2020-12-03, 16:17
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kan man inte hålla val utan att det fuskas så lever man inte i ett fritt land. Det kan vara något att tänka på för alla miffon som tror det bara handlar om four more years with Trump. Det är uppenbart att amerikanska valsystemet är som upplagt att fuska med. Foto-ID och med få undantag rösta i lokalen som tex nationalgardet sköter. Förtidsrösta OK. Poströster enbart för rörelsehindrade, svårt sjuka, avlägset boende, militär stationerad utomlands samt utlandsboenden. Förtidsröster och poströster förvars i specialplomberade kameraövervakade rum.

Väl sagt. Fixar de inte detta nu så kommer det aldrig mer ske några riktiga val i USA. Hur är tanken att en republikan ska kunna vinna om 4 år ifall demokraterna tillåts fortsätta utan straff?

Det är nu eller aldrig.
2020-12-03, 16:20
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du tolkar mig fel, men det gjorde å andra sidan HepCat-X också. Det är snarare så att jag som någorlunda intresserad av historia är beredd på det mesta. Det här valet kan bli historiskt i flera avseenden. Det kan bli en parentes. Vi får se.

Om det går att undvika en öppen konflikt är det föredömligt på alla sätt. Då är grundliga utredningar i GA, PA, WI och MI ett första steg.
Ok skönt att höra.
Tack för klargörandet.
2020-12-03, 16:23
Avslutad
Okej, jag hoppades på att L Wood skulle kunna driva något vettigt men efter väckelsemötet igår har jag nästan 0 respekt för karln. Samma sak med Sidney. Det mötet var inget annat än pinsamt och jag tror det var en money-grab innan skeppet har sjunkit helt.

Lyssnade även på Trumps tal, men så länge han inte kan backa upp anklagelserna med någon form av teknisk bevisning/övervakningsvideo/servrar osv så väger anklagelserna inte speciellt tungt. Samtidigt tror jag många vittnen talar sanning ang sina observationer om valfusk men det är inte teknisk bevisning.

Om det nu kommer in ett vattentätt bevis som håller i domstol så räcker det nog för att hela ballongen spricker.
2020-12-03, 16:23
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Melissa verkar ju inte superstabil - det är min personliga åsikt och inget som ska påverka om det hon säger stämmer, men jag kan inte heller bara ta hennes ord på att det hon säger sig sett har hänt. Hon säger vid ett tillfälle att 30k röster ska räknats dubbelt och får då mothugg från republikanen Johnson "Då skulle röstboken visa trettiotusen för mycket och det gör den inte" (alltså, boken som hålelr koll på hur många röster som kommit in som ska räknas) och hennes svar på det är "What’d you guys do, take it and do something crazy to it?”, så ännu en del i kedjan av konspirationer som måste vara med på det här.

Sen följer det ju inte det ni pratat om tidigare - som hon beskriver det är det ju manuell felhantering som är problemet här. Det är röster som räknas dubbelt för att maskienrna fastnat, det är någon som registrerar röster oövervakat, det är något mystiskt samtal som hennes chef tar om något problem som hon säger är något viktigt de "cover up".

Jag hör en väldigt väldigt spretig beskrivning av många små felkällor som låter väldigt okoordinerat och framförallt inte överanstämmer med er andra teori om att Dominion hackas från utlandet etc. Hennes beskrivning har ju egentligen ingenting med Dominion som system utan endast kring manuella hanteringen. Jag har svårt att förstå hur ni menar att hennes vittnesmål egentligen backar upp det ni sagt hittills i tråden.

Rudy's första vittne, kvinnan från INdien eller Pakistan, hon berättar att en valrepresentant sa åt henne att inte ta ID på de som kom och röstande samt att hon var tvungen att ta lunch i två timmar eftersom hon inte ville godkänna ballots där underskrifterna inte var de samma osv. Det finns hur många exempel som helst.
2020-12-03, 16:24
Medlem
Vad är det nu 5 dagar kvar för att ta sig igenom hela rättsystemet upp till SCOTUS om dom ska lyckas vända detta. Chanserna för detta är inte stora. Alla resultat som är cerifierade 8 Dec blir legally binding. Precis som under Bush Gore när omräkningen avslutades.
2020-12-03, 16:25
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Väl sagt. Fixar de inte detta nu så kommer det aldrig mer ske några riktiga val i USA. Hur är tanken att en republikan ska kunna vinna om 4 år ifall demokraterna tillåts fortsätta utan straff?

