2020-12-06, 20:44
Medlem
Avlanss avatar
Varför kommer alltid Madeleine Smith så sent ut ur från boxarna? Bara att se från så sent som idag med mumsmums. Hon måste vara en bättre tränare än vad hon rider.
Citera
2020-12-06, 20:45
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Men även tränare som t.ex. Long och De Burca har nästan alltid samma jockey på sina hästar (vilket i det fallet råkar vara samma, Shane Karlsson). Men det kanske inte kan kallas stalljockey?

Har Fredrik Janetzky petats som jockey på Malmborgs hästar?

Nej han petades aldrig. Men valde att sluta för att det inte gav något resultat värt namnen hon henne.
Citera
2020-12-06, 20:46
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ingen V64 på söndag och ingen städning i TV12. Trist!

För allt som är heligt hoppas jag att det är det nästkommande söndag
Citera
2020-12-07, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Varför kommer alltid Madeleine Smith så sent ut ur från boxarna? Bara att se från så sent som idag med mumsmums. Hon måste vara en bättre tränare än vad hon rider.

Det har jag också funderat på ... Hon bommar nästan alltid starten, trots att hon är en av de mest erfarna ryttarna. Därför är det extra intressant när hon sätter upp andra ryttare, då blir det ofta seger.
Citera
2020-12-07, 07:03
Bannlyst
Citat:
För allt som är heligt hoppas jag att det är det nästkommande söndag

Bro Park tävlar på lördag, inte söndag. Så det blir bara V4. Nästa V64-omgång blir den 10 januari, för tävlingarna på nyårsdagen är det också bara V4.

På söndag är det dock mycket fina tävlingar på Sha Tin. Men man får vakna tidigt, kl.05:30 svensk tid drar de igång. Brukar inte spela till Hong Kong, men på söndag kan det bli en slant. Cronberg kanske sätter ihop ett andelsspel till V4.
Citera
2020-12-07, 07:04
Bannlyst
Citat:
Nej han petades aldrig. Men valde att sluta för att det inte gav något resultat värt namnen hon henne.

Var Janetzky sjuk igår?
Citera
2020-12-07, 08:37
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Var Janetzky sjuk igår?

Ja det var han, ska testa sig i veckan för lite allt möjligt. 😇
Citera
2020-12-07, 08:39
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Bro Park tävlar på lördag, inte söndag. Så det blir bara V4. Nästa V64-omgång blir den 10 januari, för tävlingarna på nyårsdagen är det också bara V4.

På söndag är det dock mycket fina tävlingar på Sha Tin. Men man får vakna tidigt, kl.05:30 svensk tid drar de igång. Brukar inte spela till Hong Kong, men på söndag kan det bli en slant. Cronberg kanske sätter ihop ett andelsspel till V4.

Just fasiken. Jaha spelar knappt men tv sändningar i efterhand är ju extra kul för oss som jobbar när det är tävlingar och inte kan se.
Citera
2020-12-07, 08:40
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Det har jag också funderat på ... Hon bommar nästan alltid starten, trots att hon är en av de mest erfarna ryttarna. Därför är det extra intressant när hon sätter upp andra ryttare, då blir det ofta seger.

Jämför hästarna med när någon annan rider så kommer de ju inte sent ut. Hon kommer ju ofta väldigt väldigt sent ut och tappar längder.

Men det där vet jag inte, hon brukar väl oftast vinna själv? Hon rider ju oftast själv också
Citera
2020-12-07, 08:46
Bannlyst
Citat:
Jämför hästarna med när någon annan rider så kommer de ju inte sent ut. Hon kommer ju ofta väldigt väldigt sent ut och tappar längder.

Men det där vet jag inte, hon brukar väl oftast vinna själv? Hon rider ju oftast själv också

Minns inte vilken häst det var, men när jag såg att Malle satt upp Shane på en av sina hästar - som "stått på tur" för att vinna i några starter - gick jag in tungt på vinnarspelet och spikade på V64 och LD. Och det gick vägen ...

Nu har hon ju så bra hästar att de ofta vinner trots markförlust i starten. Sällan man ser hennes hästar vinna från ledningen. Det gör det extra svårt att vinna nu i vinter, då banan på Bro kraftigt gynnar hästar som ligger långt framme. Titta hur det gick igår. Var svårt att ta något på ledaren.
Citera
2020-12-07, 09:22
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Minns inte vilken häst det var, men när jag såg att Malle satt upp Shane på en av sina hästar - som "stått på tur" för att vinna i några starter - gick jag in tungt på vinnarspelet och spikade på V64 och LD. Och det gick vägen ...

Nu har hon ju så bra hästar att de ofta vinner trots markförlust i starten. Sällan man ser hennes hästar vinna från ledningen. Det gör det extra svårt att vinna nu i vinter, då banan på Bro kraftigt gynnar hästar som ligger långt framme. Titta hur det gick igår. Var svårt att ta något på ledaren.

Men så är ju Shane en klass för sig. 😉
Citera
2020-12-07, 09:31
Medlem
Jag hade en kompis som ruinerades på Täby Galopp åren innan de stängde.
Det var ju han som spelade upp sina pengar själv men se upp...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in