2020-12-01, 23:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Osund relation säkert. Son med eventuell funktionsnedsättning som från dag 1 i livet blivit hårt hållen och kontrollerad av sin mor. Otroligt sorgligt. Undrar om han överlever detta? Vad opererades han för?

Kan modern ha tyckt att hon gjorde sonen en tjänst genom att ha honom hemma och slippa skolkamraterna som inte alltid var så snälla?
Citera
2020-12-01, 23:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Kvinnan skall vara något av ett ”original” i Haninge, så det är väl knappast helt otänkbart att hon har blivit föremål för mången ”smygfotografering” i en tid då nästan alla bär kameror.
Ja. Det var väl flera här i tråden som bor i närområdet som direkt förstod vem det handlade om. Det gör man sällan om personen inte "sticker ut" på något sätt, såvida man inte känner personen.
Citera
Medlem
Citat:
Tack för denna information. Han har förmodligen avlidit någon gång under de senaste 4 åren.

Googlar man hans namn med citationstecken runt får man upp detta resultat från MrKoll, från sidan för en annan person skriven i Handen:
Citat:
Den äldsta personen i området är S**n G****v A***f K*rlsson som är 98 år gammal.

Eftersom detta ligger kvar bland Google-resultaten bör han ha avlidit relativt nyligen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ja, men 2 svarta tänder kvar, undernärd och pölar av var samt en akut operation. Så det låter ju inte som ett rosenskimrande liv. Och att mamman inte lät sin egen far komma in i lägenheten under alla år, talar ju för att pojken/mannen levt i den typen av relationer som de som misshandlas lever i. Partner klipper alla band för personen med nära och kära och den misshandlade är sen helt beroende av sin partner.

HAN ÄR 40 och dörren var olåst. Han kan söka vård själv.
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Tror inte att något varit "okej" i den där familjen någonsin.
Det har nog varit en trasig och dysfunktionell från början till slut. Också när den kriminelle ungraren levde.
Precis så. Det rör sig om förhållanden som inga barn skall behöva växa upp i. Jag har fått berättat för mig om händelser som utspelat sig i detta hem. Jag tänker inte återge dem, då jag lovat att inte göra detta, men min uppfattning är att ingen av föräldrarna var lämpade att ta hand om ett barn, än mindre 3 st.
Citera
2020-12-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macca2013
Håller helt med. Hon verkar till och med ha varit en rätt bra morsa som gått och handlat energidricka åt sin son och sagt i affären att det enda hennes som gör är spelar dataspel och dricker energidricka, vilket är exakt vad varje incel gör ändå.
Vad ska hon straffas för? För att hon inte tog sin 40-åring i handen och drog med honom till tandläkaren? Han fick bo hos henne och hon köpte grejer till honom. Hon är 70 för guds skull, det är snarare HAN som borde tagit hand om HENNE.
Ang skolan så var han väl obegåvad hemmasittare, det kanske var helt på hans initiativ. Speciellt om han hamnade i en svacka när fadern dog.

Så om hon har varit aktiv och pigg nog att flänga runt i centrum och i butiker, släpa runt på shoppingkassar och ta sig själv till en läkare när hennes hälsa sviktar... så hade hon alltså inget ansvar att se till att han fick läkarvård för undernäring och de där svarta variga såren på benen? Som behövde opereras akut.

Vem vet om han fått amputeras. Svarta bensår är inte att leka med, huden har dött.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Kanske, men här är någon som säger att M*its pappa berättat att man inte fick komma in:
Mannen bor även i närheten av bostaden som mamman och sonen bott i. Han berättar att han ofta träffade modern och beskriver henne som väldigt social.

– Jag brukade fråga hur det var med sonen. Hon svarade alltid att han bara ville vara inne och att han gillade att hålla på med datorn.

Han säger att hon inte utmärkte sig på något sätt mer än hennes spretiga hår och att hon gav en bild av att vara ”helt normal”.

– Men hon hade ju den här stora hemligheten som hon gick och bar på. Hennes far bodde i närheten och han berättade för mig att man aldrig fick komma in i lägenheten. Det var ju konstigt så klart, men de hade väl accepterat det.

