2020-12-05, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
När jag var liten och gjorde fel så fick jag förtjäna ett förtroende igen.
Kan inte tänka mig att inte det vore rimligt även i ett fall som detta.
Tycker de flesta lyckas undkomma sådant idag..

Tja jag är inte den som vill bidra till lynchstämningen i tråden, men Hakelius är ju kritisk mot dem som säger eller antyder att alltihop borde vara glömt och förlåtet. Bara det att han inte tar i med storsläggan, han uttrycker sig så civiliserat och nyanserat att en del inte ens fattar vad han skriver... Något kanske fattas i förståelsen här i tråden också?

Citat:
Något fattas i alla fall i förståelsen bland hans mest stringenta liberala vänner.
Citera
2020-12-05, 13:55
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Hakelius gör dock samma miss som en massa andra dumjävlar som skriver här:

Pedofilen har inte "suttit sina år" och "sonat sina brott".

Han är för fan villkorligt frigiven.

För satans jävlar Hakelius, skärp dig!!!
"En del av dem verkar mena" o.s.v. Det är inte hans misstag, det är vad han uppfattar att andra menar. Han vill belysa svagheterna i en förment moralisk princip, juridiska aspekter ligger utanför resonemanget, vilket f.ö. Federley själv fortfarande gör, då han såvitt bekant är ostraffad och inte formellt misstänkt för brott.
Citera
2020-12-05, 13:57
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ne2000
Tror du missuppfattat Hakelius. Jag tolkar det han skriver tvärtom - att han har svårt att förstå det tankesättet.

Ok, jag har läst hela texten nu och får väl backa lite. Hakelius skriver inte att han själv anser att pedofilen suttit av sitt straff utan att andra gör det. Ok.

En ganska standard fisljummen Hakelius för övrigt.

När lite ljummen sarkasm räknas som "mod" och att "han vågar säga det som ingen annan säger" så förstår man att vi har planeten svagaste och ynkligaste mediakår.
Citera
2020-12-05, 13:59
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
"En del av dem verkar mena" o.s.v. Det är inte hans misstag, det är vad han uppfattar att andra menar. Han vill belysa svagheterna i en förment moralisk princip, juridiska aspekter ligger utanför resonemanget, vilket f.ö. Federley själv fortfarande gör, då han såvitt bekant är ostraffad och inte formellt misstänkt för brott.

Jepp, jag borde läst hela texten innan jag uttalade mig. Har gjort det nu. Se mitt inlägg ovanför detta.
Citera
2020-12-05, 14:01
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Tja jag är inte den som vill bidra till lynchstämningen i tråden, men Hakelius är ju kritisk mot dem som säger eller antyder att alltihop borde vara glömt och förlåtet. Bara det att han inte tar i med storsläggan, han uttrycker sig så civiliserat och nyanserat att en del inte ens fattar vad han skriver... Något kanske fattas i förståelsen här i tråden också?

Saker bör vara nyanserat. Så även detta.
Men man bör då komma ihåg att i en nyans finns det en riktigt mörk del på skalan.
Och i den kanten hamnar vi ang. FF:s sätt att agera i detta ärendet.

Det bara är så.

Citera
2020-12-05, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KahlanAmnell
I många fall har bögar/bis/pedos blivit utnyttjade som små... kanske av en farbror, ett annat barn i kvarteret eller en allmän pedobögsnuskgubbe som groomat dom.

Denna video på en snubbe är under cover på en bögbar och frågar folk om deras första sexuella minne talar för sig själv. Jävligt creepy.

https://www.bitchute.com/video/LVHYH2Yv217U/

Mm homosexualitet verkar starkt förknippat med övergrepp i barndomen. Det utvecklas därmed någon pervesion kring sex. Lite samma med tjejer som blir rejält lössläppta eller hamnar i porrfilmsbranschen.

Homosexualitet är inte naturligt. PK-packet kan försöka intala sig det hur mycket de vill. Sen bryr jag mig inte så mycket vad två vuxna människor gör, men kom inte och säg att det är normalt.
Citera
2020-12-05, 14:05
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Om nu uppgiften stämmer så är det ett märkligt sätt att hålla ett krismöte på. Rena John Le Carré-stilen. Som om de utgår ifrån att huset/ husen är avlyssnade.
En väldigt enkel förklaring kan vara att man inte ville att en viss yngre familjemedlem skulle höra samtalet.
Citera
2020-12-05, 14:06
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
En annan misstanke som börjar formas här är förekomsten av en subkultur inom Stureplanselitens HBTQ-värld, en dold HBTQ-P-värld. Det verkar nämligen som att vissa bögar av någon outgrundlig anledning känner väldigt många pedofiler. Även dömda pedofiler. Det måste finnas någon som vet något? Någon insatt vuxenmänniska, som känner till saker och som nu vill blåsa i visselpipan? Det är läge att blåsa i den nu! Jag vädjar till en sådan läsare att komma ut ur garderoben. Agera. Nu.

Det har florerat tidigare här på Flashback att RFSL & RFSU har en oerhört stor prevalens av pedofiler.
Jag kommer inte ihåg vart exakt trådarna är, men det daterar tillbaka till 70-talet.

Media har i stort sett blundat för detta.
Citera
2020-12-05, 14:07
Medlem
Zloths avatar
Så nu är vi alltså uppe i 4 pedofiler?

Federley måste ju vara pedofil han också.
Citera
2020-12-05, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Så nu är vi alltså uppe i 4 pedofiler?

Federley måste ju vara pedofil han också.

Han är garanterat med i ett pedofilnätverk, hur stort det är vet ingen.
Citera
2020-12-05, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det har florerat tidigare här på Flashback att RFSL & RFSU har en oerhört stor prevalens av pedofiler.
Jag kommer inte ihåg vart exakt trådarna är, men det daterar tillbaka till 70-talet.

Media har i stort sett blundat för detta.

Mer intressant är hur många inom media som är med i rfsu själva eller stödjer det.
Med public service i spetsen så har vår massmedia trampat längre och längre ner i pervoträsket.
Fattar inte hur de står ut med sig själva.
Alla barn som blivit utsatta av pedofiler skulle ju i varje få en liten, liten "tröst" om de slaktade FF och hans barnvåldtäktskompisar.

(MrStreamer - bidrar gärna till lynchstämningen)
Citera
2020-12-05, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellGitarr
Du tänker på den här personen?
https://ibb.co/v3LdjY6

Kan vara vem som helst. Någon som till exempel gått till Scandic Malmen för att kolla på lite sköna transor, dra en lina och sen kanske ha lite härligt bastusex framåt småtimmarna. Eller någon som bara råkar vara där och tycker det var lämpligt att kindpussas med Ursula.

Dock svårt att avfärda att det inte är ”Jonas” utifrån bilden som florerar i tråden. Någon som känner personerna väl krävs för en korrekt bedömning.

Det där är en ganska välkänd vimmelgay kille. Tror Inte han någonsin varit sambo med en kvinna, han spelar enbart på den manliga planhalvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in