Citat:
Ursprungligen postat av
farbror Sven
Det enda vi har med säkerhet är det som FF officiellt har sjukskrivit sig för, pedofil 1. Stoppa pressarna kanske har på fötterna, men vi saknar bevis/ klara kopplingar till pedofil 2 och 3.
Jag håller med om dina invändningar. Fullt rimliga.
Dock: Nyhlén må vara värsta sortens skvallerjournalist. Jag tror inte han skulle förneka det själv. Men! Just den sortens journalister gissar jag besitter extra mycket fingertoppskänsla för vad de kan skriva eller inte. De balanserar hela tiden på ytterligt tunn is när det kommer till risken att åka dit för förtal. På ett sätt gör det Nyhlén extra trovärdig, lustigt nog. Han skulle sannolikt inte publicera saker ur tomma luften. Formulera sig sensationslystet och överdrivet? Ja, absolut. Ljuga rakt av? Nej, det skulle han inte våga med en person på den här nivån.
Visst skulle vi önska fler detaljer. Men i dagsläget håller jag uppgifterna som trovärdiga tills annat framkommer.
Som jag skrivit tidigare är det en ynkedom och skam att våra mer etablerade journalister inte rotat djupare i detta. Det handlar ju om barnvåldtäkter för fan!
Citat:
Bergwall är skumt i detta sammanhang men om man ser till opportunisten FF är det kanske logiskt. Han tog sig till Bergwall vid precis rätt tidpunkt, Bergwall var i fokus, frikänd för dessa mord han tagit på sig,hade fått ett slags hjältegloria som stackarn mot rättsrötan.
Det som talar emot är att FF inte gjorde en ännu större sak av sina besök. I riksdagen tillsatte en Bergwallkommission men jag vet inte om FF var så pådrivande i den frågan. Om FF har ett intresse för pedofiler/ pedofili var det samtidigt rätt tidpunkt för att komma i kontakt med en på den fina vägen, riksdagsmannen som tar sig till rättsrötans offer.
Det går inte att krypa bort från faktumet att det skaver. Hade besöket hos Bergwall varit en isolerad händelse och inget av det andra dykt upp hade jag tyckt att det var en märklig och lätt excentrisk sak att göra för en politiker, men jag hade inte tänkt längre än så.
Men det är just i ljuset av allt annat som även detta börjar lukta illa nu.
Som vi säger i det här landet: "många bäckar små" och "ingen rök utan eld".