2020-12-07, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
I Rapports sändning 04.00 1 mars beskrivs gärningsmannen bära en mörk täckjacka, möjligen blå. Ska man gissa att SE gissat att Lisbeth nämnt detta?

Ja, det är väl detta som gör att SE’s ”alibi” spricker gällande den biten..

Sen frågar jag er som är mer insatta; läst förhören med väktarna en gång i tiden men det var länge sen.. och lat just nu..

Nämner SE till väktarna på mordnatten;
Att han har pratat med Lisbeth på MP?
Att han har sprungit efter GM/polis?
Att han har överhört ett vittne på MP, som beskrev SE’s klädsel?
Samt att polis inte ville ta hans vittnesmål?
Citera
2020-12-07, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamNotChevyChase
Ja, det är väl detta som gör att SE’s ”alibi” spricker gällande den biten..

Sen frågar jag er som är mer insatta; läst förhören med väktarna en gång i tiden men det var länge sen.. och lat just nu..

Nämner SE till väktarna på mordnatten;
Att han har pratat med Lisbeth på MP?
Att han har sprungit efter GM/polis?
Att han har överhört ett vittne på MP, som beskrev SE’s klädsel?
Samt att polis inte ville ta hans vittnesmål?

Håller med om att det är rörigt med många uppgifter. Vad jag vet nämner han inget av detta.
Citera
2020-12-07, 19:38
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Jag tar det igen. Vad har du för källa på att de gick sakta och lyste med ficklampor och att polismannen stannade och spydde i gränden innan han nådde fram till trappen?
Jag noterar att du inte vill svara. men jag noterar tyvärr också att du upprepar denna för mig helt nya information.
Styrk med fakta eller erkänn att du har fel.

Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Bra. Det är bättre att man kollar upp hur det låg till i verkligheten innan man skriver. Annars är risken stor att man sprider desinformation. Illa oavsett om det är medvetet eller omedvetet. Dessutom är det så lätt att kolla upp sakerna.
Kollar du du exempelvis från 07.45 här så framgår det att han spydde ovanför trappkrönet, och anledningen var inte att han gått sakta och lyst med ficklampa.

https://m.youtube.com/watch?v=525XSRTntKU

Att de sprang finns massor med källor på. Bl.a. de själva, och exempelvis HJ använde ordet ”kutade”.
SE chansade rätt igen.

Jag har läst förhören med Ålandskvinnan.
Jag sammanfattar:
Hon hade mött en man och en kvinna i sin butik vid tiden för Palmes begravning.
Hon kom inte ihåg hans namn, men hon säger att hennes man som också befann sig i butiken minns att han hette Stig Engström. Hon kände igen SE från en bild i Expressen den 7/4.
Mannen och kvinnan ska ha vuxna barn, och äga en herrgård. Så långt inte likt SE.
Redan innan hon såg honom i tidningen den 7/4 kände hon igen honom som en person som liknade mördaren. Hon reagerade direkt då han kom in. Då undrar man hur Ålandskvinnan visste hur mördaren såg ut?
Det visste hon inte, men hon tyckte att han liknade en teckning föreställande en springande man bakifrån som publicerats i Expressen tidigare. Tecknaren hade f.ö lika dålig koll på hur mördaren såg ut, och har gjort sin bild utifrån sin egen fantasi. Man kan f.ö inte identifiera en person utifrån en tusch-teckning.
Redan här borde polisen dragit öronen åt sig.
Men vad hade då mannen som liknade SE sagt?
Erkänt mordet?
Nej inte alls. Han hade reagerat kraftigt över häktningen av Victor Gunnarsson, och trodde att polisen bara ville ha någon att visa upp.
När hon sedan fått veta att SE var grafiker fick hon för sig att han jobbade för EAP, och var på Åland i samband med ett möte de hade där. Känns teorin igen? End of story.

När man läser detta så förstår man att kvinnans egna grundlösa teorier har planterats i utredningen, och nått fram till Per Häggström på Skandia, som tagit dem vidare in i konspirationsteoriernas sköna värld, och sedan manglats och formats av herrar som Sven Anér, TP och andra och kommit att bli vad de sedan blev.
Blaha, blaha...

Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Jag baserar det på sånt jag läst de gick sakta och lyste med lampor vid tex T banestationen.
Jag ska dock erkänna att jag inte exakt vet vart polisen spydde så du ka ha rätt där absolut.
Vilka som sagt att de gick sakta kan jag inte på rak arm dra mig till minnes.

Det har jag absolut läst det kan ha varit i förhör men när du på ett sakligt sätt är så säker så blir jag osäker kanske var det nån som bara tolkat det så och sedan så har det blivit en sanning för mig och en del andra här.
Ni andra har ni inte också läst detta?
Förresten jag antar att många har läst förhören med Ålandskvinnan?
Min länk till de förhören funkar tyvärr inte.
Ni som läst det vad säger ni?
Man blir i vart fall inte mindre misstänksam mot SE efter att ha läst speciellt förhöret med henne från 87.

Har är källan på att poliser "dröjde" sig kvar i närheten av mordplatsen och inte allihop försvann på några sekunder som folk verkar tro. Borde inte Skandiamannen ha hunnit upp iallafall någon av poliserna med sin imponerande språngmarsch?

https://www.youtube.com/watch?v=525XSRTntKU

04:00 - Berättar hur de söker igenom utrymmen/hiss nedanför trappan

06:20 - Berättar hur de metodiskt söker igenom David Bagares gata. "Vi måste stanna till i varje port"."Titta in och under bilar".

