Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Du förstår fortfarande inte att det är olika skatteregler för privatpersoner och företag men du kanske bara är förblindad av rädslan för att behöva sälja bostadsrätten när du inte längre har råd att bo kvar om avdraget minskas.
Nu fantiserar du igen, du hittar inget stöd för det i mina inlägg men däremot ser du två frågor där till dig som du inte har klarat av att besvara.
Citat:
Ursprungligen postat av
von Hindenburg
Bort med avdraget då för det är staten som lagt sig i...
Jag är helt för att slopa kapitalbeskattningen och därmed också avdrag för kapitalförluster men mot att behålla det ena och ta bort det andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merlin01
Det är inte bara aktieägare som får ta smällen när företag (och speciellt en bank) konkar.
Okej gå igenom vilka mer som drabbas då och fundera på varför de drabbas. Jämför det gärna med när ett annat vanligt företag konkar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Merlin01
Hade regler funnits som begränsade utlåning så hade det inte hänt alls. Reglerna hade upprätthållt en sund marknad och inte tvärtom.
Intressant att du inte ville kommentera händelseförloppet.
Jo konkurser är oundvikligt hur många regler du än har, du tror väl inte på att vi med regler kan se till att inget företag konkar.
Om du vill ha hela händelseförloppet för finanskraschen får du väl läsa om det eller se en film om det men jag tänker inte skriva en lång uppsats om det bara för att du ber om det. Det är en alldeles för omfattande uppgift att avhandla i ett kort inlägg.