Citat:
Ursprungligen postat av
Ralph247
Jag tror att corona har funnits betydligt längre i Sverige (och övriga länder) än vad statistiken visar. Eftersom de allra flesta verkar få milda symptom är det troligt att många som har fått viruset inte har gått och testat sig.
Varför skulle Sveriges "patient 1" (kvinna i Jönköping) vara den allra första i landet med corona? Det låter otroligt osannolikt i mina öron. Troligare är att det har funnits ett bra tag före det första bekräftade fallet.
Detta skulle betyda att vi är betydligt längre komna på spridningskurvan än vad statistiken indikerar. Och troligtvis har rätt många redan haft och blivit friska från viruset. Vilket även anekdoterna i denna tråd talar för.
Vad tror ni om denna teori?
Jag är nästan övertygad om att jag fick Corona redan runt nyår då vi hade varit i Åre på jul.
Då tog jag det som en vanlig influensa men den hade exakt samma symptom som Corona.
Magsjuka 1 dag, febertoppar i 5 dagar, ont i halsen 4-5 dagar samt ont i hela kroppen under hela tiden. Sedan vart det över. Hade över 39,5 grader feber som mest.
Visst kan det ha varit en vanlig influensa men ju mer jag tänker på desto mer liknade den Corona.
Många som varit förkyld i vinter kan mycket väl också ha haft Corona redan.