08:00 - CocaCola-polisen berättar att det är tidigt under löpturen som han måste stanna och spy. "När jag kommer fram och börjar springa då kommer kolsyran upp igen"
Citera
2020-12-07, 20:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Har är källan på att poliser "dröjde" sig kvar i närheten av mordplatsen och inte allihop försvann på några sekunder som folk verkar tro. Borde inte Skandiamannen ha hunnit upp iallafall någon av poliserna med sin imponerande språngmarsch?

https://www.youtube.com/watch?v=525XSRTntKU

04:00 - Berättar hur de söker igenom utrymmen/hiss nedanför trappan

06:20 - Berättar hur de metodiskt söker igenom David Bagares gata. "Vi måste stanna till i varje port"."Titta in och under bilar".

08:00 - CocaCola-polisen berättar att det är tidigt under löpturen som han måste stanna och spy. "När jag kommer fram och börjar springa då kommer kolsyran upp igen"
Den som lyssnade uppmärksamt på KP:s redogörelse vid presskonferensen (mellan 40-45 min i videon nedan) kunde notera det som finns vid 04:00. Inte har SE sprungit efter några poliser, han låg först vid det första Skandiamannenloppet.

https://www.facebook.com/dn.se/videos/4236622799688958/
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-12-07 kl. 20:52.
Citera
2020-12-07, 21:06
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Den som lyssnade uppmärksamt på KP:s redogörelse vid presskonferensen (mellan 40-45 min i videon nedan) kunde notera det som finns vid 04:00. Inte har SE sprungit efter några poliser, han låg först vid det första Skandiamannenloppet.

https://www.facebook.com/dn.se/videos/4236622799688958/

Om inte polisen som var efter, kom ifatt de övriga poliserna förrän uppe på Malmskillnadsgatan så gör ju det att Engström berättelse får stöd.
Citera
2020-12-07, 21:20
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Du säger att han ljuger om utstämplingstiden för att ordna ett alibi.
Ja, det är väl en bra gissning. Men det skall tydligen kunna finnas en helt annan förklaring till att han ljuger:
(FB) Skandiamannen

Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Resten av det du skrev vet jag inte ens om du menar allvar med...
Det jag skrev där handlade alltså om att SE (även som oskyldig till mordet) kan ha haft rationella skäl att ljuga om vad klockan var när han stämplade ut från jobbet. Kanske låter lite långsökt där i mitt exempel, men även om SE försökte trixa till sig ett alibi så behöver detta alltså inte nödvändigtvis betyda att han är gärningsmannen.
Senast redigerad av Draifos 2020-12-07 kl. 22:12.
Citera
2020-12-07, 21:58
Medlem
Grandiosos avatar
Lars Borgnäs: ”Så skulle Stig Engström ha kunnat försvara sig”

https://www.svd.se/sa-skulle-stig-engstrom-ha-kunnat-forsvara-sig
Citera
2020-12-07, 22:03
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Om inte polisen som var efter, kom ifatt de övriga poliserna förrän uppe på Malmskillnadsgatan så gör ju det att Engström berättelse får stöd.

Ytterligare spekulationer utan grund i utredningsmaterialet. Vad grundar du detta uttalande på?

Du spekulerar fritt utan någon som helst källa.
Citera
2020-12-07, 22:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Lars Borgnäs: ”Så skulle Stig Engström ha kunnat försvara sig”

Förstår inte riktigt vad foliehatten Lars Borgnäs far efter här. Det är väl ingen som på fullt allvar tror att Stig Engström hade kunnat fällas för det här mordet efter allt som har varit (bl.a. just Lisbeth Palmes 100%-iga utpekande av CP):
Lisbeth Palme sa sig ha sett gärningsmannen i ansiktet. När hon i december 1988 fick se en konfrontationsvideo med Christer Pettersson pekade hon ut honom och sa att han stämde på hennes beskrivning, med sitt ”ruskiga utseende”. Hon sa sig vara helt säker på att det var honom hon sett. Ingen, skulle Engström säga inför domstolen, kan väl påstå att jag liknar Christer Pettersson?
Senast redigerad av Draifos 2020-12-07 kl. 22:19.
Citera
2020-12-07, 22:17
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Ytterligare spekulationer utan grund i utredningsmaterialet. Vad grundar du detta uttalande på?

Du spekulerar fritt utan någon som helst källa.

Läs inläggen i dom framgår det. Finns t.o.m med på film. Bättre källa går inte att få. Men du bara vräker ur dig trams utan någon som helst substans. (så jag slutar kommentera dig)
Citera
2020-12-07, 22:22
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Läs inläggen i dom framgår det. Finns t.o.m med på film. Bättre källa går inte att få. Men du bara vräker ur dig trams utan någon som helst substans. (så jag slutar kommentera dig)

I alla mina inlägg så bifogar jag källor. Jag noterat att alla dina inlägg saknar källor och att du saknar trovärdighet.
Citera
2020-12-07, 22:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
LGWP i nyhetsmorgon idag, "det var inte Engström som sköt Palme".

(och han kommer lägga fram sin "utredning" om det när han summerar brottsåret 2020)

Han har förstås rätt, det är totalt galet att göra SE till gärningsman.
Citat:
Engström berättelse får stöd.
Spännande. Kanske kommer något till jul:
https://www.tv4.se/artikel/6YM0KwQ0vUfvnueQKIp9rk/palmeutredningen-blir-tv-serie-gw-skandiamannen-aer-inte-gaerningsmannen
Senast redigerad av Draifos 2020-12-07 kl. 22:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in