Citat:
Ursprungligen postat av
Ettsjutretton
Man hör att det är en snäll dam.
Ja, hon låter lite som Johanna Möller, så där vänlig och försiktig på rösten, behövande
Citat:
Ursprungligen postat av
Ettsjutretton
Uppgiften om att sonen aldrig behövde opereras, var det systern själv som delade med sig av till Expressen.
Men systern är ju inte att lita på i andra avseenden, så jag antar att hon kan ljuga om detta också då?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ettsjutretton
Vet vi vad modern gjorde på sjukhuset? Kanske rådfrågade hon en läkare ang sonen? Det finns vittnen på att hon lagt förband på hans ben, så jag tror inte att hon låtit honom ”ligga och ruttna”.
Vilka har vittnat om att det är mamman som lagt förband på sonens ben och inte han själv?
Citat:
Ursprungligen postat av
Majamedm
Att de ganska snabbt kunde avskriva brottsmisstankarna gentemot henne kan ju vara för att hon är uppenbart förvirrad.
Jag tror dock inte en eventuell demens är diagnostiserad än.
De kunde avskriva misstankarna för att 1) De kan inte se att hon använt fysiskt våld mot honom 2) Det är inte ett brott att tuta i sina vuxna barn att omvärlden är hemsk 3) Man har inte ansvar för att en vuxen persons behov av vård 4)Hon har inte fysiskt frihetsberövat honom
Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Kan du berätta var det framgår att hon hindrat honom från att söka läkare, tandläkare eller annat...
Både sonen, mamman, syster osv säger att han inte varit inlåst utan fri att gå ut.
Lite på samma sätt som att misshandlade kvinnor är fria att gå och lämna sina våldsamma män. Eller personer som växt upp i en sekt. De är ofta inte heller fysiskt inlåsta