2020-12-05, 13:19
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Hakelius gör dock samma miss som en massa andra dumjävlar som skriver här:

Pedofilen har inte "suttit sina år" och "sonat sina brott".

Han är för fan villkorligt frigiven.

För satans jävlar Hakelius, skärp dig!!!

När jag var liten och gjorde fel så fick jag förtjäna ett förtroende igen.
Kan inte tänka mig att inte det vore rimligt även i ett fall som detta.
Tycker de flesta lyckas undkomma sådant idag..
Citera
2020-12-05, 13:19
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Ärligt talat så tror jag att det där är en form av satir av Hakelius.

Han menar att dessa fina och "stringenta" liberaler använder dubbla måttstockar därför att det är en av deras allierade som fått strålkastaren på sig! Jämför också med hur hovsamt media behandlat Federley.

Här är ett guldläge, i alla fall för (s), att kritisera en politisk motståndare, men det har åtminstone inte jag sett något av. Endast knastertorra artiklar som återger Federleys syn på saken, alltså att han plötsligt upptäckt att en "närstående" är dömd för "brott".. Och hur synd det är om Federley för det!

Jag får kanske svälja förtreten och ge Expressen ett sällsynt klick för att läsa hela texten.
Citera
2020-12-05, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag tror de kände varandra innan fängelsedomen. HBTQ världen i Stockholm är inte så stor. Har FF lyckats träffa Qvick på anstalt så har han nog hunnit lukta upp en ung homosexuell med dylik läggning kring Stureplan. Hur långt tid tillbaka i tiden går bekantskapen. Jag tror jag sett en bild florerat av ”Jonas” (är det så pojkvännen heter?). Han är korthårig och blond. I klippet där Ursula intervjuas i TV4 för att sedan gå in i en klubb kind pussar FF en ung blond korthårig kille. Är det samma person?
En annan misstanke som börjar formas här är förekomsten av en subkultur inom Stureplanselitens HBTQ-värld, en dold HBTQ-P-värld. Det verkar nämligen som att vissa bögar av någon outgrundlig anledning känner väldigt många pedofiler. Även dömda pedofiler. Det måste finnas någon som vet något? Någon insatt vuxenmänniska, som känner till saker och som nu vill blåsa i visselpipan? Det är läge att blåsa i den nu! Jag vädjar till en sådan läsare att komma ut ur garderoben. Agera. Nu.
Citera
2020-12-05, 13:21
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Läste precis den krönikan och han har en poäng:

"Något fattas i alla fall i förståelsen bland hans mest stringenta liberala vänner. En del av dem verkar mena att det är vettigt, kanske till och med en plikt, att tillerkänna en dömd pedofil som begått drygt 20 övergrepp på flickor under tio år, samma tillit och förtroende som alla andra, när han väl suttit sina år i fängelse. Att den som ”sonat sitt brott” inte bara ska ha samma formella rättigheter som alla andra, utan dessutom – till skillnad från alla andra – ges förmånen att kopplas fri från sin egen historia."

https://www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/alltfler-av-oss-har-lika-bisarra-jobb-som-lindorff/

Han har blivit dömd för 22 grova våldtäkter på en sexåring och nioåring. Sexdriften går inte att förändra med några år i fängelse. Det är helt okej om FF vill leva med honom. Men han bör inte vara ensam med barn.
Citera
2020-12-05, 13:23
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag håller med i dina två kommentarer.

När det gäller Nyhlén och Stoppa pressarna så tror jag också att han kan ha fog för det han skriver. Om jag försöker vara Nyhlén själv, skulle jag nog portionera ut småbitar av flera skäl. Ett är att få ut så mycket som möjligt förstås av storyn och locka nya läsare, ganska avgörande.
Ett skulle också kunna vara att "utmana" MSM. Nu kan de inte köra ett klassiskt drev för ingen av dem själva har släppt det stora scoopet. Nu måste de själva gräva, och framför allt avgöra om de "kan" skriva det de eventuellt har. Ju längre tystnad det mer eller mindre råder i MSM, desto hårdare slår det mot dem- om t.ex. Nyhlén släpper fler konkreta saker.
Ett annat skäl- ihop med "reklamskälet"- är att hålla grytan kokande så länge som möjligt och hålla FF på halstret. Fler tips kan ju också komma när grytan kokar. Allt för att FF inte ska kunna sjukskriva bort sig ihop om att det faller i massmedial glömska.
Man kan ju lite stilla undra om jag också skulle kunna få några månaders sjukskrivning genom att framhålla att min sambo inte var den jag trodde. Jag känner mig lurad *Snyft, snyft*
Citera
2020-12-05, 13:29
Medlem
irishrages avatar
Är det bekräftat att F är pedofil? Varför skulle det inte kunna vara på det viset när han lever med en pedofildömd?
Citera
2020-12-05, 13:31
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stallbackshjonet
Vilket slag i ansiktet mot vanliga människors - av politikers indoktrinering - vardagslunk med inställning till sjukförsäkringen.
Av egna erfarenheter minns jag som LO-medlem - Löfvens karriärstege - hur en farbiksskada (krossad tå sedan en telf brustit) förde mig till randen, genom FK:s absoluta negativitet, efter kort tid.

