2020-10-13, 15:22
  #85
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Ja, man vet inte hur folk tänker. Men de kanske har råd att förlora några tusen varje månad? Läkare, reklamfolk, direktörer ...

Om jag själv skulle äga häst, skulle jag sätta den i träning hos någon "levererar" resultat, en sån som De Burca till exempel. Om han fick lika toppstammade hästar som Malmborg skulle han nog bli champion.

Han har 4kvadrat som ägare på de flesta. En svensk ägare.
Citera
2020-10-13, 15:25
  #86
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Han har 4kvadrat som ägare på de flesta. En svensk ägare.

Vad jag förstår är det De Burcas eget bolag, så han äger de flesta hästar själv. Men han borde få in utomstående ägare med tanke på resultaten han uppvisar.
Citera
2020-10-13, 15:35
  #87
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Vad jag förstår är det De Burcas eget bolag, så han äger de flesta hästar själv. Men han borde få in utomstående ägare med tanke på resultaten han uppvisar.

Jaha. Ja definitivt. Han verkar omtyckt numera. Det var ju en jävla hatkampanj mot honom där i våras med batikhäxan Marie Lustig i spetsen. Han verkar ha bra med folk som jobbar för honom. Roligt att se.
Citera
2020-10-13, 15:37
  #88
Medlem
Avlanss avatar
Vem är det som samordnar ägarskap när det är mellan flera olika tränare? Det förstår jag inte riktigt.
Citera
2020-10-13, 15:39
  #89
Medlem
Avlanss avatar
"SEASIDE SONG RETIRES TO STUD
After a fantastic career on the racetrack, our syndicate superstar filly Seaside Song, has been retired to stud. The six year old won eight races from 29 starts, earning more than 1,6 million SEK.

Seaside Song was bought at the 2016 Goresbridge Breeze Up Sales for 24.000 euros, before being sent into training with Lars Kelp at Bro Park. After a fast finishing second on debut in September, Seaside Song showed true brilliance when grabbing two straight wins with a combined winning margin of 11 lengths. She later finished third in Skånelandlöpning before having a well-deserved rest.

Coming back as a three year old, Seaside provided her connections with an incredible season, full of great memories. In only her second start of the year, she beat older fillies easily at Bro Park, before being supplemented and finishing second behind supermare Icecapada in the Listed Bloomers Vase. She then went on to be second in the Norwegian 1000 Guineas in the summer, before going on a late "autumn-spree", winning Bro Parks 7 Furlong Challenge and the Listed Lanwades Stud Stakes.

After a short attempt of international black type-glory in France, she returned to Sweden, finishing second in the Listed ITM Swedish Open Mile and third in the Gr.3 Polar Cup. She was later transferred to the care of Cathrine Erichsen in Norway, where she won back to back editions of the Listed Fam. E. Nagell-Erichsens Hoppelöp and the Listed Lanwades Stud Stakes.

Her career wins include:
🏆 Lanwades Stud Stakes (L) - Bro Park
🏆 Lanwades Stud Stakes (L) - Övrevoll
🏆 Fam. E. Nagell-Erichsens Hoppelöp (L) x2
🏆 Jockeyklubbens Stolöpning
🏆 7 Furlong Challenge

With mixed emotion she is now heading to stud, where her first partner will be Study of Man, a son of Deep Impact, based at Lanwades Stud, Newmarket.

Thanks to Michael Donohoe of BBA Ireland, Lars Kelp, Cathrine Erichsen and Carlos Lopez for your guidance of Seaside Song during her amazing career.

And last but not least, thank you Seaside Song for all the fantastic memories! ❤️"
Citera
2020-10-13, 15:42
  #90
Medlem
Avlanss avatar
http://www.ovrevoll.no/Ovrevoll/Galoppdomstolen/Kjennelse%20Galoppsportens%20Domsutvalg%20Tobias%2 0Hellgren_Summer%20Silk.pdf

Sammanlagt har Hellgren fått lägga 70 000 på en numera avliden häst som alldeles uppenbart blivit smittad av den medicinerade av boxgrannen. Vad är detta för skämt?
__________________
Senast redigerad av Avlans 2020-10-13 kl. 15:44.
Citera
2020-10-13, 16:05
  #91
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
"SEASIDE SONG RETIRES TO STUD
After a fantastic career on the racetrack, our syndicate superstar filly Seaside Song, has been retired to stud. The six year old won eight races from 29 starts, earning more than 1,6 million SEK.

