2020-12-01, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1
Enl tidigare uppgifter i tråden:
Fadern, född i Ungern 20 mars 1940,
ska ha avlidit 29 Februari 1992,

Mitt inlägg avser M*its far, och ej BO:s.
Citera
2020-12-01, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Enligt syster så hade de pratat i telefon om en litar på det hon sade i intervjun.

Många frågetecken där. Tänker att kvinnan borde ha åkt ambulans till sjukhuset och därmed ej låst ytterdörren. Jag menar, hur ska man annars kunna anta att ytterdörren varit olåst ifall sjukhusbesöket var planerat.

Modern kom in till sjukhuset på lördagen enligt grannen, väldigt sällsynt med planerade läkarbesök under helger.
Jag tänker som du, att det borde varit ambulans eller att någon kört henne.
Hur kan då de som hjälpt henne till sjukhuset helt missat misären och sonen?
Alltså känns nästan ambulans uteslutet. Om hon nu inte tagit sig ner och väntat på ambulansen vid entrédörren. Vilket känns långsökt.[/quote]

Att välja att besöka akuten under en helg är planerat. Modern har i sådana fall planerat att ta sig till akuten men ändå valt att lämna ytterdörren öppen...
Citera
2020-12-01, 23:15
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Lever mammans (M*it) syskon måntro?

Absolut. Båda i närområdet. Kolla tråden. 😬
Citera
Medlem
https://imgur.com/gallery/3bEECIN

Här har vi fanskapet
Citera
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Varför påstår alla att det är en syster som åkte till bostaden?
Såvitt jag vet från en källa på SOC så hade mannen ingen syster?
Vad stämmer?
Har sett en syster berätta om fallet på TV hela kvällen.
Så konstiga reaktioner många visar här. Det är förstås en dysfunktionell familj helt o hållet. Tror man att någon föds och växer upp där med en sjuk och dysfunktionell mamma och sen lämnar hemmet som en stark och normalfungerande individ? Hon är förstås också präglad och formad av miljön hon har levt i. Tror ni man kan lägga ansvaret för att rädda familjen på systern. Härligt att hon tycks klarat sitt eget liv ok. Det ligger ingen skuld på henne, även om hon säkert kunnat gjort något annorlunda. Nu gjorde hon det HON var kapabel till, hon grep det tillfälle som gavs och RÄDDADE sin bror. Nu är det dags för räfst och rättarting i kommunen. Arkiven får visa vem som visste men inte handlade. Eller som borde efterforskat.
Citera
2020-12-01, 23:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Han satt i en fåtölj enligt svt, och hade inte alla tänder kvar. Det är för mig inte samma sak som en tandlös Gollum som krälar i sin egen urin, som det lät som i morse.

Jag menar nu inte att försvara mamman, utan denne son (en vuxen man på pappret) måste få ha lite integritet. Bara han kan avgöra vad han har varit med om och vad som behöver hända nu. Vi kan inte stå som hysteriska städkärringar och säga att han ”låg i en skräpig hög” och därför ska in på institution.

Hans syster som han inte hört av på 20 år ska inte få tolkningsföreträde för att hon kommit förbi.

Ja, men 2 svarta tänder kvar, undernärd och pölar av var samt en akut operation. Så det låter ju inte som ett rosenskimrande liv. Och att mamman inte lät sin egen far komma in i lägenheten under alla år, talar ju för att pojken/mannen levt i den typen av relationer som de som misshandlas lever i. Partner klipper alla band för personen med nära och kära och den misshandlade är sen helt beroende av sin partner.
Citera
2020-12-01, 23:16
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Han satt i en fåtölj enligt svt, och hade inte alla tänder kvar. Det är för mig inte samma sak som en tandlös Gollum som krälar i sin egen urin, som det lät som i morse.

Jag menar nu inte att försvara mamman, utan denne son (en vuxen man på pappret) måste få ha lite integritet. Bara han kan avgöra vad han har varit med om och vad som behöver hända nu. Vi kan inte stå som hysteriska städkärringar och säga att han ”låg i en skräpig hög” och därför ska in på institution.

Hans syster som han inte hört av på 20 år ska inte få tolkningsföreträde för att hon kommit förbi.

Men ändå står du här och försvarar mamman.. även systern i ett annat inlägg.
Citera
2020-12-01, 23:17
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattugglat02

Här har vi fanskapet
Stort tack för denna bild. Att det rör sig om en mycket ”speciell” person, råder det knappast någon tvekan om. Verkligen ”en bild säger mer än tusen ord.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Då hade han nog knappast överlevt länge till utan vård, så skrämmande och grymt allt!

Tror också han var riktigt illa däran och det känns svårt att tro på att systerns plötsliga besök var en slump. Kan modern ha meddelat att mannen var mycket sjuk?
Citera
Medlem
Det hela påminner lite om filmen 7even med den där snubben i sängen. Otäck historia och helt otroligt att det kan ha passerat så lång tid utan någon som kommit över påbesök etc. VÄLDIGT många frågetecken just nu. Time wil tell
Senast redigerad av brunosvensson 2020-12-01 kl. 23:20.
Citera
Medlem
Citat:
Varför påstår alla att det är en syster som åkte till bostaden?
Såvitt jag vet från en källa på SOC så hade mannen ingen syster?
Vad stämmer?

Två systrar. En bror som dog innan BO föddes.
Citera
2020-12-01, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattugglat02

Här har vi fanskapet

Inte helt olik min egen psyksjuka morsa. Obehagskänslor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in