2020-12-09, 13:56
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cordelia
Hittat mammans fb och det verkar som han har en mycket yngre syster, född runt 2010.
Även hittat vad jag tror är Lucas fb. Även han isf SD:are! Och mycket EPA-traktorer är det... vad som förvånar mig (baserat på min egen sons vänner osv) är att föräldrarna är välutbildade men barnen ger intryck av värsta ”Bonn-ungarna”. Traktorer, EPA-traktorer och ”rösta på SD i EU-valet”
Citera
2020-12-09, 13:59
Medlem
Citat:
Även hittat vad jag tror är Lucas fb. Även han isf SD:are! Och mycket EPA-traktorer är det... vad som förvånar mig (baserat på min egen sons vänner osv) är att föräldrarna är välutbildade men barnen ger intryck av värsta ”Bonn-ungarna”. Traktorer, EPA-traktorer och ”rösta på SD i EU-valet”
Hahaha Kan du se om Lucas är vän med Mattias eller Dennis på fb? Tänkte bara att Lucas adress dyker upp men vi vet inte om det verkligen var där de befann sig.
Citera
2020-12-09, 14:15
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Hahaha Kan du se om Lucas är vän med Mattias eller Dennis på fb? Tänkte bara att Lucas adress dyker upp men vi vet inte om det verkligen var där de befann sig.
Nej! Och han är inte vän med sina egna föräldrar heller. Så därför ej säker på om detta är en annan L*ucas. Men det finns en bild på samma bil som jag sett på Mattias fb
Citera
2020-12-09, 14:24
Medlem
Citat:
Nej! Och han är inte vän med sina egna föräldrar heller. Så därför ej säker på om detta är en annan L*ucas. Men det finns en bild på samma bil som jag sett på Mattias fb
Jag har inte lusläst tråden, jag är oklar över varifrån ryktet om festadressen kommer. Det kan väl inte vara från polisen...
Det finns ju även rykten om att festen var på Klotvägen 8 (fam H^din) eller 4 (fam *rp-ell)?

Tror nog de finns en hel del tonåringar i Ljungby som vet svaret på vilka som var där och var festen var.
Senast redigerad av bazaar 2020-12-09 kl. 14:30.
Citera
2020-12-09, 14:24
Medlem
Citat:
Enligt den fb heter mamman ngt annat så det är troligen inte den Luckas. Gå in under ”om” så ser du
Citera
2020-12-09, 14:27
Medlem
Tjackmosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Finns ingen anledning att klandra villaägaren för något. Kommer en full/påtänd snorunge mitt i natten och bultar på min dörr skulle jag också ha stängt densamma. Det är upp till honom själv och hans kompisar att se till att han kommer hem oskadd. Om inte så sker får man stå sitt kast.
Jag har så svårt att förstå den här inställningen. I Sverige är det fullt accepterat att tonåringar så unga som 14-15 år dricker sig stupfulla och sedan raglar hem ensamma. Har man ett problem med detta är man inte riktigt klok (eller kanske muslimjävel osv.).

Dyker det sedan upp en tonårig kille som är berusad och utan ytterkläder mitt i vintern är det fullt förståeligt att man smäller igen dörren på honom. Fryser han ihjäl är det hans eget problem och har inget med mig att göra. Han får "stå sitt kast". Fy fan.
Citera
2020-12-09, 14:32
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Jag har så svårt att förstå den här inställningen. I Sverige är det fullt accepterat att tonåringar så unga som 14-15 år dricker sig stupfulla och sedan raglar hem ensamma. Har man ett problem med detta är man inte riktigt klok (eller kanske muslimjävel osv.).

Dyker det sedan upp en tonårig kille som är berusad och utan ytterkläder mitt i vintern är det fullt förståeligt att man smäller igen dörren på honom. Fryser han ihjäl är det hans eget problem och har inget med mig att göra. Han får "stå sitt kast". Fy fan.

Nästa gång kanske det är dem själva som behöver hjälp, sånt här brukar slå tillbaka på en själv. Vem har inte behövt hjälp någon gång i sitt liv?
Citera
2020-12-09, 14:53
Medlem
Citat:
Ingen Lucas i Dennis vänlista på fb, inte heller någon H¨din eller *rp-ell.
Citera
2020-12-09, 14:53
Medlem
cordelias avatar
Citat:

Det är nog inte accepterat men mer så att ungdomar inte alltid gör som man som vuxen vill. Däremot alkohol-debuterar ju ungdomar betydligt senare nu jmf m när jag var ung. Men håller med dig - att stänga dörren är vidrigt beteende. Tills jag får en bättre förklaring ser jag de som medskyldiga till vad som ev hänt Mattias!
Citera
2020-12-09, 14:55
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Nästa gång kanske det är dem själva som behöver hjälp, sånt här brukar slå tillbaka på en själv. Vem har inte behövt hjälp någon gång i sitt liv?

Precis! Tex akut sjukdom/krampanfall mm mm
Citera
2020-12-09, 14:56
Medlem
cordelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Ingen Lucas i Dennis vänlista på fb, inte heller någon H¨din eller *rp-ell.
Vilka är dom?
Citera
2020-12-09, 14:57
Medlem
Citat:

Det är möjligt att det är fullt naturligt i din umgängeskrets att 14 - 15 åringar dricker sig stupfulla. I min är det inte det. Beträffande ditt påstående om "riktigt klok" så finns jag tillgänglig för ett IQ test när helst du vill så kan vi jämföra.

Ungdomar med ett beteende som du beskriver har helt enkelt dåliga föräldrar. Om man super och knarkar ihop med kompisar och inte kan ta vara på sig själv så är det i första hand kompisarna som bör ta hand om personen så hen inte "fryser ihjäl". Om inte så sker skall man inte klandra någon helt utomstående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in