Citat:
Ursprungligen postat av
Stallbackshjonet
Vilket slag i ansiktet mot vanliga människors - av politikers indoktrinering - vardagslunk med inställning till sjukförsäkringen.
Av egna erfarenheter minns jag som LO-medlem - Löfvens karriärstege - hur en farbiksskada (krossad tå sedan en telf brustit) förde mig till randen, genom FK:s absoluta negativitet, efter kort tid.
(Man skall dröja med att bli personlig i allmänna forum men i detta fall med Federley och FK går det inte av mot Helan o Halvan- kontrasten)
Och så har vi har då på nationalscen ett stackars offer - för vad? - som utan vidare från höjder som vanliga dödliga inte kan drömma om, kan bäddas in i två månaders välbetald sjuklön beräknad på Federleys utomordentliga inkomster, för sitt trauma han själv och C är roten till.
Återigen: riksdagsmän och EU-parlamentariker är inte sjukskrivna i bemärkelsen att få sjukpenning. Om de deltar i riksdagens/ parlamentens arbete eller inte spelar ingen roll ekonomiskt. Är de borta under hela mandatperioden får de fortfarande sitt arvode. Det sjunker lite i EU-parlamentet, eftersom de då uteblir från omröstningar och eventuellt missar traktamenten, men huvudparten består. FF kan vara borta till maj 2024 om han vill, och ändå få en (brutto)lön runt 90 000 kr/ mån. Utan minsta papper från läkare. Sjukskrivningen kan vara befogad, men det är också en effektiv sköld: Rör mig inte.
Det gör inte din ilska mindre gissar jag.