2020-12-03, 16:32
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jag förstod att du skulle påpeka detta. Tycker du att det är avgörande?

Avgörande i vilken bemärkelse? Jag tycker det är viktigt att vara tydlig. Det är en signifikant skillnad på om man gått igenom bevisföringen, gjort en undersökning och sen säger "wow, beviset sög, det finns inget fusk" jämfört med att knappt lyfta bevisföringen och säga "lol, vilket dravel till bevis, det här tänker jag inte ens titta på."

Det gör mig glad att du förstod att jag skulle påpeka det, för det betyder att du är medveten om att det finns en skillnad - och det är verkligen gott nog för mig att du känner till den (men trist att du valde att inte redogöra för den).
2020-12-03, 16:34
Medlem
Cirkus Guiliani är igång igen:
https://www.foxnews.com/politics/giuliani-michigan-oversight-committee-hearing

Guiliani ropar "objection!" när en komitteemedlem påpekar att hans vittne redan är avfärdats som icke trovärdig, för han tror tydligen att dom befinner sig i en domstol.

Ett vittne - en valarbetare - är upprörd av diverse anledningar; det visar sig att hon inte känner till röstningslagarna i Michigan.

Nästa vittne börjar med att påpeka att det föregående vittnet inte är trovärdigt (lite lustigt koordinering av vittnen här) men den här personen kör i alla fall ett vanligt dominion-kort, nämligen att hon bevittnade hur maskinen gav 30000 extra röster åt Biden.

Ni borde se det här vittnet själva förresten:
https://twitter.com/i/status/1334311448340795396

Utfrågarna påpekar att "the poll books" (som håller reda på rösterna) inte visar några extra 30000 röster (vilket borde vara fallet om hennes vittnesmål stämmer), varpå hon svarar "they probably did something crazy with it and stuff."

Till och Guiliani börjar dra i henne för att få henne att sluta. Antar att han inte vill börja svettas igen så hårfärgen rinner av!
2020-12-03, 16:34
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Återkom när någon av dessa "sanningsvittnen" går med på att vittna under ed i en domstol och inte enbart i en politisk cirkusmanege?

Det sagt så var ju i åtminstone fyllskallen till WT-blondin som "vittnade" underhållande, så helt bortkastade var ju inte pajaskonsterna.

Jag tror att de har signerat svurna affidaviter - hur ser du på det?
2020-12-03, 16:35
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Oj. "Pure democracy" är begreppsmässigt samma som direktdemokrati i dagens användning (dvs utan konstitution eller annan ordning som man inte kan välta på en natt, och en form av statsskick, ej en maktursprungsprincip). "Democracy" i 1776-års användning är detsamma som "pure democracy" idag (dvs ett statsskick). "Republic" 1776 är samma begrepp som representativ demokrati idag (dvs ett statsskick).

Nej det är det inte isåfall får du mer en gärna motbevisa det... det finns inte en jävel som påstår att deras demokrati är hotad i USA... utan att deras republik är...

Citat:
Se exempelvis första raden på din egen länk:

"Pure democracy", åter igen, är ett statsskick. "Democracy", idag, är en maktursprungsprincip. Så, om man om någon anledning vill använda sig av detta sekels språkbruk blir nedanstående:

Ja det är inte en "ren demokrati USA är en republik med "vissa demokratiska inslag" precis så som grundarna ville ha det. Det gör inte USA till en demokrati... eller jag vet inte du kanske anser att Vitryssland är en demokrati också?

Citat:
istället

Det man ville undvika med konstitutionens formuleringar är att folk direkt kan rösta på sakfrågor (i.e. ofta hjärtefrågor), utan att man skulle vara tvungen att gå genom representanter som skulle hållas ansvariga inför folket genom att de hade korta mandatperioder.

Nej det man ville undvika med konstitutionens utformning och formulering var att den stora massan skulle kunna skulle kunna styra över den lilla massan och att en demokrati väldigt lätt kan leda till diktatur

Citat:
Enligt din definition av demokrati så finns det inga demokratier, så varför ens använda en så ålderstigen definition? Och det du försöker göra, att säga att USA inte är en demokrati, är djupt intellektuellt oärligt. Du verkar försöka arbeta efter tesen att allas åsikt inte spelar roll. Det är också intellektuellt oärligt, särskilt när konstitutionen säger att precis allas åsikt spelar roll.

Vart har jag definerat min syn på demokrati? Jag har endast länkat till vad författarna till decleration of independecens avsåg Amerikas förenta stater till att vara... och de avskydde demokrati.

