Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-07-16, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJinx
Kan hålla med om att det finns många mentalt sjuka människor inom JV, de känner att församlingen är en plats där de blir accepterade och blir också kvar där.
Har även sett med egna ögon hur friska människor blir psykiska vrak av all den press som uppstår när VT pressar medlemmarna allt för hårt med den "teokratiska verksamheten", folk som får ansvar som äldste, pionjär, biträdande tjänare samtidigt som de behålla jobb, familj och barn. Detta har i många fall slutat med att de går in i väggen och hamnar i tunga depressioner med långa sjukskrivningar som följd, allt för ofta så fastnar de även i detta stadie.

Många har säkert märkt detta, men som vanligt skyller man på Satan......
Citera
2020-08-05, 23:14
Medlem
Hexen666s avatar
Länge sedan JV höll fysiska möten och gick i tjänsten. Hur länge kan det fortsätta innan folk börjar bli overksamma och vackla i tron?
Citera
2020-08-06, 15:45
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Länge sedan JV höll fysiska möten och gick i tjänsten. Hur länge kan det fortsätta innan folk börjar bli overksamma och vackla i tron?

De massproducerar högkvalitativa emotionella snyftfilmer med underliggande dödshot som röd tråd.
Citera
2020-08-21, 11:51
Medlem
swebarbs avatar
Bara jag som fått handskrivna brev av dom nu ? fick ett vitt kuvert igår, och nu idag kom det ett till vad i helvete ??? jag vill inte ha med dom att göra dom kan försöka komma hem o ringa på en dag då jävlar
Citera
2020-12-08, 22:33
Medlem
Jag söker kontakt med någon med god insyn i JV och deras rekrytering m.m., som inte är hjärntvättad. Det får gärna vara en avfälling eller någon som hängt med dem, men som inte har någon koppling dit längre. Var hittar man dem?
Citera
2020-12-08, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Jag söker kontakt med någon med god insyn i JV och deras rekrytering m.m., som inte är hjärntvättad. Det får gärna vara en avfälling eller någon som hängt med dem, men som inte har någon koppling dit längre. Var hittar man dem?
Det finns ju organisationer som ”recovering from religion” och liknande i USA. Vet inte om det finns liknande i Sverige?
Om du kan tänka dig att leta utanför Sverige så kan du säkert få kontakt online med någon på sådana ställen.
Citera
2020-12-10, 21:20
Medlem
D1na4s avatar
Citat:

Är uppväxt inom JV fram tills jag var ca nio. Har tyvärr ingen kontakt med släktingar som är involverade men har en viss insyn i hur de rekryterar och jobbar.
Citera
2020-12-10, 22:14
Medlem
Citat:

OK, vad undrar du? Vad vill du fråga om? Jag har varit ute i 30 år, men har släktingar kvar.
Citera
2020-12-13, 00:13
Medlem
4kingaceholes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Bara jag som fått handskrivna brev av dom nu ? fick ett vitt kuvert igår, och nu idag kom det ett till vad i helvete ??? jag vill inte ha med dom att göra dom kan försöka komma hem o ringa på en dag då jävlar

NEEJ stackars plutt. Fick du ett brev i posten du inte kan hantera ;( hur löser du livets andra problem? typ när de ringer och vill byta ditt elabonnemang? måste du åka in till pyskakuten då? (
Citera
2020-12-18, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4kingacehole
NEEJ stackars plutt. Fick du ett brev i posten du inte kan hantera ;( hur löser du livets andra problem? typ när de ringer och vill byta ditt elabonnemang? måste du åka in till pyskakuten då? (

Har man en hatisk vy mot någon som tar sig tid att författa ett personligt brev så blir man irriterad.
Att du tar det till en helt annan nivå säger mer om dig själv.
Citera
2021-03-02, 12:51
Medlem
Citat:

Testa skicka ett PM..(om jag nu kan besvara dom pga detta kontots låga antal posts)...

Har relativt bra koll, inne, men ute så att säga.
Citera
2021-04-12, 11:01
Medlem
Megalits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negersmurfen
Intressant, den styrande kretsen har erkänt att man missförstod Bibeln.

Det är ju bra att man erkänt åtminstone detta. De är inte ofelbara. Men då kan det mycket väl finnas fler saker som de har missförstått.

JV får inte ifrågasätta den styrande kretsen. Inte öppet i alla fall. JV måste acceptera vad de säger, nästan som om det kom direkt från Gud.
JV har aldrig påstått att de skulle vara ofelbara. De har ofta reviderat sina uppfattningar i takt att de fått ökad insikt och kunskap under resans gång i det att man fortsätter att anstränga sig att förstå Bibelns budskap i djupet. Ibland har man varigt ivriga att tolka saker och ting och ge uttryck för detta, men insett att det behövs justeringar i ljuset av ökad förståelse.

Så var det t.ex med uppfattningen om 1975. JV erkände öppet att man förhastat sig. Man hade inte lagt tillräcklig vikt på det som sägs i skriften: "Men den dagen eller stunden känner ingen, inte ens sonen, utan bara Fadern." Men skam den som ger sig, sökandet efter ett växande ljus fortsätter. Bra så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in