2020-12-02, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Förnekar du att Trumps kampanj har lämnat in en massa stämningar som domstolar har avvisat?

Du får ta och komma in i leken nu...

Man håller hearings med senatorer PGA att domstolar kastar ut stämningarna och i detta skede har dessa senatorer all makt i världen att gå emot domstolen eller guvernören.

Sen får senatorerna besluta om dessa hearings man haft ger skäl till att göra det. Skulle man inte göra det så tas dessa stämningar upp i Supreme Court.

Kan ni inte förstå eller VILL ni inte förstå att om det föreligger några som helst misstankar om valfusk och presidenten väljer att INTE göra det Trump idag gör så begår han högförräderi mot konstitutionen han är satt att representera.

Gubben kan bli avrättad för detta om det skulle komma ut vid ett senare skede att han undanlåtit sig att göra det jobb han är satt till att göra.

Vad fan tror ni?

Uppenbart att ni har ingen som helst koll på hur USA fungerar...
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-02 kl. 14:05.
2020-12-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Jag länkade inte conservative beaver, utan dark outpost. Dessutom medgav jag att det kan vara fake-news, men jag grundade det på att obama inte hade twittrat sedan den 25:e men sedan dess har det nu dykit upp en tweet så ja det luktar fake news. Faktum kvarstår dock att ingen verkar ha sett obama sedan dess, och någon annan kan använda hans twitterkonto. Det är ju rätt enkelt för Obama att visa sig ifall det skulle vara möjligt för honom. Så sanningen kommer nog visa sig.
Så du tryckte in dig på länken, såg att hon skrev att "om du kommer från Conservative beaver så var den här tweeten ett skämt och den sidan är fake" och tänkte "Hmm, tur att jag inte kom från Conservative Beaver då!" och skickade upp infon rakt av här. Ja du skrev i nästa inlägg att det KANSKE var fake news, men återigen - du hävdade att obama blivit fänglsad och sprider den informationen vidare utan att så mycket som att kolla in länkarna de hänvisar till?
2020-12-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxmoose
Lin Wood skickade in en stämning i Georgia som kastades i papperskorgen precis som alla andra. Sen finns det flera stämningar inskickade från "Trump for President inc." som också blivit kastade, sluta ljug.
Inte den jag hänvisar till.
2020-12-02, 14:05
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Och med det menar HAN att det finns utländsk inblandning i valet.

Fast alla som vet något om teknik vet att det är STOOOOOR skillnad mellan "ägarstruktur" och "fjärrbaserad direktåtkomst till hårdvara".

Det är ju inte direkt så att bara för att Japan äger Toyota så har Japanska kungahuset därmed direktåtkomst till min bils trippmätare och kan nollställa/ändra den vid behov.
2020-12-02, 14:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Varför inte lyssna på de hearings i olika form som har varit och bedöma själv? Mer direkt än så blir det väl inte. Lyssna och bedöm (efteråt).
Michigan (lång)
https://youtu.be/X0-vyw9qbdw
Arizona (lång)
https://youtu.be/rri6flxaXww
Pennsylvania (inte så lång)
https://youtu.be/DSDZkXxFVEU

Sedan finns det en hel del intervjuer att ta del av, där man hör direkt vad som sägs och sedan kan ta egen ställning till sanningshalt, trovärdighet osv osv.

Är dessa bevis för Obamagate?
2020-12-02, 14:09
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Fast alla som vet något om teknik vet att det är STOOOOOR skillnad mellan "ägarstruktur" och "fjärrbaserad direktåtkomst till hårdvara".

Det är ju inte direkt så att bara för att Japan äger Toyota så har Japanska kungahuset därmed direktåtkomst till min bils trippmätare och kan nollställa/ändra den vid behov.

