2020-12-01, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Vad innebär det om du säljer din lägenhet/andel, skall föreningen ha en viss procent??
Inte såvitt jag vet. Men måste erkänna att jag är okunnig på det området. Men nån procent till föreningen låter konstigt. Låter som en straffavgift för att man säljer och flyttar.

Men vad har detta med saken att göra egentligen? Blir lätt förvirrad här - hade mamman funderat på att sälja sin lägenhet eller var kommer diskussionen ifrån?
Citera
2020-12-01, 21:58
Medlem
yessyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tre10ettan
Det har påståtts tidigare i tråden att pappan ska ha dött i cancer. Jag har fått uppgifter som enligt min bedömning är mycket trovärdiga, att pappan ska ha hängt sig i lägenheten och att sonen ska ha hittat honom.

Någon duktig av er grävare kanske kan fram något som styrker detta
Intressant. Hoppas någon här vet mer. Att han skulle haft cancer verkade långt ifrån bekräftat.
Citera
2020-12-01, 21:59
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete
https://www.expressen.se/nyheter/slaktingen-hittade-instangde-mannen-det-luktade-ruttet/

Kvinnan på bilden är klädd som en zigenare. Allt annat än en typisk klädstil för en svensk kvinna i 70 åå.

Jag kan ha fel, men jag tror inte hon är helt hundra mentalt. Hon skulle lika gärna kunnat gå runt i ett duschdraperi. Hade varit kul att se din bedömning på vilket folkslag hon var då.
Citera
2020-12-01, 22:00
Medlem
coconutoils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incellofan
Systern som försökt få någon att lyssna i 20 år kan inte ha försökt stenhårt.

Hon brydde sig inte tillräckligt helt enkelt, precis som alla andra i hans omgivning.
Citera
2020-12-01, 22:00
Medlem
Ab har ju publicerat en pixlad bild av mannen från 7e klass, troligtvis från en skolkatalog. Ingen i tråden som kan få fatt på bilden eller har katalogen rent av?
Citera
2020-12-01, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SverigeForst2022
Jag orkar inte vara trådarkeolog. Vill bara veta om det var en blatte eller inte?
Svenska namn i alla fall.
Citera
2020-12-01, 22:02
Medlem
Har all respekt för vad grannen som intervjuas av Expressen säger och hur dom har upplevt tanten och hur det har varit, men jag tycker det är totalt obegripligt att dom inte hört något ifrån pojken inne i lägenheten. Såna där hyreshus brukar inte vara mer tysta än normalt. Man hör sina grannar. Men tja.. man reagerar väl inte. Och man kan väl inte föreställa sig att något så fruktansvärt förekommer rakt framför näsan på en.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/kvinna-misstanks-ha-hallit-sin-son-inlast-i-28-ar-granne-en-normal-ensam-aldre-tant/
Citera
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
- hade mamman funderat på att sälja sin lägenhet eller var kommer diskussionen ifrån?

Det kom undringar i tråden hur mamman hade haft råd att köpa sin lägenhet, då hon är pensionär, och sonen troligtvis sjukpensionär, och de hade ingen förmögenhet
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yessyy
Intressant. Hoppas någon här vet mer. Att han skulle haft cancer verkade långt ifrån bekräftat.
Jag hoppas också att någon vet mer om detta. Att fadern avled i cancer, är en uppgift jag fick genom en tredjehandskälla.
Citera
2020-12-01, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coconutoil
Hon brydde sig inte tillräckligt helt enkelt, precis som alla andra i hans omgivning.

Min tanke också. I intervjun i Aktuellt sade hon att hon försökt och försökt på alla sätt men att "ingen lyssnat". Tvivlar på att detta varit högt på dagordningen för henne.
Citera
Medlem
Har svårt att tro att systern försöker sätta dit sin mor på något sätt, eller att hon ljuger om det hon vet.
Som jag nämnde tidigare i tråden lärde jag känna henne för 15 år sen, hon har aldrig framstått som lögnaktig eller manipulativ. Hon är däremot väldigt passionerad och engagerad. Misstänker att hon gav upp försöken och tryckte bort det under flera år när hon som ung inte fick gehör, och la sin energi på sammanhang där hon kände att hon faktiskt kunde göra skillnad.
Citera
Medlem
Mightybitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhelvete
https://www.expressen.se/nyheter/slaktingen-hittade-instangde-mannen-det-luktade-ruttet/

Kvinnan på bilden är klädd som en zigenare. Allt annat än en typisk klädstil för en svensk kvinna i 70 åå.
Mönstrad långkjol o skinnjacka...bra att du har koll på hur dem ska klä sig iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in