2020-12-04, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag menar att du skulle ha ungefär 0% chans att veta om du skulle haft en pedofil i din krets av människor. Vilket jag egentligen också tror att du är fullt medveten om. Eftersom du inte är medveten om den saken, så vet du inte heller hur stor sannolikhet det är att andra människor har 3 pedofiler i sin närhet.
Det torde handla om ytterst trasiga familjeförhållanden om man lyckas med att hamna i lag med 3 st pedofiler utan att aktivt söka upp dem. Möjligtvis i ett zigenarläger som existerar utanför samhället men nu handlar det om en EU-politiker ur eliten i samhället. Fedofilen vet att detta är ett problem, han skrev ju själv att ”han gått i bitar”. Att veta men ändå inte kunna hålla fingrarna borta är ett solklart fall för psykvården.
Citera
2020-12-04, 21:35
Medlem
Citat:
Jag menar att du skulle ha ungefär 0% chans att veta om du skulle haft en pedofil i din krets av människor. Vilket jag egentligen också tror att du är fullt medveten om. Eftersom du inte är medveten om den saken, så vet du inte heller hur stor sannolikhet det är att andra människor har 3 pedofiler i sin närhet.
Statistiken säger 0,0%
Citera
2020-12-04, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaphit
Dock är denna sida intressant (Alexs sida i fejjan) att följa upp och studera Alexander Bards syn på saken... (Hans senaste inlägg idag i fejjan) Man är införstått att Alexander gillar könsumgänge av samma kön vilket är helt ointresserade för mig.

Men däremot hans argument kring "förföljelse, och att Frederick är ren" bla bla. Vi som är något mer införstått bröt Alexander upp PK-världen rätt nyligen och gick sin egen väg....

"Sanningen om FF-berättelsen" - och då hänvisar A.B. till Henrik Alexanderssons blogg. Han som är ordföranden i Frihetsfronten som driver fri invandring och legalisering av droger..

Alexandersson skriver att det känns "osannolikt" att FF skulle vilja offra sin politiska karriär och sitt anseende - ens för kärlek.

Kanske det? Men detta handlar inte om "kärlek" utan en drift så stark att FF:s sambo offrade hela SIN karriär och sitt anseende och fick sitta inne 6 år.

Men nu ska vi tutas i att FF är en stackars., naiv och kär man helt enkelt kollade inte så noga vem han "råkade" umgås med.. blabla..

A.B. och H.A. kan ju försöka med detta mörkande. Ingen normal människa tror på deras storysar.

Och observera: pedofiler precis som andra pervon kommer alltid med detta med "moralpanik" som förklaring till varför folk reagerar..
Citera
2020-12-04, 21:37
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Som sagt, du har en omvårdnadsplikt om ditt barn. Helt rätt. Det är inte en vad jag kunnat se något brott enligt brottsbalken att bryta mot den, däremot kommer socialtjänsten att göra något, om denna får kännedom om det hela.

Finns absolut inte en lag om att man som ensamstående inte får flytta ihop med en person dömd för övergrepp mot barn. Då man enligt rättssystemet betalat sin skuld och har samma fri och rättigheter som andra medborgare. Men samma sak igen, socialtjänsten kan absolut vilja diskutera saken, om denna får kännedom om fallet. Men någon åklagare kommer inte komma.
Nej, han inte avtjänat sitt straff, han är inte fri från skuld och han har inte samma fri och rättigheter som andra medborgare.

Han är villkorligt frigiven efter att avtjänat två tredjedelar av sitt 9-åriga straff. Vid misskötsel så kan han återföras till fängelset för att avtjäna den då återstående delen av straffet.
Citera
2020-12-04, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Du saknar inte alls data. Du väljer bara att ignorera att det uppenbart inte finns så mycket pedofiler som skulle krävas för att det var en trovärdig sannolikhet att det bara råkade bli på det viset.

Att du inte vet exakt hur många pedofiler det finns ändrar inte på den saken.