Nej, men det är en helt oväsentlig jämförelse. Det som spelar all roll är hur "utländskt inflytande" över valet definieras i executive ordern från 2018; innefattar "inflytande" ägandeskap, ja... Då är det så.
2020-12-02, 14:10
Medlem
Citat:
Vem fan tror du "DONALD J. TRUMP FOR
PRESIDENT, INC" är i Pennsylvania stämningen t.ex är?
Jag har aldrig sagt att Trumpkampanjen aldrig lämnat in en stämning mot någon så vet inte vad du menar detta ska visa på men men kanske din mamma kan ge dig en klapp på axeln?
2020-12-02, 14:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
...har inte varit inne i tråden på någon vecka men har noterat att i princip alla filmsnuttar som läggs ut på Svt/TV4 från vallokaler med valförättare i arbete (oavsett vilka distrikt de visar) förefaller visa arketypiska demokratröstare i arbete. Dvs svarta amerikaner i olika åldrar, mest kvinnor, samt vita medelklasskvinnor i medelåldern. De flesta lätt korpulenta eller rent av feta. Ser bara undantagsvis en vit medelålders man med hockeykeps eller lagtröja, inte heller vita skjortbärande män eller några hispanics över huvud taget... Slutsats av den nahögst ovetenskapliga okulärbesiktning är att valfusket inte enbart måste ha varit styrt uppifrån utan om ex var tionde valarbetare tycker att Trump får för många röster och på egen initiativ justerar lite i detta (lägger ett par i papperskorgen och ersätter med andra, bara räknar lite fel eller förstör några röster för hand så de blir ogiltigförklarade) så har det en enorm effekt på totalen även det...
Javisst. Det är nästan parodiskt. Man kan tänka sig att en övervägande del är fattiga, arbetslösa som inte bryr sig ett skit om sina arbetsuppgifter. Den här svarta kvinnan med blont hår som framträdde i Michigan i går sa ju också detta: "utbildningen" personalen får är undermålig, och den slappar, slarvar, struntar i att kontrollera signaturer och mycket annat. De tar inte detta viktiga uppdrag på allvar. Har det dessutom förekommit att man sätter tonåringar på uppgiften är det än mindre förvånande att vad som helst slinker igenom —för att man helt enkelt inte "orkar" vara noggrann. Bedrövligt.

Men visst. Är rösträkning en arbetsmarknadsåtgärd, eller hur tänker man där?
2020-12-02, 14:15
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Övergången började så fort hon skickade brevet. Biden har nu tillgång till federala medel, webbplatser och lokaler, tillgång till myndigheter och underrättelser. De federala medlen betalar dock bara en del av övergången, ungefär hälften. Resten betalas sedan gammalt av privata donationer.

Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Läs nu Biden har fulltillgång till det du nu påstår han inte har via GSA!
Men hör ni inte vad man säger till er? Nu är det några här som har berättat flera gånger att en blivande president måste gå igenom en säkerhetskontroll och
bl a intyga att man inte har ekonomiska intressen gentemot en annan stat, som t e x Kina, innan nya administrationen får tillgång till övergångsmedel.

Det många frågar efter (=man vet inte) är om Biden har klarat den processen eller inte. Det kanske han har men det har ännu inte framkommit, eller är svårt att hitta någon information om. Det räcker alltså inte GSA ger klartecken till att övergångsprocessen kan påbörjas.

Gissar, alltså gissar, att JB har gått igenom denna kontroll med godkänt men det skulle vara intressant att höra något om det.
2020-12-02, 14:17
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nej, men det är en helt oväsentlig jämförelse. Det som spelar all roll är hur "utländskt inflytande" över valet definieras i executive ordern från 2018; innefattar "inflytande" ägandeskap, ja... Då är det så.

Affären sägs ju ha genomförts innan valet dock, varpå Trump som då tillät att utländsk makt hade inflytande över valet, är medskyldig så det skriker om det.
Hade Trump vunnit så hade uppgifterna förmodligen aldrig släppts fram från början och hela USA hade lämnats ovetande om att det var Kina som hjälpte Trump denna gången..
2020-12-02, 14:22
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Jo, i den verkliga världen måste man ha bevis för sådana anklagelser, annars är man inte trovärdig och bör helst lägga ner sina påståenden.
Men i Trumps verklighet samlar man in pengar istället.
Nej, i den verkliga värden så finns det lagstiftning som gäller. Jag försöker förklara för dig varför det inte behövs bevisas specifikt fusk i en rättegång alls för att ett val ska vara ogiltigt. Lagen är inte likgiltig inför processfel.

Men mitt argument förutsätter förstås att du förstår distinktionen mellan bevis på brott och processfel, och hur strikt anglosaxiska rättsväsendet är mot just processfel. Från ditt svar att döma tror jag inte riktigt du hänger med.
2020-12-02, 14:26
Medlem
Citat:
Biden utropades till segrare 4 dagar efter valet. Trump och hans advokater slutade bry sig om Hunter Biden så snart vallokalerna stängde. Helt klart hittepå utan belägg.
Vem utropade de till segrare 4 dagar efter valet. De som har mandat att göra så eller någon annan te.x media?

Om det var någon utan mandat att göra så, vem bryr sig isf? Om jag hittar någon som ropat att Trump vann valet 3 dagar efter valet har Trump vunnit då för dom var före eller ska man lyssna på de som har mandat att utse vinnare istället kanske?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in