2020-12-04, 15:02
Bannlyst
En aspekt jag inte läst nåt om är...
Hur går man från att vara pedofil och våldta småflickor till att bli sambo med en vuxen karl?
Var han Federleys älskare lr bodde dom bara tillsammans för att begå övergrepp på Federleys dotter?
Jag har då aldrig hört talas om nån pedofil som våldtar småflickor och samtidigt tänder på vuxna män, men vad vet jag 🤷🏻‍♂️
Citera
2020-12-04, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord2Moyne
Såg det. Hon kan inte ens nu, när rätt mycket fakta kommit upp på bordet bara säga ” Federley har ingen framtid i vårat parti, detta är självklart efter vad som nu kommit upp på bordet ” . C - pedofilernas egna parti! Fyfan så vidrig kaviarskallen Annie är. Har C över 4% i nästa demo så innebär det att det finns 4 % pedofiler i Sverige. Kan helt enkelt inte finnas någon annan förklaring.
Problemet är att folk inte får reda på det. Folk orkar inte bry sig. Denna tråden har 364 000 visningar nu, ganska mycket men ganska lite jämfört med tråden "Den stora skvallertråden om Anna Book!" med 15 miljoner visningar. Eller valfritt avsnitt av Idol.
Citera
2020-12-04, 15:07
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Rättning i ledet! Det heter inte längre HBTQ, nu heter det HBTQI. Rätt ska vara rätt. Vi får inte förbigå de Icke Binära!
Citera
2020-12-04, 15:08
Medlem
Dr.Jan.Itors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldsw66
Hur går man från att vara pedofil och våldta småflickor till att bli sambo med en vuxen karl?
Var han Federleys älskare lr bodde dom bara tillsammans för att begå övergrepp på Federleys dotter?
Jag har då aldrig hört talas om nån pedofil som våldtar småflickor och samtidigt tänder på vuxna män, men vad vet jag 🤷🏻‍♂️
Finns nån term för människor som kan tänka sig sätta på vadsomhelst, Bla-bla-sexuell nånting, minns inte vad det heter nu. Antar det är en sån vi har att göra med här.
Citera
2020-12-04, 15:10
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldsw66

Han verkar ju ha varit fixerad vid både sin exsambo och hennes döttrar .
Jag förstår inte heller hur det funkar .. men många peddos har ju normala hetero / homoförhållnden för att komma åt deras barn eller andras barn , men på ytan lever som normen . Många homos / trans ex har ju heteroförhållanden innan de kommer ut.
Men hur man kan tända på ” allt ” förstår jag inte .. men kanske det som är grejen , gränsöverskridande.
Citera
2020-12-04, 15:12
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad jag vill minnas var det snarare att det långt ifrån alltid finns ett samband mellan en sexuell eller mental mognad och antal dagar som förflutit från när personen föddes. Alltså att det inte finns något som säger att en 14 åring har en sämre mognad än en 15 åring när det kommer till sex.

Alltså skulle det åläggas ett större ansvar på de inblandade att avgöra om den mognaden som krävs för att kunna samtycka till sex finns. Något jag kan tycka är bra. Se exemplet som nu är aktuellt i juridk-subforat "Åtalad för sex med en utvecklingsstörd" för att se varför CUF har rätt.

Och ja, jag undrar helt klart varför en person som är 14 år och 363 dagar gammal ska anses vara mer omogen, än när samma person är 15 år och 1 dag.

Jag kan själv tycka att samtyckeslagstiftning och annan mer luddig lagstiftning är dålig, helt klart. Men att öka kraven på bedömningen angående lämpligheten till att genomföra ett samlag för respektive inblandad kan väl knappast vara till de personernas, som tvingar/manipulerar ungdomar till samlag fördel.

Oavsett så tror jag vi totalt kan slå ur våra hjärnor att CUF ville underlätta för äldre att utnyttja ungdomar. Det är så dumt så klockorna stannar och blommorna vissnar (tänk det citat på värmländsk dialekt). Om det kanske hade blivit konsekvensen så är det en annan femma, jag själv betvivlar det, men det kan vara svårt att veta vilka konsekvenser som lagstiftning leder till.

Nej, nej och nej.

Dra inte in mig i något försvar av Centerns hållning i pedofilbefrämjande lagstiftning.

Jag skrev att Centern var ute och cyklade men det blundade du för. Det är helt åt helvete vad Centerpolitiker har försvarat. Jag hoppas att du "bara" är en nyttig idiot för partiet, men i värsta fall driver du en pedofilagenda.

Det finns inget mellanläge. Antingen underlättar man för pedofiler (såsom du och Centern med slopad byxmyndigålder) eller så följer man bl.a. barnkonventionen, som nu är inlemmad i svensk lag.
Citera
2020-12-04, 15:15
Medlem
Federley har visat tveksamt omdöme och borde ha förstått att hela den här affären skulle kunna bli obehaglig för centern.
Men det är knappast olagligt att bo tillsammans med en dömd brottsling, inte ens en pedofil.

Hade han varit sosse hade han kanske kunnat få en diplomatpost a la Margareta Winberg i Brasilien eller på annan avlägsen plats. Det kommer knappast att funka för en centerpartist med några få procentenheters stöd.

På vilken grund skulle Federley kunna få sparken?
Hur ser hans framtid ut?

För övrigt så är det tveksamt om en pedofil som är dömd för 22 övergrepp bli släppt.
Varför kan dom inte bara få vara inlåsta?
Citera
2020-12-04, 15:18
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicoped
Federley har visat tveksamt omdöme och borde ha förstått att hela den här affären skulle kunna bli obehaglig för centern.
Men det är knappast olagligt att bo tillsammans med en dömd brottsling, inte ens en pedofil.

Hade han varit sosse hade han kanske kunnat få en diplomatpost a la Margareta Winberg i Brasilien eller på annan avlägsen plats. Det kommer knappast att funka för en centerpartist med några få procentenheters stöd.

Hur ser hans framtid ut?

För övrigt så är det tveksamt om en pedofil som är dömd för 22 övergrepp bli släppt.
Tveksamt omdöme? Haha! Redan vid din första mening så avslöjas din hållning till pedofil-federley.
Citera
2020-12-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Rättning i ledet! Det heter inte längre HBTQ, nu heter det HBTQI. Rätt ska vara rätt. Vi får inte förbigå de Icke Binära!
Japp..eller HBTQP.
P för peddo.
Citera
2020-12-04, 15:19
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicoped

Hur ser hans framtid ut?

Det finns många som har fått sluta inom politiken pga saker som inte direkt är olagliga
Citera
2020-12-04, 15:20
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord2Moyne
Såg det. Hon kan inte ens nu, när rätt mycket fakta kommit upp på bordet bara säga ” Federley har ingen framtid i vårat parti, detta är självklart efter vad som nu kommit upp på bordet ” . C - pedofilernas egna parti! Fyfan så vidrig kaviarskallen Annie är. Har C över 4% i nästa demo så innebär det att det finns 4 % pedofiler i Sverige. Kan helt enkelt inte finnas någon annan förklaring.

Man ska vara restriktiv med att kalla människor för pedofiler, till och med offentliga personer. Det finns inga konkreta belägg för att Fredrick Federley är en pedofil.

Han har valt att umgås med pedofiler och mördare. Det väcker vissa frågor. Det här är personer som man normalt inte vill umgås med. Han är dock inte misstänkt för något brott.
Citera
2020-12-04, 15:21
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Japp..eller HBTQP.
P för peddo.
Nej, nu glömde du de Icke Binära igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera