Citat:
Ursprungligen postat av
Ballefralle
Lite märkligt att stänga gymnasieskolor men inte grundskolor.
Cykeln är för nuvarande vad jag tar mig till arbetet med, men igår fick det bli ett undantag då kedjan på min cykel hoppade och den vägrade att dras tillbaka.
Så bussen blev rätt så nödvändig för att jag skulle hinna i tid. Tog på mig munskydd och tog med mig handsprit men holy macaroni när jag hoppade på bussen.
Jag blev helt ihop klämnd med grundskole barn, det såg verkligen fruktansvärt ut och kände att jag egentligen inte borde hoppat på men allvarligt lite respekt kan man väll ha mot oss äldre också?!
Dessa ungar är lika stora spridare som alla åldersgruppar!

No offense, men man kommer aldrig under några omständigheter stänga grundskolan, annat än vid en komplett lockdown där du också måste vara hemma.
Att miljontals obevakade skolbarn ska vara ensamma hemma samtidigt som de vuxna jobbar, är ett smörgåsbord för den som vill utnyttja ungdomar på olika sätt. Sexuellt, kriminell rekrytering, eller traumatiska inbrott-/rånsituationer där man enkelt manipulerar barnet att öppna dörren.
Så den här kombinationen att grundskolan skulle vara stängd, samtidigt som du får röra dig i samhället och dessutom åka kollektivt. Det kommer inte hända.