Citat:
Ursprungligen postat av
fjisken
På tal om magväskor, det är ett plagg vi kan lämna i 2020 tycker jag. Otrolig humor att se svennebananer som tar till knarklangarkultur. Eller tjockisar som ser ut att ha en vanlig axelremsväska på kaggen.
Instämmer. Jag har personligen fått se två intressen med tillhörande varumärken blivit kapade och helt förstörda av akademiker och folk från medelklassen.
Förr i tiden gjorde Fjällräven och Haglöfs rejäla kläder helt inriktade på friluftsliv och tillvaron i skogen. Nu har dom varumärkena kapats helt och gjorts om till modeplagg att användas i städerna av akademiker som vill positionera sig som mer aktiva än vad dom är.
Samma sak med Harley Davidson, tidigare var det ett märke helt och hållet för oss entusiaster. Det snoddes rakt av av akademiker i villorna i Täby mfl som vill framstå som lite tuffare än andra akademiker. Vem vill ha en HD och bli ihopblandad med det där nu när Lasse Berghagen och ett gäng akademiker åker runt med "Born to be wild" skinnjacka.
Dom har redan börjat nästla sig in i raggarkulturen men eftersom dom är så ängsliga får vi förhoppningsvis ha den i fred några år till.
Jag har även sett akademikerna våga sig in på Lidl i en allt mer oroande omfattning. Naturligtvis med följden att man ser utrymme att höja priserna och fåna till även deras sortiment. Sen ger det ena det andra, manuell chark och hela konkarongen och till slut är även deras personal och hela atmosfären i butikerna så där äckligt ica-trevligt så man inte kan gå dit heller.