Jo precis, men det behöver inte ha varit så sedan dagen då grabben togs ur skolan för 28 år sedan. Morfadern levde ju tills nyligen enligt dödboken, han kan ju ha yttrat detta just någon gång under de senaste 10-15 åren. Är du med?
Citera
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Systern har ändrat sin historia, han satt tydligen i en fåtölj i köket, ställde sig upp direkt när han såg henne och upprepade hennes namn flera gånger.
Ska tydligen sakna flera tänder men inte alla, det var svårt att få på skor på hans fötter för att dom var svullna.

Det mesta är hörsägen från vad alla tar som sanningsvittne men verkar ha friserat historien några ggr på den här korta tiden.
Det kan ju vara så att hon uttryckt sig lite luddigt och inte helt precist. T ex frasen ”han saknade tänder”, som hon kanske sade initialt, kan ju betyda BÅDE att han saknade alla tänder och att han saknade enskilda tänder. Ibland tolkar mottagaren av ett påstående felaktigt utan att egentligen tolkat fel
Citera
2020-12-01, 23:32
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Googlar man hans namn med citationstecken runt får man upp detta resultat från MrKoll, från sidan för en annan person skriven i Handen:

Eftersom detta ligger kvar bland Google-resultaten bör han ha avlidit relativt nyligen.
Kanske var detta anledningen till att modern uppsökte lasarettet? Hon skulle hälsa på sin döende far?
Citera
2020-12-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Så om hon har varit aktiv och pigg nog att flänga runt i centrum och i butiker, släpa runt på shoppingkassar och ta sig själv till en läkare när hennes hälsa sviktar... så hade hon alltså inget ansvar att se till att han fick läkarvård för undernäring och de där svarta variga såren på benen? Som behövde opereras akut.

Vem vet om han fått amputeras. Svarta bensår är inte att leka med, huden har dött.

Inte när han själv är 40 har hon inget ansvar. Och dörren är olåst och det är fritt fram för honom att bara kliva ut och söka hjälp.
Citera
2020-12-01, 23:33
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Två svarta tänder? Har missat att han sagt att han varit inlåst?

Pölar med var låter som en överdrift, antagligen därför hon inte nämnde det vid senare tillfällen..

Först låg han iaf ihopkrupne på en filt på golvet som var hans säng, sen flög han upp ur en fåtölj.

Känns som kritiskt tänkande har fått ge vika för känslomässig övertygelse i det här fallet, tvivlar på att det är till gagn för mannens framtid.

Jag hade inte drömt det. Blev orolig för det ett tag, för det var inte lätt att hitta.

JA, MANNEN HAR SJÄLV SAGT TILL POLISEN ATT MAMMAN LÅST IN HONOM UNDER EN LÄNGRE TID.

Citat:
Efter att sjukhuset larmat polisen kom en patrull till platsen och hörde sonen:

– I samtal med mannen framkom det att han mot sin vilja varit inspärrad under ”en längre tid”. Misstankarna riktades mot mannens mor. Vi ska genomföra fördjupade förhör med mannen och kvinnan. Mannen vårdas fortsatt på sjukhus, skadorna ska ej vara livshotande. Under dagen kommer vi att genomföra en brottsplatsundersökning i lägenheten och flera förhör, säger Ola Österling på Stockholmspolisen.

https://www.dn.se/sthlm/kvinna-anhallen-holl-sonen-instangd/

Citera
2020-12-01, 23:33
Medlem
Citat:
Precis så. Det rör sig om förhållanden som inga barn skall behöva växa upp i. Jag har fått berättat för mig om händelser som utspelat sig i detta hem. Jag tänker inte återge dem, då jag lovat att inte göra detta, men min uppfattning är att ingen av föräldrarna var lämpade att ta hand om ett barn, än mindre 3 st.

Tror att vi är några stycken här i tråden som förstår, även utan detaljer.
Fick kalla kårar när någon skrev ganska tidigt i tråden att denne varit i lägenheten och att den inte var lämplig för barn redan då, på den tiden. Eller något liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in