Citat:
Ursprungligen postat av
Overmind
Julhandeln på ingång. Folk skiter i restriktionerna. Ingen respekt för varandra. Egoister hela bunten. Kommer bli en atombomb nu i julhandeln. Januari blir en fruktansvärd ansträngning för sjukvården.
Stackars jävla hjältar inom vården...
Ja inga problem, vi är på en
platå, smittspridningen minskar i flera regioner "Anders Tegnell", och gymnasieskolorna ska stängas pga oro för smittan i tunnelbanan - som är väldigt liten att smittas i (FoHM). Jag tror FoHM skulle behöva gå en kurs i kommunikation. Som det är nu kommer julhandel fortsätta med skyhöga smittade efter jul nyår.
Det är obegripligt. Vi får se vad Anders Tegnell säger på tisdag. En
platå men
allvarligt skulle jag tippa så handeln och kommersen kan fortsätta som vanligt. Vi
bör inte gå i köpcentrum, eller förresten det är ju ändrat nu - vi
ska inte, men folk följer ju inte restriktioner. Det enda sättet kanske är en stängd dörr till ett köpcentrum? Resor är däremot tillåtna, för de har inget med smittspridning att göra.
Och
beredskapen var god basunerades ut i våras. Jag undrar om alla de som miste sina anhöriga känner / tycker så?
Förresten svenskarna beräknas handla mycket mer julklappar i år också. Det är väl en effekt av covid19, eller så har de inte hört vad FoHM säger (alla kommer inte handla online uppenbarligen)?
https://www.svt.se/nyheter/svt-avslojar-kommuner-uppmanades-att-inte-forbereda-sig-for-coronaviruset?utm_source=upday&utm_medium=referral