2020-12-04, 21:02
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Fel i sak: pedofilen är villkorligt frigiven och avtjänar fortfarande sitt straff.

Rent allmänt har Federlay inte begått något brott. Han har bara visat upp en brist på omdöme så är så stor att han absolut inte kan betros med ansvarsfyllda poster som att till exempel vara parlamentariker.
Annie verkar inte dela din uppfattning.
Citera
2020-12-04, 21:03
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OversteSenap
Det är väl det han menar, fast annorlunda formulerat. Tycker du däremot att det finns bevis för att FF har begått ett brott, eller flertalet brott i nuläget, så bör du ha mycket på fötterna för att övertyga oss.

Tycka vad man vill om situationen, men jag har då hittills inte sett något från FF´s håll som tyder på att han har gjort någonting olagligt.

Jag har inte skrivit att det finns bevis för att FF har begått men enligt min mening är det mycket som talar för det. Sannolikt är han själv en pedofil enligt min mening.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men du skrev brottsligt i ett familjeförhållande. Redovisa för det istället för att svamla.

Nej så har jag inte skrivit.
Citera
2020-12-04, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Här är hela talet om Sexköpslagens avskaffande:

https://web.archive.org/web/20131106125756/http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Kammaren/Protokoll/Riksdagens-protokoll-2010111_GY09101/

Paolo Roberto hade varit med i matchen idag - bara en tanke...
Det var ändå ett oväntat bra tal. Och att han tar upp frågan om manlig prostitution hedrar honom. Det har alltid varit en icke-fråga i feminist-Sverige.
Citera
2020-12-04, 21:06
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej så har jag inte skrivit.

Du skrev att det var brottsligt. Vilket brott är frågan? Jag säger inte att det inte borde vara ett brott för en dömd pedofil att vara i närheten av ett barn. Men sådana lagar har vi inte. Om det skulle röra sig om brott får du säga vad du vet om saken. Det måste ju innebära att pedofilen utsatt just denna flicka för något. Annars kan soc eller polisen göra skit. Tyvärr kan tilläggas.
Citera
2020-12-04, 21:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Då den går helt mot samhällets hela grundidé om kriminalvård och rättssystem, så nej. Om man anser att en individ inte kan återbetala sin skuld för samhället så är man också för dödsfängelser och dödsstraff.

Vilket C inte är, därför har jag enorma problem med deras partisekreterare, som håller på att hänga på mobbmentaliteten.
”Samhället” är vi människor, dom du kallar ”mobben”. Ett samhälle som existerar i konflikt med sina invånare kallas ”diktatur” och är dömt att gå under. Du är ytterst välkommen att ha problem med pedobashing men du måste också begripa att du är i extrem minoritet.

Ja, jag är för dödsstraff gällande pedofili, det är en åsikt jag är öppen med. (C) har kidnappat demokratin och saluför minoritetsåsikter, något säger mig att framtiden inte kommer att vara särskilt ljus om folkviljan inte börjar respekteras. Med ”folkvilja” menar jag hat mot pedofili, dödsstraffet är bara den yttersta konsekvensen.

Du vet, demokrati är faktiskt bara en ”modefluga” om man ser till hela mänsklighetens existens.

Citera
2020-12-04, 21:07
Medlem
Yaphits avatar
Dock är denna sida intressant (Alexs sida i fejjan) att följa upp och studera Alexander Bards syn på saken... (Hans senaste inlägg idag i fejjan) Man är införstått att Alexander gillar könsumgänge av samma kön vilket är helt ointresserade för mig.

Men däremot hans argument kring "förföljelse, och att Frederick är ren" bla bla. Vi som är något mer införstått bröt Alexander upp PK-världen rätt nyligen och gick sin egen väg....
Citera
2020-12-04, 21:09
Medlem
NisseNyfikens avatar
Har aldrig förstått hur man överhuvudtaget kan lägga sin röst på Annie Lööf. Undrar hur dom människorna tänker. Federley kör väl ormgrop med pedofilen och små bäbisar.
Citera
2020-12-04, 21:09
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Du skrev att det var brottsligt. Vilket brott är frågan? Jag säger inte att det inte borde vara ett brott för en dömd pedofil att vara i närheten av ett barn. Men sådana lagar har vi inte. Om det skulle röra sig om brott får du säga vad du vet om saken. Det måste ju innebära att pedofilen utsatt just denna flicka för något. Annars kan soc eller polisen göra skit. Tyvärr kan tilläggas.

