Citat:
Ursprungligen postat av
Waji
Nu kom en hög siffra? Du tycker inte den varit hög hela tiden och framför allt jämfört emot våra grannländer.
Det som skrämmer mig att du fortfarande inte förstår problemen vi har. Du tycker det här är helt normalt och Tegnell och co har full koll?
Nej jag är inte lika jävla panikslagen som du är.
Det som skrämmer dig är inte jag utan Covid 19. Du verkar helt panikslagen men jag lovar det kommer gå bra, lugn o fin nu.
Som vanligt så tjatar ni om grannländer och så tar du med baltländerna också men där stannar det. Att ta med polen, tyskland holland, och belgien fast dom ligger lika nära som baltländerna det är inte och tänka på. Dom 4 länderna rapporterade sådär en 1100 döda idag på ca: 148 miljoner invånare. Dessa siffror är dessutom inte i från fyra dagar som våra.
Men varför nämna dom när det enda ditt resonemang går ut på är hur dåliga vi i sverige är. Att många länder som gjort precis som ni vill med lockdown, munskydd och stenhårda restriktioner faktiskt har lyckats sämre än oss det pratar du inte om. Hur fan är det ens möjligt enligt era resonemang?
Sen är det så att vi har mer gemensamt med Uk och Frankrike än Norge och Finland allt annat är skitsnack och det vet ni med. Våran idiotiska invandringspolitik har tyvärr sett till det
Jag säger som jag brukar vi är inte bäst men vi är långt från sämst och jag är ändå glad att jag bor i sverige.