Flashback bygger pepparkakshus!
2020-12-06, 21:00
Medlem
Vireks avatar
Inspirerad av denna tråd (FB) Ni med låg inkomst men som ändå köper dyra statusprylar - Hur tänker ni? kom jag att tänka på hur vissa tidigare märken som ansetts fina och dyra , blivit synonymt med WT i olika utsträckning. Det samma kan väl även gälla åt andra hållet, typiska WT-märken är något rikare personer börjat använda på grund av någon anledning.

OBS jag menar inget negativt eller postiivt med WT eller ej, det är bara en bra väg att förklara vad jag menar.

Sen finns det ju även märken som inte är speciellt dyra eller exklusiva, men som inte alls WTs använder. Barbour och Patagonia är två sådana som jag kommer att tänka på.

Så, vad har ni gjort för observationer?
Citera
2020-12-06, 21:04
Medlem
Fistpumps avatar
Givenchy, Gucci och Dsquared – iaf plagg från dem med stora loggor. Tvivlar på att allt är äkta.
Citera
2020-12-06, 21:13
Medlem
Keldons avatar
Burberry känns inte så exklusivt numera.
Citera
2020-12-06, 21:34
Medlem
grungewhores avatar
Oftast har ju märken flera linjer av sina kläder. Desto större blaffiga loggor, desto större chans de är från en outlet. Tommy Hilfiger har väl länge varit trash, men ju trashigare människor som bär något, desto färre vill äga dem.

Det är väl så att vissa märken försöker nå nya demografier genom att ha bilder på mångkulturella inslag, och då tappar de förstås status hos oss som inte känner igen oss längre.
Citera
2020-12-06, 21:55
Medlem
Spelar märken någon roll egentligen för den breda massan ?

Väldigt många kvinnor handlar kläder i de stora kedjorna, tex lindex, utan vara WT.
Citera
2020-12-06, 22:00
Medlem
Dom flesta märken är white trash idag när svenssons som egentligen inte har råd köper dyra kläder på avbetalning för att kunna passa in.
Citera
2020-12-06, 22:05
Medlem
Jag skulle nog mer vilja säg att när stadens kriminella får smak på ett visst klädmärke, bilmärke etc så sjunker det väldigt snabbt i popularitet hos den skattebetalande delen av populationen.
Citera
2020-12-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Adidas?

Korrekt, Helly Hansen bars av märkesmedveten överklass men begagnas numer till vardags av kreti och pleti.
Citera
2020-12-06, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afs123
Canada goose, Parajumper, Hugo boss, Armani

Hugo Boss är väl mer ett blattemärke numera. Har inte sett många vita bära märket.
Citera
2020-12-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smartjavel
Hugo Boss är väl mer ett blattemärke numera. Har inte sett många vita bära märket.
Yep. blattar och wt
Citera
2020-12-06, 22:19
Medlem
Alla märken som gangsterrappare har i sina videos
Citera
2020-12-06, 22:35
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dropitbitch
Louis Vuitton, Gucci, Versace, Prada, Peak Performance & Moncler.
Lägg till Hugo Boss och Armani så är listan komplett.

Tacka vet jag Ralph Lauren, Gant och CK som gangsterrappen inte fått tag i än, så vi medelklass fortfarande kan bära skiten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in