Det du säger kan jag omöjligt veta. Hur ska jag kunna veta det?? Jag har alltså ingen som helst aning om hur många människor som tänder på en speciell sak, hur ska jag då kunna veta att det inte finns tillräckligt många för att man som en person inte ska kunna ha flera pedofiler omkring sig samtidigt??

Jag kan givetvis anta att det inte finns så många pedofiler, ja visst. På precis samma sätt som jag kan anta att det finns så många pedofiler. Alltså saknar jag helt data på området, och det blir bara antaganden. Om du väljer att kalla det för att jag ignorerar så visst, go ahead. Min slutsats står kvar, tills någon visar trovärdiga data.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Nej, men sedan kan man verkligen tycka att pedofilen borde sitta inne resten av livet för det han gjort. Då skulle situationen inte uppstå.

Federley har blivit bedömd av öppenvården huruvida det är en lämplig miljö för pedofilen att bo hos under den villkorliga frigivningen. Hur de kan godkänna en familj där det bor småbarn övergår mitt förstånd.

Jo det är intressant. Vi skriver bara under på detta! Ok att personen ifråga lever ihop i ett förhållande med en flicka i samma ålder som han utsatte. Kan det vara att Fredrik Federley visade sina politiska muskler här? Om inte brottsligt så har villkorligt sina egna regler. Det kan vara så simpelt som att undvika alkohol inget brottsligt om du dricker men kan bli probs sett till villkorligt om du gör det.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Statistiken säger 0,0%

Det jag funderar på är sannolikheten att vi redan på en vecka skulle fått reda på Federleys alla pedofilkontakter. Inte speciellt sannolikt skulle jag säga, han har säkert betydligt fler än 3.
Citera
2020-12-04, 21:39
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Statistiken säger 0,0%

FF har flera pedofiler i sin vänskapskrets därför att pedofiler agerar i nätverk. Som du beskriver, en normal människa är inte vän med 3 pedofiler, min teori är att FF aktivt sökt vänskapsrelationer med pedofiler. Kanske han avser omvandla sin ensliga gård till nordens ledande pefodilbas. Kan rentav vara anledningen till att han köpte en ensligt belägen gård från första början. Som sagt, polis bär finkamma Federleys gård med radarutrustning.
Citera
2020-12-04, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Nej, han inte avtjänat sitt straff, han är inte fri från skuld och han har inte samma fri och rättigheter som andra medborgare.

Han är villkorligt frigiven efter att avtjänat två tredjedelar av sitt 9-åriga straff. Vid misskötsel så kan han återföras till fängelset för att avtjäna den då återstående delen av straffet.

Okej, så vilka juridiska hinder skulle det finnas för sambon att bo tillsammans med FF??
Citera
2020-12-04, 21:40
Medlem
Citat:
Jag själv givetvis. Och givetvis andra människor, eftersom rättssystemet är framtaget av människor.
Hade du personligen tvingats se en man framför dina ögon tortera och våldta 1000 spädbarn, så hade du tyckt att han kunnat förlåtas? Ursäkta det extrema exemplet, men för din del kanske gränsen går där, men för min del går den vid grov pedofili. Eller, som du kallar det, barnvakt.
Citera
2020-12-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det jag funderar på är sannolikheten att vi redan på en vecka skulle fått reda på Federleys alla pedofilkontakter. Inte speciellt sannolikt skulle jag säga, han har säkert betydligt fler än 3.
Jag håller med dig, men redan vid två personer, skulle jag hävda att sannolikheten att det är en slump är noll procent.
Citera
2020-12-04, 21:42
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Ja, Annie är nu fett körd, likaså C. Vad Pederlay beträffar hoppas jag Gangnef reser en galge och avslutar komedin.

Det här betyder ingenting för Annie Lööf. FF har personliga problem att lösa och ingen kommer att skuldbelägga Annie Lööf för detta. Det kommer ses som en isolerad händelse. Byxmyndighetsdebatten kan enkelt och logiskt förklaras om att två personer 15 och 16 väljer att ha sex så bega7r ingen sex övergrepp. Det är vad det handlar om och inte legalisera pedofili.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in