2020-12-03, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Du menar hörsägen som enligt Trumpister inte går att lite på? Som vi hört de gapa om så många gånger.
Men vad har du dessa bevis?

De existerar uppenbarligen ingenstans i någon som helst juridisk instans. Återigen. Var är bevisen?

Det är väl ingen som ifrågasätter att diskontinuiteterna existerar i de data som rapporterats till media? Alltså att Trump såg ut att vinna men plötsligt kom det in rejäla mängder röster på Biden och kurvorna över räknade röster för Biden gör ett tydligt skutt uppåt plötsligt; men efter så fortsätter det som vanligt.

Att diskontinuiteten finns verkar ju helt klarlagt eftersom data är publika och går att ladda ner. Däremot är det ju mer osäkert om det finns en naturlig förklaring eller inte. Jag kan tänka mig flera förklaringar som inte har med fusk att göra.
2020-12-03, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Vad snackar du om? Rudy förhör ju vittnen i Michigan precis i detta nu!
Dessa s k vittnen är inte insvurna under ed och därmed kan de glatt ljuga ihop vilka skrönor de vill. Rättegång, my ass!
2020-12-03, 10:47
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Kanske inte någon idé att lägga krutet på en stämning där en av dom som stämmer backar ur.

Sidney har väll fler stämningar i wisconsin?

Jag tror att de bara har en stämning i Wisconsin men det läggs stämningar kors och tvärs så det är helt omöjligt att hänga med.
2020-12-03, 10:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Det är väl klart det är rätt väg att via domstolen och presentera sina bevis. Om man har några vittnen som kan vittna under ed om något.

Om man inte har det, ja då är det klart att det är bortkastad möda. Men det handlar ju inte om det, Trump har fått in 200 miljoner dollars nu så det är klart de hela fortskrider av det skälet.
Jag vet att man gärna vill låta påskina att Trump driver detta för att skinna godtrogna anhängare på surt förvärvade slantar, men jag vill inte kommentera det eftersom jag helt enkelt ser det som cynism. Och apropå det andra har jag redan skrivit att flera fall varit svaga. Jag tycker själv inte att det rättsliga efterspelet skötts på ett optimalt sätt.

Om Trump vill ha upprättelse för sig själv, sina väljare och för själva valsystemet är det bättre att vända sig till delstatsförsamlingen, vilket man gör nu.

Ett steg i rätt riktning vore att få åklagare i delstatsdomstolarna i berörda stater att väcka åtal mot delstaten.
Senast redigerad av Blot-Sven 2020-12-03 kl. 10:58.
2020-12-03, 10:50
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Tydligen blev någon arresterad under hearing igår. Var ju någon som skrek högljutt. Någon som hörde vad personen skrek?

Länk men funkar inte för europeisk IP så jag har inte kunnat läsa mer än det jag citerat.
https://www.wlns.com/lansing/one-arrested-at-michigan-state-capitol-amid-michigan-house-oversight-committee-hearing-of-nov-electi on/

We’re sorry! The page you are looking for cannot be found.

Protesters block Anderson building while Rudy Giuliani testifies in front of MI House oversight committee

https://www.wlns.com/video/protesters-block-anderson-building-while-rudy-giuliani-testifies-in-front-of-mi-house-oversight-comm ittee/6084264/
2020-12-03, 10:50
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Dessa s k vittnen är inte insvurna under ed och därmed kan de glatt ljuga ihop vilka skrönor de vill. Rättegång, my ass!

Här har man t.ex plockat in ett fyllo som "Vittne"
https://twitter.com/MarisaKabas/status/1334315220815278080?s=20
2020-12-03, 10:51
Medlem
humanlifes avatar
Trumps justitieminister William Barr sa i tisdags att det inte finns några bevis för omfattande valfusk.

Därför blir han troligen också avskedad av Trump.

Trump hasn't ruled out firing Attorney General Barr, sources say

President Donald Trump has not ruled out the possibility of firing Attorney General William Barr, according to an administration official and two people familiar with the matter who also said a sudden departure is not seen as imminent.

