Citat:
Ursprungligen postat av
Tystnad
Jovisst är det väldigt märkligt , flera inlägg i tråden förklarar ju att det skiljer lite i BRF.
Dock svårt ta in att det inte skulle förekommit någon fastighetsservice/kontroll alls på årtionden.
Samtidigt finns ju en annan förklaring... Om en hantverkare eller OVK med uppdrag att kolla alla lgh i trappen och OM hon ens öppnade, så är det väldigt lätt för hantverkaren/OVK hoppa över denna lgh.
Det är inte speciellt trevligt gå in i sådan misär, vet jag av egen erfarenhet ,man underviker alltid om man kan, oftats går det inte ens då det är helt belamrat som hindra framkomst och kontroll .
Däremot borde det ju gjorts påpekande eller notis om orsaken och lgh nr till Styrelsen, vicevärden och att man inte reagerat här är ju minst sagt märkligt.
Jo de kan ju ha hoppat över den lägenheten, finns ju rätt oseriösa hantverkare med, säger de undersökt lägenheten och kryssat i listan men aldrig ens gått in.
På tal om OVK när kom, det egentligen? mina föräldrar bodde i samma BRF lägenhet från 1971-2018 innan de flyttade och när jag bodde där var det aldrig någon OVK och tror de bara var där två gånger under tiden efter jag flyttat.
Annars så var det diverse renoveringar medan jag bodde där, badrummen, ståldörrar, bredband två gånger, fasadrenovering inkl balkonger, fönsterbyte, relining, stambyte, stamspolning, radonmätning i alla lägenheter. Husen i den BRF:en är byggda 1963 och många renoveringar börjades med i mitten av 90 talet.
Så det känns som helt omöjligt att ingen hantverkare eller vicevärd för att kontrollera diverse renovering som föreningen gjort inte gått in. Hon måste gömt sonen under tiden helt enkelt.