Citat:
Har är källan på att poliser "dröjde" sig kvar i närheten av mordplatsen och inte allihop försvann på några sekunder som folk verkar tro. Borde inte Skandiamannen ha hunnit upp iallafall någon av poliserna med sin imponerande språngmarsch?
https://www.youtube.com/watch?v=525XSRTntKU
04:00 - Berättar hur de söker igenom utrymmen/hiss nedanför trappan
06:20 - Berättar hur de metodiskt söker igenom David Bagares gata. "Vi måste stanna till i varje port"."Titta in och under bilar".
08:00 - CocaCola-polisen berättar att det är tidigt under löpturen som han måste stanna och spy. "När jag kommer fram och börjar springa då kommer kolsyran upp igen"
https://www.youtube.com/watch?v=525XSRTntKU
04:00 - Berättar hur de söker igenom utrymmen/hiss nedanför trappan
06:20 - Berättar hur de metodiskt söker igenom David Bagares gata. "Vi måste stanna till i varje port"."Titta in och under bilar".
08:00 - CocaCola-polisen berättar att det är tidigt under löpturen som han måste stanna och spy. "När jag kommer fram och börjar springa då kommer kolsyran upp igen"
Det där är ingen källa på att de gått långsamt och lyst med lampor.
De sprang och sökte av i högt tempo, och det finns ingen exakt uppgift på vilken tidpunkt SE sprang.
– ”Efter en stund kommer jag ihåg att jag inte sa hur mannen var klädd, vilket kvinnan berättat för mig. Jag reser mig då upp och springer efter poliserna...”
Hur långt det egentligen var mellan tanke och handling vet man inte. Om ”en stund” betyder en halv minut efter Gedda så var det så tomt som det ska vara inne i gränden.
Scenariot att SE springer samtidigt som poliserna var vid Luntmakargatan håller inte, det håller jag med om, men han säger egentligen inte heller att han gjorde det.
Man kan helt enkelt inte automatiskt dra den slutsats som KP drar, och tro att man hittat något riktigt hett bevis, för det har man definitivt inte gjort.
Det som ändå är intressant i sammanhanget är att fler poliser kommit till platsen och att Palme lades på bår och strax åkte in i ambulansen då han kom gående tillbaka. Det betyder att klockan var 23.27, och att hans egen språngmarsch varit mellan 23.25-23.26. Det stämmer också förvånansvärt bra med de springande poliserna i kombination med en viss tvekan innan han själv sprang.
Det framgår i den filmsnutt du hänvisar till att Djurfeldt spydde på David Bagares gata, men du hävdar kanske att det är fel?
Inget vittne har f.ö sett någon polis stå och spy i gränden.