliskår att man trots alla medel och 34 år efter mordet inte kan bättre. En fiction och hittepå roman blev deras episkt monumentala haveri.

Om vi säger att det är oförklarligt att ens tro på att SE är GM då testar jag dig ...Hur kan då folk tro att det är han ?.

Då är ju det lika omöjligt som att SE är GM...

Vi skulle ju inte tro på oförklarligt o osannolika saker..

Men redan här är det ju bevisat att det är möjligt...
Citera
2020-12-09, 16:49
Medlem
Citat:

Så; du avskriver SE som GM pga av att du anser att han är ”fel typ?”

Oavsett bevisning? Alltså; även om det t ex skulle komma ett mordvapen med dna på Palme och som skulle kopplas till SE? Då måste det vara fabricerad bevisning? Det kan inte under några som helst omständigheter vara SE?

Är det så vi ska tolka dig?
Citera
2020-12-09, 16:54
Medlem
Min åsikt är att det är precis lika galet att helt avfärda SE, som att vara stensäker på att han är GM, baserat på det vi vet. Vilket i ärlighetens namn inte är särskilt mycket.
Citera
2020-12-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase

Oavsett bevisning? Alltså; även om det t ex skulle komma ett mordvapen med dna på Palme och som skulle kopplas till SE? Då måste det vara fabricerad bevisning? Det kan inte under några som helst omständigheter vara SE?

Jaa!! Om det nån gång skulle presenteras Ny teknisk bevisning - gnm nån kollega till peetersån - som "binder" SE till MOP, ja då Ska vi utgå ifrån att det handlar om fabricerad bevisning. Ty, det har gått prestige i detta bortslarvade mordärende!
Citera
2020-12-09, 17:04
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase

Det kommer inte komma någon teknisk bevisning mot Engström. Det Kling(KP) och Klang(HM) la fram saknar totalt all form av bevisning mot Engström. Det de la fram når inte ens upp till svagt indicium. Noll och intet var det, fiction och hittepå.
Citera
2020-12-09, 17:26
Medlem
Citat:

Vad är har Engströms utseende och framtoning med någonting att göra?

Du får bara ''känslan'' att han inte kan vara mördare, genom att titta på honom. Det låter likt Hans Holmér, när jag tänker efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in