2020-12-05, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Nästa mening: "With the resolve and support of the American people, we will restore honesty and integrity to our elections. We will restore trust in our system of government."

Analys: Råder inga tvivel om att detta är precis vad man ämnar göra och ett annat utfall finns inte. Den analysen bygger jag på röstfluktuationer, ögonkontakt och mimspel. Den där mannen ljuger inte.

Tankar?

edit: LOL! Hoppas jag inte få ett hembesök av personer klädda i svarta kostymer... HAHA

Inga andra tankar än att jag delar din syn. Det har aldrig varit aktuellt att släppa fram Biden utan man väntar egentligen bara på bästa tillfälle att dra ur proppen för att på så sätt minimera inre stridigheter och annat kaos som kan följa.

Mycket möjligt att Trump blir första president att sitta tre perioder när den värsta korruptionen väl exponerats.
Senast redigerad av RobRoys 2020-12-05 kl. 13:51.
2020-12-05, 13:12
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anotherpieceofmeat
Korrekt. De räknade om rösterna och inget mer. Vad de än väljer att kalla det så var det helt meningslöst och inget som Trump-teamet eller oroliga väljare efterfrågade.

Omräkningen skedde i enlighet med delstatens dvs Georgias lagstiftning. Vad Trump´s clowner "efterfrågar" är inte relevant.

Vill man ha en politisk process resulterande i en lagändring så gör man det jobbet före valet, i stället för att gnälla enbart för att reglerna följs även när man förlorar.
Senast redigerad av DaEzz 2020-12-05 kl. 13:15.
2020-12-05, 13:16
Medlem
Bostonroses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Analys: Råder inga tvivel om att detta är precis vad man ämnar göra och ett annat utfall finns inte. Den analysen bygger jag på röstfluktuationer, ögonkontakt och mimspel. Den där mannen ljuger inte.

Tankar?

edit: LOL! Hoppas jag inte få ett hembesök av personer klädda i svarta kostymer... HAHA

Inga andra tankar än att jag delar din syn. Det har aldrig varit aktuellt att släppa fram Biden utan man väntar egentligen bara på bästa tillfälle att dra ur proppen för att på så sätt minimera inre stridigheter och annat kaos som kan följa.

Mycket möjligt att Trump blir första president att sitta tre perioder när den värsta korruptionen väl exponerats.[/quote]

Kan man sitta 3 perioder?
2020-12-05, 13:16
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Lättlurad...det var en hand-recount. Abcnews är antingen oärliga eller oinformerade här. De räknade om rösterna, inget mer.
Det var ju via en audit som de hittade de borttappade rösterna på USB.
Sedan kan det säkert finnas olika nivåer av audits/kontroller.
2020-12-05, 13:17
Medlem
Gusselbys avatar
För den verkligt intresserade så länkar jag en 1 timmes intervju/diskussion på Valuetainment Media av Patrick Bet-David (bor i USA sedan många år men är ursprungligen från Iran) med läraren och författaren i historia och politik Larry Paul Arnn, politiskt konservativ (rektor på Hillsdale College, Michigan).

Lugnt och sansat samtal om framtiden för USA som den kan tänkas komma att se ut. Tänkvärt för den med hederliga avsikter, och andra.

Sändes 2 dec (i år) och namnet på programmet är
Is America about to lose it all

https://youtu.be/PfrNkNSq2sA
2020-12-05, 13:17
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Omräkningen skedde i enlighet med delstatens dvs Georgias lagstiftning. Vad Trump´s clowner "efterfrågar" är inte relevant.

Det är jag medveten om, men att ta upp denna omräkningen som nåt bevis på att inget fusk ägde rum, eller att detta skulle motsvara en utredning, är ju idioti.
2020-12-05, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys

Tankar?

Mycket möjligt att Trump blir första president att sitta tre perioder när den värsta korruptionen väl exponerats.

Det är bättre att du quotar HELA inlägget så att det inte begravs bak i tråden.

Här är originalinlägget:

Här är senaste talet presidenten höll till det amerikanska folket:

https://theconservativetreehouse.com...nd-transcript/

44 minuter genomgång av det som har diskuterats i denna tråd. Det är dom sista 2 minuter du ska spärra upp öronen:

"Many very smart people have congratulated me on all we’ve done: the biggest tax cuts in history, regulation cuts, the biggest in history. We rebuilt our military. We took care of our vets like never before, Space Force, and so much more. Then they went on to say, as big and as important as these events were, the single greatest achievement in your presidency will be exactly what you’re doing right now: voter integrity for our nation. It’s more important than any of the things that we discussed.

