Citat:
Ursprungligen postat av
aw
Jag förstår att du är intresserad. Jag vet inte ens vilka län som ingår i Mälardalen, så om jag har skrivit något om det är det ett citat ur en artikel.
Jag har påstått att 40% av Sveriges befolkning bor i Mälardalen, också det är ett citat.
Huruvida Gotlands 0.57% av Sveriges invånare ingår i dessa 40% vet jag inte. Men låt mig pudla och justera siffran till 39.43% av Sveriges befolkning, så kanske alla blir nöjda?
Dina 7 regioner (som nu blev 6) har noll chans att ha 4 miljoner invånare (påstående A), men återkom med vilka de är så ska vi se hur du får ihop det med 90 minuters pendling från Stockholm city (påstående B). Det är omöjligt, och även om det vore omöjligt så spelar det ingen roll eftersom 4 miljoner på det området långt ifrån är unikt i Europa som du har hävdar - fast när man trycker på dig hävdar du plötsligt att du bara räknar in länder som presterat klarat sig bättre än Sverige, alltså inte Belgien (påstående C), fast då har du FORTFARANDE FEL eftersom du Holland är mer tättbefolkat än Sverige och dessutom har klarat sig bättre. Lustigt hur man kan ha fel i så många länkar i kedjan A, B och C som beror på varandra, dvs om bara A är fel faller B och C också, utan att inse det själv.
PS: Studien kring kortvarig immunitet publicerat i Nature var bra, tack.
PS2: Vet du att Jämtland har 5.5 ggr fler döda per invånare än Oslo? Och vet du att Jämtland är Sveriges mest glesbefolkade område (2.7 per km2) medan Oslo är norges mest tättbefolkade (1619 invånare per km)?