Jag betackar mig för dina vantolkningar av vad jag skrivit, dina tankar och mina ord är inte samma sak. Citera det du invänder emot.
Citera
2020-12-04, 21:11
Medlem
OversteSenaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Jag har inte skrivit att det finns bevis för att FF har begått men enligt min mening är det mycket som talar för det. Sannolikt är han själv en pedofil enligt min mening.
Jag kan hålla med i att det är lätt att känna så, det gör ju jag med. Men då skulle ju jag vara homosexuell bara för att jag umgås med barndomsvänner som senare i livet kom ut som homosexuella. Jag har en och annan bankrånare i min umgängeskrets (också dessa vänner från min barndom), men jag upplever inte att jag går och fantiserar om att göra ett bankrån bara för den skull.

Vad det gäller FF så kan man tycka vad man vill, ur en moralisk synvinkel har han visat sig vara väldigt lågbegåvad som inte vet bättre och inte kunde se detta komma. Men det räcker inte för att göra honom till pedofil (i dagsläget). Men visst kan det upplevas som att det kan komma att ändras inom en snar framtid.
Citera
2020-12-04, 21:12
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Annie verkar inte dela din uppfattning.

Vilken del, att pedofilen inte avtjänat sitt straff eller att Federlay inte begått brott?
Citera
2020-12-04, 21:12
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Finns inget brott här. Inte ens soc kan göra något. Pedofilen har avtjänat sitt straff och om han inte utsatt denna flicka för något finns det inget att göra. Sverige är inte som USA där det kan vara ett brott för en dömd pedofil att ens vara i närheten av ett barn. Det blir dock en jävligt stor plump i protokollet för Federley om han senare vill adoptera någon unge. Men första skötte han ju intern så det ordnar sig nog ändå.
Nej, han inte avtjänat sitt straff. Han är villkorligt frigiven efter att avtjänat två tredjedelar av sitt 9-åriga straff. Vid misskötsel så kan han återföras till fängelset för att avtjäna den då återstående delen av straffet.

Huruvida han begått brott under tiden som han bott ihop med Federley vet vi fortfarande inte.

Men du kan ju fundera på vad som är troligast. Att en pedofil som våldtagit sin förra sambos 6 och 9-åriga döttrar, flyttade in hos Federley för att han var intresserad av en 42-årig man? eller dennes 9-åriga dotter?

Du kan även fundera på varför den 42-åriga föräldern väljer att flytta ihop med en barnvåldtäktsman innan denna ens hunnit avtjäna straffet för dom föregående barnvåldtäkterna.

Det senare är helt klart något som soc både kan och bör utreda. Det är fullt jämförbart med att låta barnet vistas i en lejonbur.

Jag kommer att bli väldigt förvånad om inte båda firar jul i någon form av förvar nästa år.
Citera
2020-12-04, 21:14
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
FF:s försvarare menar på att FF inte gjort något olagligt och det enda som han kan anklagas för är guilty by associations. Det ”enda” FF gjort är att ha råkat bli förälskad i en pedofil som vid upprepade tillfället våldtagit två små barn.

Till dessa skulle jag vilja ha svar på följande:

Vi som varit med i dejtingsvängen vid några tillfällen genom åren har garanterat varit med om att man träffat någon som känns helt rätt men där något uppdagats som gjort att intresset och känslorna svalnat direkt. Hur kan pedofili och upprepade våldtäkter av barn inte vara en sådan turn off?

FF tänker väl att pedofilpojkvännen ju ändå kanske tvättat picken som FF ska få i brunögat, sedan han våldtog ungarna, så då är det ok tänker FF. Eller också är det en sån kallad 'kink', som profiler inom hbtq-lobbyn ju brukar marknadsföra, att pedofila pojkvännen skändat barn innan FF får picken i brunögat. Vi ska inte underskatta perversionerna hos dylika varelser. Federley är ett monster.
Senast redigerad av MrMario 2020-12-04 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in