2020-12-06, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballefralle
Självklart inte, det var verkligen inte min mening utan jag menade att regeringen inte har tänkt så långt på oss som måste kunna ta oss till vårt arbete, kan inte vi äns åka kollektivt när det är nödvändigt?

Och att dom stänger gymnasieskolor fast inte grundskolor, lixom vad vill dom komma med det. Fattar inte folkhälsomyngheten och regeringen att grundskoleelever är lika smittsamma som gymnasieelever?

De var rätt tydliga med att de ville minska belastningen på kollektivtrafiken, gymnasieelever använder denna I större utsträckning än högstadieelever.
Citera
2020-12-06, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
De var rätt tydliga med att de ville minska belastningen på kollektivtrafiken, gymnasieelever använder denna I större utsträckning än högstadieelever.

Fast det spelar ju faktiskt ingen roll då grundskoleelever också åker mycket kollektivt, det blir samma utveckling!

Det räcker bara att ett barn på bussen är smittad och det är kört

Att det sker i större utsträckning bland gymnasieelever spelar ingen roll då det fortfarande är väldigt många grundskoleelever som åker och knör.
Citera
2020-12-06, 20:00
Moderator
Tinuviels avatar
Tråden är placerad i Medicin och Hälsa. Då är det covid ur en medicinsk/vetenskaplig aspekt som ska stå i fokus.

Där ingår inte om ni går till affären eller får hemkört eller Sverige ur ett nationalpolitiskt perspektiv.

// mod
Citera
2020-12-06, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av docentdisciplin
svar under resp fråga...

Tror inte sverige bryr sig om det är etisk. Titta bara vad man gjorde på vippeholm
Citera
2020-12-06, 20:46
Medlem
KI-läkaren Piotr Nowak: Sverige har fått utstå ett stort och onödigt lidande på grund av Sveriges Corona-experiment.

Wall Street Journal: Det svenska Corona-experimentet håller på att avslutas. Det "unika" försöket misslyckades.
Senast redigerad av AirOfficer 2020-12-06 kl. 20:52.
Citera
2020-12-06, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag förstår att du är intresserad. Jag vet inte ens vilka län som ingår i Mälardalen, så om jag har skrivit något om det är det ett citat ur en artikel.

Jag har påstått att 40% av Sveriges befolkning bor i Mälardalen, också det är ett citat.

Huruvida Gotlands 0.57% av Sveriges invånare ingår i dessa 40% vet jag inte. Men låt mig pudla och justera siffran till 39.43% av Sveriges befolkning, så kanske alla blir nöjda?

Dina 7 regioner (som nu blev 6) har noll chans att ha 4 miljoner invånare (påstående A), men återkom med vilka de är så ska vi se hur du får ihop det med 90 minuters pendling från Stockholm city (påstående B). Det är omöjligt, och även om det vore omöjligt så spelar det ingen roll eftersom 4 miljoner på det området långt ifrån är unikt i Europa som du har hävdar - fast när man trycker på dig hävdar du plötsligt att du bara räknar in länder som presterat klarat sig bättre än Sverige, alltså inte Belgien (påstående C), fast då har du FORTFARANDE FEL eftersom du Holland är mer tättbefolkat än Sverige och dessutom har klarat sig bättre. Lustigt hur man kan ha fel i så många länkar i kedjan A, B och C som beror på varandra, dvs om bara A är fel faller B och C också, utan att inse det själv.

PS: Studien kring kortvarig immunitet publicerat i Nature var bra, tack.

PS2: Vet du att Jämtland har 5.5 ggr fler döda per invånare än Oslo? Och vet du att Jämtland är Sveriges mest glesbefolkade område (2.7 per km2) medan Oslo är norges mest tättbefolkade (1619 invånare per km)?
Citera
2020-12-06, 20:59
Medlem
Stämmer detta verkligen?

https://newsvoice.se/2020/12/pcr-tester-terror-covid-19/

"PCR-testerna skapar en falsk terrorbild av Covid-19, PCR-testerna ger ett mycket högt antal falska positiva resultat"
Citera
2020-12-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
"men allvarligt lite respekt kan man väll ha mot oss äldre också?!"

Du tänker att alla barn skulle hoppat av bussen när du klev på då eller?
Men vad skulle alla dessa barn till stan? och göra...har inte deras föräldrar vett att ha sina barn hemma i dessa corona tider.
Citera
2020-12-06, 21:06
Medlem
MrMadoffs avatar
Okej, så jag känner alltså 4 personer som fått halsfluss under 2020, och jag känner inte så många människor ändå..

Detta låter för osannolikt för att vara sant, synnerligen när ingen av dessa känner varandra och 2 av dom inte ens bor i samma stad så de kan inte ha smittat varandra..

Så vem ljuger? Mina vänner som skyller på halsfluss istället för corona? För alla dessa har gjort coronatest men säger att dom var negativa. Eller är dessa coronatester så jävla missvisande?
Citera
2020-12-06, 21:07
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
KI-läkaren Piotr Nowak: Sverige har fått utstå ett stort och onödigt lidande på grund av Sveriges Corona-experiment.

Wall Street Journal: Det svenska Corona-experimentet håller på att avslutas. Det "unika" försöket misslyckades.

Det är väl ganska så få länder som lyckats? Oavsett strategi så har det gått rätt kasst för majoriteten; inte helt lätt för mänskligheten att rå på allt som sker.
Citera
2020-12-06, 21:11
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Okej, så jag känner alltså 4 personer som fått halsfluss under 2020, och jag känner inte så många människor ändå..

Detta låter för osannolikt för att vara sant, synnerligen när ingen av dessa känner varandra och 2 av dom inte ens bor i samma stad så de kan inte ha smittat varandra..

Så vem ljuger? Mina vänner som skyller på halsfluss istället för corona? För alla dessa har gjort coronatest men säger att dom var negativa. Eller är dessa coronatester så jävla missvisande?

Du vet att det förekom att man blev sjuk även före 2020, i annat än covid-19?
Citera
2020-12-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff

Halsfluss är inte ett vanligt symtom på Covid-19.https://csss-resultat.shinyapps.io/csss_dashboard/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in