Citat:
Ursprungligen postat av
bcdefg
Det givna alternativet till Hanna på sista är väl Lillasyster? Dvs man bör testa laget Linn/Mona - Skottheim - Hanna - Elvira åtminstone en gång innan VM.
På sikt håller jag med dig om att Elvira kan bli det naturliga alternativet på en slutsträcka, givet att hon redan nu utmanar dom allra bästa i skidåkningen. Hon är dock bara 21 år och klart yngst i laget, så jag vet inte om det är rätt läge att lägga den extra pressen på Elviras axlar. Sett till fjolårssäsongen är hon dessutom den klart svagaste skytten bland dom aktuella svenskorna. I masstarter och stafetter, där man känner av konkurrenternas närvaro lite extra, hade Elvira 68.8% (55/80), respektive 72.3% (47/65)
Jag tycker att Elvira har en närmast optimal situation i landslaget för tillfället. Hon är det stora framtidshoppet, som kan känna sig säker på fortsatt förtroende från landslagsledningen, samtidigt som hon fortfarande slipper pressen utifrån att prestera toppresultat i Världscupen iom att vi har 3-4 andra tjejer som är minst lika bra.
Jag hade testat med: Mona — Elvira — Hanna — Johanna
Det vore åtminstone intressant att se hur Skottheim tacklar en ankarsträcka. Man kan säkert argumentera för teoretiskt starkare uppställningar, baserat på individuella styrkor och svagheter, men alla individer reagerar olika när dom ställs inför nya utmaningar och inget är säkert förrän man har testat det i praktiken.