Citat:
USA är en demokrati (maktursprungsprincip), med ett statsskick som kan kallas representativ demokrati, konstitutionell republik, konstitutionell representativ demokrati, eller liknande (måhända också att de har rätt så gott om bananrepubliksinslag när det kommer till finansiering av systemet osv...).

Nej USA är inte demokrati det är en republik med demokratiska inslag... annars kan vi ju kalla Vitryssland för demokrati.

https://www.citizensjournal.us/this-is-why-our-founders-overwhelmingly-rejected-being-a-democracy/

Citat:
The Founding Fathers despised democracies. They desired democratic principles, but not a democracy. As Plato decrees above, a democracy can easily be commandeered to establish a totalitarian state. The Founders inherently understood this, and wholly rejected forming a democracy.
Senast redigerad av nousernameneeded 2020-12-03 kl. 16:41.
2020-12-03, 16:36
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88

Däremot borde de ordna till det så att det blir svårare att fuska i framtiden.

Trump har haft 4år på sig att fixa det .Varför har inget hänt om han redan i förväg påstår sig vetat om att det skulle fuskas?
2020-12-03, 16:37
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt

När affidaviterna introduceras som bevisning i domstol (i stället för att enligt Fylle-Rudy ligga i en pärm i hans väska) så ska jag ägna uppmärksamhet åt frågan.
2020-12-03, 16:37
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Men deras bevis är ju riktigt svagt. De gissar ju bara nummer.

"Det finns X antal ogiltiga röster"
"Bevisa det då!"
"Här är mina bevis. Det finns X antal ogiltiga röster"

Man blir tokig på sådant snack!

Vet inte om du trollar, saknar kunskap eller bara är dum.

De har ju vittnat om att de scannat samma röster (för Biden) upp till 10 gånger om i samma maskin. Tusentals röster. Och även att de kommit in batches av mail-in ballots mitt i natten som såg fake ut, innehållandes hundratusentals röster, där i princip 100% var för Biden.

Trump's team vill att man går igenom dessa röster för att bekräfta om de verkligen är riktiga röster eller ej, men det är ju detta som demokraterna sätter stopp för.

Det är ungefär som att vittnen ska ha berättat om hur de hört skottlossning och skrik i en lägenhet, och att den som bodde i lägenheten inte längre är kontaktbar. Men hyresvärden bommade igen dörren och tillåter ingen att komma in och inspektera ifall där ligger ett lik eller inte. Alla vet att där ligger ett lik, de kan till och med känna stanken utanför dörren, men det går inte att se liket med egna ögon ännu.
Senast redigerad av Franke88 2020-12-03 kl. 16:43.
2020-12-03, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt

Att bara skriva på nånstans "jag lovar på hedersord" är inte värt ett vitten. Om det räckte att få folk att säga att dom lovar hit och dit skulle man ju kunna bevisa vad som helst.

I Michigan-utfrågningen som pågår just nu är inga av vittnen under vittnesed, dvs det som gör att man kan bestraffas för vittnesmål som visar sig inte stämma. Det är just för att det inte är en domstol dom befinner sig i.
2020-12-03, 16:39
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Trump har haft 4år på sig att fixa det .Varför har inget hänt om han redan i förväg påstår sig vetat om att det skulle fuskas?

Han borde helt klart gjort ett bättre jobb som president. Tror han blev lurad av folket runtomkring. Inte lätt att komma in som utomstående utan att veta hur systemet fungerar. Förhoppningsvis blir det bättring nästa mandatperiod.
2020-12-03, 16:39
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP

Det är respektive delstat ("land") som ansvarar för hur rösterna läggs/hanteras. Trump kan inte styra detta. Utom att påpeka risken för fusk, vilket han gjort, åtskilliga ggr.
2020-12-03, 16:41
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DemosthenesNu
Att bara skriva på nånstans "jag lovar på hedersord" är inte värt ett vitten. Om det räckte att få folk att säga att dom lovar hit och dit skulle man ju kunna bevisa vad som helst.

I Michigan-utfrågningen som pågår just nu är inga av vittnen under vittnesed, dvs det som gör att man kan bestraffas för vittnesmål som visar sig inte stämma. Det är just för att det inte är en domstol dom befinner sig i.

Är det inte så att affidaviterna är edsvurna under "penalty of perjury" eller liknande?
2020-12-03, 16:46
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apa123456
Berätta mer om hur "demokraterna" sätter stopp för detta? Varför har "demokraterna" rätt att ensamma bestämma detta, i stater där republikanerna styr?

Därför fusket har skett i demokratiskt styrda städer (Philadelphia, Detroit, Minneapolis, Phoenix, Milwaukee o.s.v.). Domare har beordrat att republikanerna ska bli insläppta och få inspektera rösterna, men korrupta lokala domare och politiker har sedan satt stopp för processen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in