2020-12-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Modern dog långt senare. Fadern tror jag fortfarande är i livet? Om inte så har han avlidit under de senaste åren. Men det kan ju förstås röra sig om arvspengar från annan släkting.

Modern ska ha avlidit 2005, om jag hittat rätt person. Fadern finns inte med i dödboken till och med 2016, men han finns heller inte med på Ratsit eller dylikt. Alltså värt att anta att han måste avlidit någon gång de senaste åren? Född 1921, skulle alltså vara 99 år gammal idag.
Citera
2020-12-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimekko74
Osund relation säkert. Son med eventuell funktionsnedsättning som från dag 1 i livet blivit hårt hållen och kontrollerad av sin mor. Otroligt sorgligt. Undrar om han överlever detta? Vad opererades han för?

Tror att det kan vara de variga såren på underbenen. Systern sa att det var svart! 😔
Citera
2020-12-01, 23:05
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det kan förklara ett och annat.

Nja vaktmästare springer inte i bostadsrätter men jag har bott till större del av mitt liv i bostadsrätt och det är ju stambyten, ventilationskontroller, avloppskontroll, elementkontroll och installationer av nya elmätare och fan vet vad, men det görs saker en hel del känns det som, inte minst i hus som har några år på nacken. Kan tänka mig att deras område byggdes på 60-talet så det är nog inget undantag där.
Citera
2020-12-01, 23:06
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Eftersom jag är relativt ny här så vet jag inte vad TS betyder.
Men du får gärna lära mig som är ny, det hade uppskattats.
Så jag inte begår ”samma” misstag fler gånger.
Alla är helt enkelt nya någon gång ♥️
TS = trådstart. Om du kollar i trådens första inlägg, så finns där en länk till en bra sammanfattning över alla viktiga uppgifter som framkommit om fallet.
Citera
2020-12-01, 23:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Precis.
Systern visste hela tiden, enligt mig. Hon gick dit nu när mamman hamnade på sjukhus och gör en stor grej av det för att rädda sitt eget skinn.
Fast det kan ju också vara så att hon var till sjukhuset och träffade mamman och fick då nyckel till lägenheten från modern?
Citera
2020-12-01, 23:07
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Varför ska jag titta på en pixlad bild?
Hjälper det eventuell målsägande? Om jag inte har något mer att komma med,än att med sorg,frågetecken, och naturligtvis lite Medeltidsmarknad.. (låt huvud rulla..),följer detta drama..Varför ska jag titta på en pixlad bild av en sargad individ?

FB handlar om att förstå verkligheten. Hur gick det till? What's it like?

Självklart bidrar en bild i förståelsen av verkligheten.

En sargad individ som bidrar med en pixlad bild har inte levt förgäves.

Drama, sorg, sargade liv i skymundan är liv utan mening.
Citera
Medlem
Hur lägger man upp bilder här? Har bild på kvinnan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Dessa namn som en vänlig själ bemödade sig mig att återberätta har jag redan läst sedan tidigare.

MEN efter det är många som påstår att det är svenska namn blev jag osäker om jag missat något.
För mig är efternamnet svensk, absolut. Men inte förnamnen.

Varför bemödar du dig ens att svara om du inte har något trevligt att säga?

Förnamnen är väl helt klart gångbara i Sverige, med undantag för de märkliga andranamnen (eller hur det nu är) J*oie, J*oysie och J*odie. Det där tror jag bara är nån slags filmstjärneromantik från två föräldrar i 40-50-talistgenerationen, det var en hel del ungar som fick konstiga namn på 60- och 70-talet. Sonens namn på bokstaven C stavas dock lite speciellt, det skyller vi på att föräldrarna nog inte tillhört begåvningsreserven.
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallinThrowAway
Modern ska ha avlidit 2005, om jag hittat rätt person. Fadern finns inte med i dödboken till och med 2016, men han finns heller inte med på Ratsit eller dylikt. Alltså värt att anta att han måste avlidit någon gång de senaste åren? Född 1921, skulle alltså vara 99 år gammal idag.
Tack för denna information. Han har förmodligen avlidit någon gång under de senaste 4 åren.
Citera
2020-12-01, 23:08
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete
Vad är det vänliga med att sprida ett offers namn på internet? Om du är intresserad så läs i tråden i stället. Väldigt tröttsamt med lata människor här som ska få allt serverat.

OnTopic: Detta med att systern visste att mamman åkte in på sjukhus. Kan de ändå haft viss telefonkontakt under dessa år? Mamman och systern alltså. Pratat ibland för att kolla läget. Förstår inte hur hon kunde veta om sjukhusbesöket annars.

Många frågetecken där. Tänker att kvinnan borde ha åkt ambulans till sjukhuset och därmed ej låst ytterdörren. Jag menar, hur ska man annars kunna anta att ytterdörren varit olåst ifall sjukhusbesöket var planerat.[/quote]
Det kan också varit sjukhuset som meddelat dottern att modern var inlagd?
Citera
Medlem
enklistras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns ju båda varianter som du skriver. By proxy eller den egna personen. Fast om det skulle vara det borde hon sökt vård för uppmärksamherens skull. Eller?

Jo det är ju faktiskt det som talar emot det hela men jag kan inte heller riktigt köpa att det skulle röra sig om psykopati. Känns som ett alldeles för långt projekt och för många psykopater står liksom inte ondska i centrum. Visst att psykopater kan vara sadistiskt lagda men projektet känns så jäkla långdraget för att så ska vara fallet. Det skulle ju kunna röra sig om ett psykotisk motstånd men desto mer jag läser desto mer påminner kärringen om mamman till den asmatiska pojken i filmen IT. Egentligen sitter jag nog på alldeles för lite fakta för att kunna uttala mig och tror inte heller på att ren ondska existerar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337

Vad har ni snöat in på för diskussion egentligen?
Men ja det är enkelt.
Det går exempelvis att skilja på en sydsvensk och en norrlänning väldigt enkelt genom att bara titta på ögonen, kindbenen och längden.
Norrlänningar har väldigt ofta breda kindben och mongolveck på övre ögonlocket mot näsan.
Generellt också lite kortare med bredare kroppsbyggd.
Norskar, danskar och svenskar ser oftast någorlunda likadana ut, här kan man oftast bara urskilja på nord och sydlänningar.
Finnar är också extremt lätta att urskilja då dom också oftast också besitter detta mongolveck och breda kindben.
Polacker är generellt mörkare än skandinaver. (Inte hudmässigt)
Detta handlar ej om rasism utan bara det faktumet att människor ser annorlunda ut baserat på vars man kommer ifrån.

Tack för att du orkade ta dig tiden att beskriva. Precis som du säger, människor ser annorlunda ut baserat på var man kommer ifrån. Att det sedan finns UNDANTAG är alla människor med IQ över 10 medvetna om. Vi diskuterar inte undantagsfallen utan hur är i regel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in