2020-12-04, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Pedofilhärvan växer:
https://www.youtube.com/watch?v=omHuHS9bFfI

Tack för det. Ett väldigt bra och informativt klipp om Federley.

Jag diskuterade det här igår under lunchen med frun. Min kommentar då var lite av "Ockhams razor", man ska inte krångla till det i onödan. Finns det redan väldigt många faktorer som alla pekar på en sak, så är det även också den mest sannolika lösningen.

Som i det här fallet. Var för sig spelar det ingen större roll. Men sammansatt målar det upp en helt annan bild.

T ex. alter egot "Ursula". Ok, udda men inget farligt om det hade stannat där. Men lägg till sammanfattningen i Youtube klippet. Federley har flera samtal om just pedofili med Tomas Quick. Det har sedermera bevisats att han umgås/känner flera andra dömda pedofiler. Nu senast har han alltså bestämt sig för att flytta ihop med en nyligen dömd extrem pedofil, dessutom med full vetskap om dennes historia.

Som sagt, har man väldigt många likadana indikatorer kan man sluta spekulera i andra saker. Skulle allt detta var en slump? Mycket osannolikt.

Men som jag även sade under mitt samtal igår, man ska ändå vara försiktig kring att ge slutsatser utan faktisk kunskap. Dock talar det mesta för sig själv, visar man ett tydligt intresse för pedofili samt dessutom också dels umgås- men än värre är sambo med en mycket grov sexuell förbrytare så pekar alla nämnare på en och samma sak. Sannolikt är Federley själv pedofil (vilket jag inte vet), frågan är vad man kan hitta om man börjar nysta i det här rejält?
Citera
2020-12-04, 13:56
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Enligt hans fb verkar han ha träffat barnmänniskan två helger i okt , i augusti osv .
Om Jonas var med då vet vi ju inte . Men om de aldrig har träffats så borde ju det ha kommit fram , för då är ingen skada skedd .

Han måste ju ha avvägt även andra konsekvenser av ett sådant uttalande, han verkar ju fortsätta träffa pedofilen, och vill väl därför kunna flytta ihop med honom igen, i framtiden, om han då idag säger att pedofilen och barnet aldrig träffats, så försvårar ju det framtida planerna...
Citera
2020-12-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag kunde svära på att jag precis läst i en artikel att FF har vårdnaden om dottern, och att modern bara var en surrogatmamma!

Citat:
Ursprungligen postat av MadameDuBary
FF har berättat för TV4:s Malou att han vill skaffa barn med en väninna genom insemination:

https://www.tv4.se/artikel/4fbf92a40...rn-med-vaninna
Fredrick Federley hade drömt om barn i många år när han och en av hans bästa vänner bestämde sig för att försöka tillsammans.

– Vi har verkligen fokuserat på barnets bästa. Båda har bra jobb, bra lägenheter, hon har flyttat så att vi ska bo nära varandra och vi har lantställe ihop så vi umgås väldigt mycket.
https://www.aftonbladet.se/relatione...--med-bastisen

Undrar vad det är för lantställe som samägs med livmoderbäraren ?
Senast redigerad av genomsnittsvensken 2020-12-04 kl. 14:02.
Citera
2020-12-04, 14:06
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V3R1TAS
Eller så blir resultatet det motsatta. Jag har själv blivit utsatt, sett till att få äckel bakom lås och bom och aktivt jobbat för att göra livet så surt som möjligt för resten.

Det finns alltid undantag men statistiken visar att de som blivit utsatta för pedofiler oftare blir det själva också.

Angående alla pedofilkontakter som FF har så är det heller inte konstigt. Om ma t.ex. gillar bilar är det naturligt att umgås med andra som gillar bilar för man gillar inte bara bilar utan även att prata om bilar. Man lever ut intresset genom kommunikation och intresset utvecklas. I FF's fall är dock inte intresset bilar utan pedofeli.
Citera
2020-12-04, 14:09
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Han måste ju ha avvägt även andra konsekvenser av ett sådant uttalande, han verkar ju fortsätta träffa pedofilen, och vill väl därför kunna flytta ihop med honom igen, i framtiden, om han då idag säger att pedofilen och barnet aldrig träffats, så försvårar ju det framtida planerna...