(Man skall dröja med att bli personlig i allmänna forum men i detta fall med Federley och FK går det inte av mot Helan o Halvan- kontrasten)

Och så har vi har då på nationalscen ett stackars offer - för vad? - som utan vidare från höjder som vanliga dödliga inte kan drömma om, kan bäddas in i två månaders välbetald sjuklön beräknad på Federleys utomordentliga inkomster, för sitt trauma han själv och C är roten till.

Återigen: riksdagsmän och EU-parlamentariker är inte sjukskrivna i bemärkelsen att få sjukpenning. Om de deltar i riksdagens/ parlamentens arbete eller inte spelar ingen roll ekonomiskt. Är de borta under hela mandatperioden får de fortfarande sitt arvode. Det sjunker lite i EU-parlamentet, eftersom de då uteblir från omröstningar och eventuellt missar traktamenten, men huvudparten består. FF kan vara borta till maj 2024 om han vill, och ändå få en (brutto)lön runt 90 000 kr/ mån. Utan minsta papper från läkare. Sjukskrivningen kan vara befogad, men det är också en effektiv sköld: Rör mig inte.

Det gör inte din ilska mindre gissar jag.
Senast redigerad av farbror Sven 2020-12-05 kl. 13:36.
Citera
2020-12-05, 13:33
Medlem
Nippleslips avatar
På många av FF bilder på nätet förekommer det ett märke, på kavajuppslaget, ser ut som nåt svängt e.
Vad står det för, någon som vet?

https://sverigesradio.se/artikel/7219577
Senast redigerad av Nippleslip 2020-12-05 kl. 13:35. Anledning: la till länk.
Citera
2020-12-05, 13:35
Medlem
Citat:
Som jag påpekat tidigare, datorer och hårddiskar borde beslagtagits redan för flera veckor sedan. Federley har garanterat ägnat de här senaste dagarna åt att förstöra allt bevismaterial. Tror tyvärr inte det finns så mycket att hämta där längre.

Det är inte 3 pedofiler utan 4. Federley uppsökte även Sture Bergvall, dömd för övergrepp på barn. Han har till och med dokumenterat detta, se Europes inlägg här ovanför.

Är Federley själv pedofil? Det mesta tyder på det, men inga hårda bevis har framkommit så det går inte att fastslå.

Vad som däremot går att fastslå med 100% säkerhet är att Federley är pedofil-fetischist. Han beundrar och söker aktivt pedofilers sällskap. Ingen, absolut ingen, normal människa kan skylta med att ha haft 4 (!) dömda pedofiler i sin omedelbara närhet av en slump.

Och det här är 4 pedofiler som vi vet.

Hur många fler pedofiler finns det som inte kommit fram ännu?

Håller fullständigt med, tack att du svarar mig.
Citera
2020-12-05, 13:39
Medlem
KriminellGitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Jag tror de kände varandra innan fängelsedomen. HBTQ världen i Stockholm är inte så stor. Har FF lyckats träffa Qvick på anstalt så har han nog hunnit lukta upp en ung homosexuell med dylik läggning kring Stureplan. Hur långt tid tillbaka i tiden går bekantskapen. Jag tror jag sett en bild florerat av ”Jonas” (är det så pojkvännen heter?). Han är korthårig och blond. I klippet där Ursula intervjuas i TV4 för att sedan gå in i en klubb kind pussar FF en ung blond korthårig kille. Är det samma person?

Du tänker på den här personen?
https://ibb.co/v3LdjY6

Kan vara vem som helst. Någon som till exempel gått till Scandic Malmen för att kolla på lite sköna transor, dra en lina och sen kanske ha lite härligt bastusex framåt småtimmarna. Eller någon som bara råkar vara där och tycker det var lämpligt att kindpussas med Ursula.

Dock svårt att avfärda att det inte är ”Jonas” utifrån bilden som florerar i tråden. Någon som känner personerna väl krävs för en korrekt bedömning.
Citera
2020-12-05, 13:39
Medlem
Klickiss avatar
Citat:
Nej. Arbetslinjen gäller! Eller hur Annie Lööf???
😂
Citera
2020-12-05, 13:43
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ne2000
Tror du missuppfattat Hakelius. Jag tolkar det han skriver tvärtom - att han har svårt att förstå det tankesättet.

Precis, det var så jag också läste det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in