Citat:
Ursprungligen postat av
dobbystolemysocks
Hon var själv tonåring när han hade skolplikt. Det är inte helt lätt att bli tagen på allvar då.
Hon har ju sagt att hon suttit i möten med socialtjänst. Mamman ska ha förhindrat kontakt med brodern. Rätt svårt att ta sig in i sin mammas lägenhet och hjälpa honom med hygien då.
Det är svårt att slåss för någon om det verkar som att alla är mot en.
Jag tänker också på alla anhöriga till folk som hamnar i sekter. Folk i allmänhet droppar inte hela sitt egna liv för att rädda andra. Man sätter sig själv först, annars kan man inte hjälpa någon.
Men, du behöver ju inte tycka att det låter trovärdigt.
Jag minns inte om det var AB eller i DN jag läste att systern till och med anmälde till socialen att brodern levde isolerad och under mammans kontroll men de krävde mer konkreta bevis än bara hennes ord. Då inga andra släktingar eller familjemedlemmar ställde upp så lade de ned utredningen.
Det får mig att undra vad som hände mellan modern och döttrarna? Det verkar som om de har brutit all kontakt och systrarna har varken varit välkomna dit eller har talat med sin mamma och bror på telefon???
Nu spekulerar jag fritt men i början i tråden skrev någon att systrarna kanske adopterades bort? De är ju äldre än mannen så de bör ju ha vuxit upp när mamman levde med deras kriminella far. Kanske ansågs hemförhållandena vara dåliga redan då? Sen försökte mamman reparera förhållandet när de fick en son, men han dog i ung ålder och då verkar det börjat gå ut för med psyket... Det måste ju vara en avgrunds djup klyfta mellan mamma och döttrar? Sen verkar resten av släkten tyckt att det är bättre att inte fråga och inte ha med tokkärringen att göra.