Citat:
Ursprungligen postat av
LoversInJapan
Finns många märken som har blivit blattefierade som jag vägrar köpa även om jag tycker en del av de är snygga.
-Parajumpers (känns som varenda invandrare bär på denna jacka och jag tycker inte jackorna är snygga någonstans)
-Canada Goose (finns vissa jackor som är snygga men de är överprisade och det finns ett inflöde av fake-jackor)
-Gucci (fult som fan, hatar detta märke)
-Rolex (som någon skrev tidigare, arab-klocka. Riktiga klock-entusiaster bär Omega etc.)
-BMW/Audi (folk har skrivit detta tidigare också men tänker verkligen organiserad kriminalitet när jag ser dessa bilar ute på vägen, även om vissa av dessa bilar är snygga i min åsikt)
Prajumpers - Babbigt som fan
Canada goose - Så pass babbigt att det inte är babbigt längre. Typ en gammal klassiker. Många medelålders människor som vill ha en varm jacka har Canada Goose.
-Gucci. Förstört vet jag inte? Dock en märke som blivit väldigt street och hiphop jmf med förut. Men visst ur ett östermalmstants-perspektiv så är det nog förstört.
- Rolex har alltid haft stämpeln som turkigt. Även om det ändå är den vanligaste klockan på vita människor med mycket pengar i realiteten. Personligen tycker jag dem gör snyggast klockor och att det är en odödlig klassiker.
- Här skulle jag vilja dra min analys till att Audi blivit det stora babbemärket. BMW blivit mer medelklassmärke. Iaf om du tittar på vilka som kör bilarna på vägen. BMW har inte alls hängt med i trenderna. Frågar du random arab 20+ så är det en Audi man drömmer om. BMW X-serien och Volvo XC-90 är medelklass med pengar som jag ser det. Audi är för babbar som vill racea på nynäsvägen.