Det är nu eller aldrig.

Ett problem för DJT är att nu har han ju tipsat Demokraterna hur man gör för att vinna presidentposten
trots att systemet pekar åt andra hållet. Nästa gång, 2028, kan det ju vara en demokrat som envist
hänger kvar. "Valfusk" skriker hon hysteriskt och "Okej käring" säger Republikanerna "du får 4 år till".

Mike Pence
Senast redigerad av DonaldTrummp 2020-12-03 kl. 16:30.
2020-12-03, 16:25
Medlem
Nixters avatar
3% av de röster som kontrollerats i Arizona var fusk
Man har nu fått möjlighet att sample testa en större mängd samples, kommer man fram till samma fraud level gör detta vägen helt öppen för ytterligare kontroll.

Trump själv igår:
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1334282156349267970
2020-12-03, 16:26
Medlem
Jag gillar faktiskt den här skalliga negerkärringen för Demokraterna i Detroit som inte kunde hejda sina egna känslor och gjorde ett katastrofintryck. Bra att hon började vräka ur sig hur hon visste att vittnena bara är lögnare, det visar ju bara dessa äckliga vänstermänniskors rätta ansikte. Hon var inte intresserad av att försöka vara objektiv eller ge vittnena "the benefit of a doubt" för att man ska utreda det hela utan hon har bestämt sig från början hur allting ligger till.

Som hon fick svar på tal också.

www.youtube.com/watch?v=tWLa3vxHqRw

Nu märker man att vindarna har vänt i alla fall.
2020-12-03, 16:29
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Ett problem för DJT är att nu har han ju tipsat Demokraterna hur man gör för att vinna presidentposten
trots att systemet pekar åt andra hållet. Nästa gång, 2028, kan det ju vara en demokrat som envist
hänger kvar. Valfusk skriker hon hysteriskt och "Okej käring" säger Republikanerna "du får 4 år till".

Mike Pence

Sådär funkar det ju inte. Det räcker inte med att skrika "valfusk!", utan man måste kunna bevisa det. I det här fallet verkar det som att man kan bevisa det. Så ska det även vara nästa gång.

Däremot borde de ordna till det så att det blir svårare att fuska i framtiden.
2020-12-03, 16:30
Medlem
Franke88s avatar
Live hearing just nu i Georgia:

https://www.youtube.com/watch?v=Ur4vl5UTN8g
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kan man inte hålla val utan att det fuskas så lever man inte i ett fritt land. Det kan vara något att tänka på för alla miffon som tror det bara handlar om four more years with Trump. Det är uppenbart att amerikanska valsystemet är som upplagt att fuska med. Foto-ID och med få undantag rösta i lokalen som tex nationalgardet sköter. Förtidsrösta OK. Poströster enbart för rörelsehindrade, svårt sjuka, avlägset boende, militär stationerad utomlands samt utlandsboenden. Förtidsröster och poströster förvars i specialplomberade kameraövervakade rum.

Är du 90- eller 00-talist? Det är bara bra att saker tar tid när ogräs ska upp med rötterna. Då blir det grundligt gjort.

Finns betydligt fler än dessa som förväntar sig rejäla straff.

Men deras bevis är ju riktigt svagt. De gissar ju bara nummer.

"Det finns X antal ogiltiga röster"
"Bevisa det då!"
"Här är mina bevis. Det finns X antal ogiltiga röster"

Man blir tokig på sådant snack!
Medlem
Nixters avatar
Viktig intervju.

General Michael Flynn i intervju med Lou Dobbs. Som många vet här är Flynn = US Defense. Håller han linjen ikväll visar detta på stöd från US Army/Navy/Airforce.

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/general-mike-flynn-hold-first-interview-since-pardon-thursday-fbns-lou-dobbs/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in