Barr told The Associated Press on Tuesday that "to date, we have not seen fraud on a scale that could have effected a different outcome in the election" — comments that appeared to fly in the face of Trump's baseless and false claims that the election he lost was rigged or that it involved voter fraud.
Trump is displeased with Barr for appearing to break with him over the claims of voter fraud, these sources said.

Trump hasn't ruled out firing Attorney General Barr, sources say (nbcnews.com)
2020-12-03, 10:53
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Kan du inte hänvisa direkt till exakt vilka alla dessa stämningar som du, andra tjatiga störar här och media menar när de skriver om detta? Det brukar inte framgå nämligen. Är jätteintresserad av exakt vilken eller vilka det gäller så att man kan undersöka vad just den eller den stämningen handlar om, vem som har lämnat in den och när, vilka ev vittnen finns och vad de i så fall säger, vilket underlag som framförs, hur domaren har resonerat i sin helhet m m.

Jag har postat sådana inlägg. Media rapporterar detta undan för undan.
2020-12-03, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Trumps justitieminister William Barr sa i tisdags att det inte finns några bevis för omfattande valfusk.

Därför blir han troligen också avskedad av Trump.

Trump hasn't ruled out firing Attorney General Barr, sources say

President Donald Trump has not ruled out the possibility of firing Attorney General William Barr, according to an administration official and two people familiar with the matter who also said a sudden departure is not seen as imminent.

Barr told The Associated Press on Tuesday that "to date, we have not seen fraud on a scale that could have effected a different outcome in the election" — comments that appeared to fly in the face of Trump's baseless and false claims that the election he lost was rigged or that it involved voter fraud.
Trump is displeased with Barr for appearing to break with him over the claims of voter fraud, these sources said.

Trump hasn't ruled out firing Attorney General Barr, sources say (nbcnews.com)

Vilken vag formulering på trumps "ruleing", i praktiken betyder det att han inte har tagit beslut om att sparka Barr, han har inte tagit beslut om att sparka någon öht, det är alltid på tapeten.

-Boss
2020-12-03, 10:55
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Nej, i den verkliga värden så finns det lagstiftning som gäller. Jag försöker förklara för dig varför det inte behövs bevisas specifikt fusk i en rättegång alls för att ett val ska vara ogiltigt. Lagen är inte likgiltig inför processfel.

Men mitt argument förutsätter förstås att du förstår distinktionen mellan bevis på brott och processfel, och hur strikt anglosaxiska rättsväsendet är mot just processfel. Från ditt svar att döma tror jag inte riktigt du hänger med.
Trumps team har lagt in stämningar om klagomål på processen, ja, men det är ju inte bevis på valfusk.
2020-12-03, 10:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Här har man t.ex plockat in ett fyllo som "Vittne"
https://twitter.com/MarisaKabas/status/1334315220815278080?s=20

Det "bästa" är ju att hon bråkar med en republikan, en som är på hennes sida vilket visar på varför man bör höja nivån och kräva att alla vittnesmål ska vara under ed, skulle man göra det så skulle Giuliani bli tvungen att välja bort vittnen som är katastrofala och oanvändbara.

Hade det varit i en domstol så hade hon dömts till "contempt of court"
2020-12-03, 10:57
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Du får ta och komma in i leken nu...

Man håller hearings med senatorer PGA att domstolar kastar ut stämningarna och i detta skede har dessa senatorer all makt i världen att gå emot domstolen eller guvernören.

Sen får senatorerna besluta om dessa hearings man haft ger skäl till att göra det. Skulle man inte göra det så tas dessa stämningar upp i Supreme Court.

Kan ni inte förstå eller VILL ni inte förstå att om det föreligger några som helst misstankar om valfusk och presidenten väljer att INTE göra det Trump idag gör så begår han högförräderi mot konstitutionen han är satt att representera.

Gubben kan bli avrättad för detta om det skulle komma ut vid ett senare skede att han undanlåtit sig att göra det jobb han är satt till att göra.

Vad fan tror ni?

Uppenbart att ni har ingen som helst koll på hur USA fungerar...
Jo, dessa väckelsemöten väcker ju mycket uppmärksamhet. Men de bevisar ju ingenting.
Det enda som händer är att det trillar in miljoner dollar till Trumps kampanj.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in