Sexualdriften är så stark att man inte alltid agera rationellt, det tror jag de flesta vuxna har upplevt själva. Ta t.ex. alla som riskerat både familj och karriär pga en otrohet, helt irrationellt men inte sällan omöjligt att stoppa. Fråga Clinton.
Citera
2020-12-04, 14:12
Medlem
Annie Lööf säger till TV4 att förtoendet är allvarligt skadat för Fredrick Federley. Men hon vill inte svara på frågan om hans framtid i partiet:

https://live.aftonbladet.se/supernyt...digt.iZgpEzLAe
Citera
2020-12-04, 14:14
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Vad jag vill minnas var det snarare att det långt ifrån alltid finns ett samband mellan en sexuell eller mental mognad och antal dagar som förflutit från när personen föddes. Alltså att det inte finns något som säger att en 14 åring har en sämre mognad än en 15 åring när det kommer till sex.

Alltså skulle det åläggas ett större ansvar på de inblandade att avgöra om den mognaden som krävs för att kunna samtycka till sex finns. Något jag kan tycka är bra. Se exemplet som nu är aktuellt i juridk-subforat "Åtalad för sex med en utvecklingsstörd" för att se varför CUF har rätt.

Och ja, jag undrar helt klart varför en person som är 14 år och 363 dagar gammal ska anses vara mer omogen, än när samma person är 15 år och 1 dag.

Jag kan själv tycka att samtyckeslagstiftning och annan mer luddig lagstiftning är dålig, helt klart. Men att öka kraven på bedömningen angående lämpligheten till att genomföra ett samlag för respektive inblandad kan väl knappast vara till de personernas, som tvingar/manipulerar ungdomar till samlag fördel.

Oavsett så tror jag vi totalt kan slå ur våra hjärnor att CUF ville underlätta för äldre att utnyttja ungdomar. Det är så dumt så klockorna stannar och blommorna vissnar (tänk det citat på värmländsk dialekt). Om det kanske hade blivit konsekvensen så är det en annan femma, jag själv betvivlar det, men det kan vara svårt att veta vilka konsekvenser som lagstiftning leder till.

Peddovarning på detta som sades ovan.

Någonstans måste gränsen dras i lagen och det kan inte vara olika för olika individer även om inte alla är lika mogna vid samma ålder. Såvida man inte inte tycker att vuxna ska få ha sex med spädbarn förstås och det är där vi hamnar om vi inte kan dra någon åldersgräns.
Citera
2020-12-04, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Visste han om att hon blivit dömd?
Hans sambo är en man...
Citera
2020-12-04, 14:19
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genomsnittsvensken
Annie Lööf säger till TV4 att förtoendet är allvarligt skadat för Fredrick Federley. Men hon vill inte svara på frågan om hans framtid i partiet:

För lite, för sent.
Citera
2020-12-04, 14:20
Medlem
Citat:

Hon bör kanske vara mer oroad för sin egen politisk karriär.
Massmedia har väl hoppats på att kunna skriva en rubrik om ca två år "Annie Lööf blir nu Sveriges första kvinnliga statsminister". Det lär inte hända.
Citera
2020-12-04, 14:21
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
För lite, för sent.

Hon är inte säker på om en pedofilkramare kan få vara med och påverka EU's lagar mot pedofiler, snyggt jobbat Annie.
Citera
2020-12-04, 14:22
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:

Såg det. Hon kan inte ens nu, när rätt mycket fakta kommit upp på bordet bara säga ” Federley har ingen framtid i vårat parti, detta är självklart efter vad som nu kommit upp på bordet ” . C - pedofilernas egna parti! Fyfan så vidrig kaviarskallen Annie är. Har C över 4% i nästa demo så innebär det att det finns 4 % pedofiler i Sverige. Kan helt enkelt inte finnas någon annan förklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in