Citat:
Ursprungligen postat av
pogba
Gant... Lol. Högt i tak hemma hos dig?
Nej, jag tog bara det som exempel eftersom det dök upp i tråden.
Sen måste jag, mot min vilja, umgås med akademiker från Sollentuna och där finns det förmodligen mest GANT-tröjor per capita och kvadratmeter i hela världen.
Det jag vill säga är att alla är lika, det är samma bakomliggande faktorer oavsett om loggan är stor och blaffig, liten eller diskret. Eller laddad med värden som signalerar socioekonomisk stark eller svag ställning.
Inget fel i att vilja positionera sig men det blir lite löjligt att peka finger och skrata åt den ena gruppen när man själv ägnar sig åt exakt samma sak och ingår i en annan grupp.
Då är det ju inte brandingen i sig man har synpunkter på utan tar den bara som ytterligare en chans att förakta andra och framhäva det egna lilla ängsliga jaget och försöka ge det den uppmärksamhet det uppenbarligen lider stor brist på.
Det kanske rent av vore att föredra även för dessa individer med en lite blaffigare logga eftersom man uppenbarligen inte är helt tillfreds med sin egna diskreta i kragen utan att behöva klanka ner på andras?
För att köpa diskreta kläder helt utan logga för en tiondel av priset går ju inte heller eftersom det också är WT att gå till butiker som säljer dom.
Ganska uppenbart vilken grupp det är som har störst bekymmer runt sin identitet och vad man signalerar till omvärlden.