If we don’t root out the fraud, the tremendous and horrible fraud that’s taken place in our 2020 election, we don’t have a country anymore. With the resolve and support of the American people, we will restore honesty and integrity to our elections. We will restore trust in our system of government.

Thank you.

God bless you.

God bless America."

Det fetade

Låt oss bryta ner detta:

1) "We rebuildt our military" - Vi kan väl alla vara överens om att denna administration har varit fullt medveten om "problemen" med Dominion voting systems sedan 2012 - Första gången Trump pekade på "the dominion voting machines" genom att Twittra det till världen.

MIN analys: Hela det militära komplexet är preppade inför ett "national emergency".

2) "We took care of our vets like never before" - Då ställer jag mig frågan: Hur då? Hur många har man rekruiterat och vilken betydelse kommer detta visa sig ha kommande veckor?

3) "Space Force" - HUH!?! Vad fan dillar han om? Detta är skrällen så det skriker om det. Måste väl ändå handla om satelliter kopplat till det informationskrig vi ser idag och det är genom den vägen man tänker sänka Big Tech och Media.

Inte fan kan det handla om detta:

https://www.forbes.com/sites/jackbre...video-footage/

Eller är det en kombo av båda? Spännande vilket som....

(medveten om att själva artikeln är en "opinion piece", men det bortser inte ifrån det faktum att man gick ut med att det finns bevis för att det finns "extra terrestial beings" som interagerar eller har interagerat med jorden.)

4) "and so much more" - mmkay?

Nästa mening: "With the resolve and support of the American people, we will restore honesty and integrity to our elections. We will restore trust in our system of government."

Tankar?
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-05 kl. 13:39.
2020-12-05, 13:21
Medlem
Vad händer om det visar sig att Kina är inblandad? Kolla det här klippet från Renmin Universitetet i Peking.

https://twitter.com/ClimateAudit/status/1335070680312934400
2020-12-05, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Är det någon som har koll på hur mycket av de falska "bevisen" som presenteras som är producerade av den ryska trollfabriken? Utländsk inblandning i valet kan ju vara icke önskvärd på många sätt.

Mike Pence
Var det inte Kina som producerade falska röstsedlar?
Tänk ändå vad svårt det är för team Trump att hålla ihop en underhålla en konspirationsteori så den åtminstone på ytan och för stunden verkar nästan sanningsenlig. Men kanske var det imorgon som Kina åter skulle utpekas om rysspåret inga ger någon utdelning utan kallnar,vad vet jag.
Just nu är det väl bilar, ihopsamlade "trovärdiga vittnen" och månbelysta parkeringsplatser som är viktigast för att hålla konspirationteorin vid liv.

Snacka om att team Trump ha många konspirations-strängar på sin lyra.
2020-12-05, 13:23
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Det är jag medveten om, men att ta upp denna omräkningen som nåt bevis på att inget fusk ägde rum, eller att detta skulle motsvara en utredning, är ju idioti.

Må så vara, men det är fortfarande så att valprocesser omgärdas av ett regelverk, och det har man följt i Georgia.

Trump´s s.k "elitstyrka" har möjligheten att gå till domstol med en formell anklagelse om valfusk (vilket om domstolen anser att det finns tillräcklig bevisning då skulle kunna innebära ytterligare utredning), men det har man alltså inte gjort.
2020-12-05, 13:25
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det bevisar att fusk inte kan ha skett genom att enbart digitalt "flippa röster". Pappersrösterna matchar det digitala.
Så om röster har "flippats" digitalt så måste man även ha ersatt Trump-röstsedlar med Biden-röstsedlar i samma mängd som man stal röster digitalt. Tydliga bevis för att något av detta har skett saknas så vitt jag vet ännu.
2020-12-05, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Uppenbarligen enligt de massmedia du följer antar jag? Tror du har en aning skev bild av verkligheten.

Trump har ett brett folkligt stöd, bara se på alla rallies. Biden verkar mest gått hem hos döda samt hos avskräde i ställen som Detroit, Atlanta och Philadelphia.

Det du inte har insett, men tänk på det, är att dessa rallyn är det som fick folk att inse att Trump inte var klok i huvudet och att han ljugit om COVID extremt mycket och länge och därför inte kändes som någon som var kapabel att ansvara för landet.

Dessa rallyn såg för oss andra helt annorlunda ut än du uppfattade dem. Helt annorlunda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in