2020-12-02, 15:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoelBaba
Det som har hänt sen dess är att Habakuck insett att det var fel att tycka att Malcom är smart. Man skulle tydligen tycka att Malcom är dum, för hans idoler tycker han är dum, så då är man dum om man inte tycker Malcom är dum.

Han borde hälsa sina idoler att det är fattigt att hålla på och trolla i sin egen tråd på Flashback.
Citera
2020-12-02, 15:50
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Det är väl helt okej av Haveristerna att granska Malcom. Han är en offentlig person, skribent och opinionsbildare samt fd politiker. Vad gnäller ni om?

Om man nu som Malcom pratar väldigt mycket om det han kallar "transferiatet" (bidragsförsörjda människor) så kan det ju vara intressant att kolla upp Malcoms egna inkomster och skatter dom senaste 10 åren. Det var väl ingen större överraskning att 33-åriga Malcom dom senaste 10 åren betalat lika mycket i skatt som en normal inkomsttagare gör på ett år.
Citera
2020-12-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Det är väl helt okej av Haveristerna att granska Malcom. Han är en offentlig person, skribent och opinionsbildare samt fd politiker. Vad gnäller ni om?

Om man nu som Malcom pratar väldigt mycket om det han kallar "transferiatet" (bidragsförsörjda människor) så kan det ju vara intressant att kolla upp Malcoms egna inkomster och skatter dom senaste 10 åren. Det var väl ingen större överraskning att 33-åriga Malcom dom senaste 10 åren betalat lika mycket i skatt som en normal inkomsttagare gör på ett år.

Absolut granskning och göra de poängerna. Men det stannar ju inte vid det, och det skitbeteendet är väl vad folk reagerar på, inte granskningen i sig. Fler tankar i hövvet osv.
Citera
2020-12-02, 15:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1

Varför är det intressant? Är värdet i argumenten han framför beroende av vem han är? Har man den åsikten borde de omtalade somalierna genast fråntas sin röst helt och hållet enligt Haveristernas logik ( = Malcom är lika dålig som en bidragssomalier själv så han ska vara tyst) podden har verkligen blivit korkad sen Myra slutade.
Senast redigerad av StElmosFire 2020-12-02 kl. 16:06.
Citera
2020-12-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Om så Malcom själv vore en somalisk tiobarnsmor, skulle det inte förändra sanningshalten i det han säger om sådana. Det som sägs är sant elller inte sant, oberoende av eventuella personliga tillkortakommanden.

Mer gymnasiefilosofi alltså.

Nej, det är riktigt, sanningshalten i ett påstående kan inte avgöras av vem avsändaren är.

Däremot så är det en helt vanlig social konvention att man inte pekar finger på andra där man själv felar, om man iaf inte samtidigt också påvisar självinsikt. Om man sitter och orerar om att andra som är improduktiva inte inte borde få föda barn så lägger man iaf till "Ja jag har ju också tagit mycket mer bidrag än vad jag betalat skatt, så kanske behöver jag också steriliseras med den här logiken".

Sånt gör ju så klart inte Malcom då han är en pajas och en fåntratt, som endast har getts medialt utrymme på grund av högerns identitetspolitik.
Citera
2020-12-02, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av giftpaddan

Nej, det är riktigt, sanningshalten i ett påstående kan inte avgöras av vem avsändaren är.

Däremot så är det en helt vanlig social konvention att man inte pekar finger på andra där man själv felar, om man iaf inte samtidigt också påvisar självinsikt. Om man sitter och orerar om att andra som är improduktiva inte inte borde få föda barn så lägger man iaf till "Ja jag har ju också tagit mycket mer bidrag än vad jag betalat skatt, så kanske behöver jag också steriliseras med den här logiken".

Sånt gör ju så klart inte Malcom då han är en pajas och en fåntratt, som endast har getts medialt utrymme på grund av högerns identitetspolitik.

Det argumentet håller inte och det är konstigt om en antirasist-podd använder det då det normalt brukar användas för att trycka till invandrare som ska vara tysta glada och tacksamma för att de kostar mer än de kan betala in under en livstid. Att prata om identitetspolitik när man i det närmaste är fixerad vid att gräva i vem som är avsändaren på det sättet som Haveristerna gör är roligt, de är väl #fellösa själva. Sluta trolla nu
Senast redigerad av StElmosFire 2020-12-02 kl. 18:45.
Citera
2020-12-02, 18:48
Medlem
Feedback66s avatar
Sitter virgin henko fortfarande och väntar på att Cwejman ska svara?
Citera
2020-12-02, 18:49
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:

Så jag har visserligen rätt - men då inför du nödlösningen "social konvention" och krydddar med "fåntratt"?
Citera
2020-12-02, 19:25
Medlem
Citat:
Så jag har visserligen rätt - men då inför du nödlösningen "social konvention" och krydddar med "fåntratt"?

Argumentationsstil hämtad från amerikanska advokatsåpor. Svamla på och blanda bort korten.
Citera
2020-12-02, 19:29
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Argumentationsstil hämtad från amerikanska advokatsåpor. Svamla på och blanda bort korten.
Den myndiga inledningen "Mer gymnasiefilosofi alltså", gick inte heller av för hackor.
Citera
2020-12-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Det argumentet håller inte och det är konstigt om en antirasist-podd använder det då det normalt brukar användas för att trycka till invandrare som ska vara tysta glada och tacksamma för att de kostar mer än de kan betala in under en livstid. Att prata om identitetspolitik när man i det närmaste är fixerad vid att gräva i vem som är avsändaren på det sättet som Haveristerna gör är roligt, de är väl #fellösa själva. Sluta trolla nu
Haha men är du eb eller, hela poängen är ju exakt att det blir hyckleri från Malcom när han använder det för att trycka till invandrare men det lika gärna passar honom själv. Du fattar väl att haveristerna inte faktiskt tycker att Malcom ska steriliseras? Dom vänder bara det resonemanget mot han själv.

Citat:
Ja grattis du vinner argumentations-paralympics, problemet är ju att du också är den ende som tävlar.
Citera
2020-12-02, 21:22
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ja grattis du vinner argumentations-paralympics, problemet är ju att du också är den ende som tävlar.
Visst, gubben. Tack! ❤❤
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in