Seaside Song was bought at the 2016 Goresbridge Breeze Up Sales for 24.000 euros, before being sent into training with Lars Kelp at Bro Park. After a fast finishing second on debut in September, Seaside Song showed true brilliance when grabbing two straight wins with a combined winning margin of 11 lengths. She later finished third in Skånelandlöpning before having a well-deserved rest.

Coming back as a three year old, Seaside provided her connections with an incredible season, full of great memories. In only her second start of the year, she beat older fillies easily at Bro Park, before being supplemented and finishing second behind supermare Icecapada in the Listed Bloomers Vase. She then went on to be second in the Norwegian 1000 Guineas in the summer, before going on a late "autumn-spree", winning Bro Parks 7 Furlong Challenge and the Listed Lanwades Stud Stakes.

After a short attempt of international black type-glory in France, she returned to Sweden, finishing second in the Listed ITM Swedish Open Mile and third in the Gr.3 Polar Cup. She was later transferred to the care of Cathrine Erichsen in Norway, where she won back to back editions of the Listed Fam. E. Nagell-Erichsens Hoppelöp and the Listed Lanwades Stud Stakes.

Her career wins include:
🏆 Lanwades Stud Stakes (L) - Bro Park
🏆 Lanwades Stud Stakes (L) - Övrevoll
🏆 Fam. E. Nagell-Erichsens Hoppelöp (L) x2
🏆 Jockeyklubbens Stolöpning
🏆 7 Furlong Challenge

With mixed emotion she is now heading to stud, where her first partner will be Study of Man, a son of Deep Impact, based at Lanwades Stud, Newmarket.

Thanks to Michael Donohoe of BBA Ireland, Lars Kelp, Cathrine Erichsen and Carlos Lopez for your guidance of Seaside Song during her amazing career.

And last but not least, thank you Seaside Song for all the fantastic memories! ❤️"

Gott så! Man hade hoppats att High as a Kites ägare och tränare också hade valt att sluta tävla i tid. Numera är det plågsamt att se den forne klassiske vinnaren (Svenskt 1000 Guineas och Norsk Derby) på tävlingsbanan - en seger på 14 starter de senaste två åren.
Citera
2020-10-13, 20:29
  #92
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Gott så! Man hade hoppats att High as a Kites ägare och tränare också hade valt att sluta tävla i tid. Numera är det plågsamt att se den forne klassiske vinnaren (Svenskt 1000 Guineas och Norsk Derby) på tävlingsbanan - en seger på 14 starter de senaste två åren.

Ja, det är faktiskt allt fler äldre hästar som ser ofräscha ut i sina starter. Talar om de födda 08-10. Veterinärer får bara stryka om de är halta. Men det kan ju diskuteras huruvida en äldre hästar verkligen bör starta i samma dignitet som en yngre.
__________________
Senast redigerad av Avlans 2020-10-13 kl. 20:31.
Citera
2020-10-13, 20:30
  #93
Medlem
Avlanss avatar
Vad tror vi om morgondagen på Övrevoll?
Citera
2020-10-13, 20:34
  #94
Medlem
Avlanss avatar
Trevligt med norskt besök på Bro nu på Söndag av både Neuroth och Petersen. Likaså att Annika Sjökvist startar två stycken tvååringar i 400 krs lopp (listed blir det?) 😁
Citera
2020-10-14, 07:16
  #95
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
Vad tror vi om morgondagen på Övrevoll?

Jag hade en period på ett par månader hösten 2017 då jag satte i stort sett alla spel på Övrevoll, fick bl.a. in en V65:a på 2 rader (och då var det inte bara favoriter). Sen dess har jag i stort sett inte vunnit ett öre i Norge så nu ligger jag lågt med spelen dit.

Jag är alltså inte rätt person att fråga, men tipsen på den här sidan brukar vara ganska bra: https://www.facebook.com/galopptips.eu/
Citera
2020-10-14, 08:05
  #96
Medlem
Avlanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
Jag hade en period på ett par månader hösten 2017 då jag satte i stort sett alla spel på Övrevoll, fick bl.a. in en V65:a på 2 rader (och då var det inte bara favoriter). Sen dess har jag i stort sett inte vunnit ett öre i Norge så nu ligger jag lågt med spelen dit.

Jag är alltså inte rätt person att fråga, men tipsen på den här sidan brukar vara ganska bra: https://www.facebook.com/galopptips.eu/

Men Mortensens hästar vinner ju åtminstone varje tävlingsdag där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in