2020-12-01, 22:42
Medlem
schtaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Det kom undringar i tråden hur mamman hade haft råd att köpa sin lägenhet, då hon är pensionär, och sonen troligtvis sjukpensionär, och de hade ingen förmögenhet

Mina föräldrar köpte 1972 en sprillans nybygggd 3a i ett sprillans nybyggt bostadsområde i en Norrlands stad för då 5000 kr. Sålde den 3 år senare för 15000. Idag går dom på drygt 1 mille.
Citera
2020-12-01, 22:44
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incellofan
Min tanke också. I intervjun i Aktuellt sade hon att hon försökt och försökt på alla sätt men att "ingen lyssnat". Tvivlar på att detta varit högt på dagordningen för henne.

Det är väl för fan inte syrrans fel att morsan är en kriminell dåre?
Citera
2020-12-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Jag minns inte om det var AB eller i DN jag läste att systern till och med anmälde till socialen att brodern levde isolerad och under mammans kontroll men de krävde mer konkreta bevis än bara hennes ord. Då inga andra släktingar eller familjemedlemmar ställde upp så lade de ned utredningen.
Det får mig att undra vad som hände mellan modern och döttrarna? Det verkar som om de har brutit all kontakt och systrarna har varken varit välkomna dit eller har talat med sin mamma och bror på telefon???
Nu spekulerar jag fritt men i början i tråden skrev någon att systrarna kanske adopterades bort? De är ju äldre än mannen så de bör ju ha vuxit upp när mamman levde med deras kriminella far. Kanske ansågs hemförhållandena vara dåliga redan då? Sen försökte mamman reparera förhållandet när de fick en son, men han dog i ung ålder och då verkar det börjat gå ut för med psyket... Det måste ju vara en avgrunds djup klyfta mellan mamma och döttrar? Sen verkar resten av släkten tyckt att det är bättre att inte fråga och inte ha med tokkärringen att göra.

Tänk till lite nu innan du skriver. Den döde sonen dog när äldsta systern var ungefär ett och ett halvt år gammal. Det är inte många år mellan de tre syskonen som är i livet. Läs trådstarten och sammanfattningen. Adoption är inte heller aktuellt.
Citera
2020-12-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MKsthlm
I och med att allt detta skett i Haninge så skulle jag gissa på, Fredrika/Fredrik gymnasium, södermalmsskolan, ribbyskolan

Fanns bara ett högstadie i Handen vid den tiden och det var Söderbymalmskolan. Konstigt att ingen lärare frågat någon av systrarna var han tog vägen eller att systern inte berättat för någon lärare att mamman hållet brorsan inlåst. Yngsta syster är bara ett år äldre och borde då gått i 8 an i samma skola när detta började.
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Syskonen bodde kvar hemma på Sleipnervägen 85 t o m åtminstone 1990. Jag tror som en tidigare skribent, att de ev kan ha flyttat till släktingar i o m faderns bortgång 1992.
Citera
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Tack för ditt svar!
Det verkar onekligen som att systrarna växte upp på annan plats, antagligen hos anhöriga eller fosterfamilj.

Även det kan ju förklara den glesa kontakten.
Systern sa något i stil med att de lekte på gården tillsammans. När de blev äldre kan de kanske ha bott på skilda platser, men som barn bodde de alltså ihop.
Citera
2020-12-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vakthundsbolaget
Släktingen känner sig antagligen stressad nu när läget var så allvarligt med mannens hälsotillstånd. Kan stressen gör att hon vill försäkra sig om sin totala oskuld till misären mannen befann sig i?

Jag tror att hon helt enkelt kan ha varit i chock. Hon ser ett kaos, han sitter i köket, på bänken står en burk makrill och chips och hon får panik och blir ledsen för sin bror skull, förstås. Om det nu var systern.

Jag klandrar henne inte!
Citera
2020-12-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Du låter säker på det. Hur kommer det sig?

Mycket "tattarspekulationer" om kvinnan pga en något udda(?) klädsel.
Bara att starta upp släktforskning. 4 generationer bakåt ser svenska ut, svenska namn, vanliga arbeten, och inga "tattarkommentarer" i kyrkböckerna som var vanligt även i början av 1800-talet.
Citera
2020-12-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenBergman
Det är väl för fan inte syrrans fel att morsan är en kriminell dåre?

Nej och det sade jag inte. Däremot har hon delvis skuld till att det fått pågå. Hon har av någon anledning - bra eller dålig - valt att trycka undan detta eller blunda inför det, låtit det pågå. Det kan finnas många anledningar till det. Men hon är ändå skyldig.
Citera
2020-12-01, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milfen88
Varför påstår alla att det är en syster som åkte till bostaden?
Såvitt jag vet från en källa på SOC så hade mannen ingen syster?
Vad stämmer?
Hon säger ju själv under en intervju min lillebror..
Citera
2020-12-01, 22:48
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete
https://www.expressen.se/nyheter/slaktingen-hittade-instangde-mannen-det-luktade-ruttet/

Kvinnan på bilden är klädd som en zigenare. Allt annat än en typisk klädstil för en svensk kvinna i 70 åå.

Männen på bilden är också klädda som zigenare... Tönt.
Citera
2020-12-01, 22:49
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Vilken nära släkting gör inte en anmälan när man inte får komma in i lägenheten där man vet att pojken är inlåst i?! Måste ju va nåt riktigt skevt med hela släkten som haft kännedomar om detta
Ja riktigt märkligt, verkar då alltså varit M*its far som accepterat att man inte får komma in i lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in