2020-12-01, 20:45
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Ok. Släpp mammans namn nu. Finns ingen koppling till vare sig Israel eller något annat. Mai*t är inte så ovanligt som ni tror. Elisabet är VERKLIGEN inte ovanligt. Det finns inte multikulturell koppling i mammans släkt, OK? Läs gärna tråden.
Mamman ska ha tydligen höra till en tattar-släkt. Kan vara inslag av zigenare då. Och den döde pappan ungrare då. Det är vad vi vet. Men namnet går att leta upp enkelt i tråden om man lägger ihop ett och et.
Citera
2020-12-01, 20:46
Medlem
UDontWantToMeetMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigenarhelvetet
Sonen är inte oskuld.
Detta enligt uppgift jag har från bekant till en syster (eller om det var en moster) till sonen.
Oavsett om det är din egen syster eller inte så är det helt irrelevant. Fån.
Citera
2020-12-01, 20:47
Medlem
youarenothings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
J

Jag är Fin,liksom de flesta,säkert du också.
Men jag förstår inte varför så blodtörstande på en bild?
Det hjälper ju varken offret eller den (antagligen psykiskt sjuka)modern.

Det känns mer Medeltidsmarknad och skampåle..
"mer blod åt folket". ?

Enkelt. Människan är nyfiken.

Folk som begår sånna här handlingar är ju uppenbarligen inte friska, varför spelar hennes psykiska välmående in ifall vi ska får se bilder på henne eller inte?

Du läser i tråden så jag antar att du också är nyfiken.

Du hade skrikit efter en bild på ''Åke'' - den ökände kvinnostryparen'' och sen pullat dig i stjärten till den.
Citera
2020-12-01, 20:47
Medlem
greta-forvetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Har varit ute men svarar alla som skickat meddelande nu.
Såg19 nyheterna på 4:än och det är helt klart till 100% den jag trodde och tänkte på att det kunde vara, hon är blurrad i ansiktet men det syns tydligt ändå att det är hon (mamman).
För 15-20 år sen mötte jag dem ofta, kanske bor dem nära Haninge centrum för det var alltid där omkring jag såg dem. Det var ju ett lite udda par, alltid samma kläder och hon väckte ju uppmärksamhet med sitt upptuperade hår och den yngre killen hon alltid gick armkrok med. Jag märkte inget fel på honom han såg fullt normal ut, det var mamman man hajade till på och att vi trodde att dem var ett par (åldersskillnaden). Något måste ha hänt honom och mamman har skitit i att hjälpa honom till vården, det är så fruktansvärt sorgligt för det är MAX 20 år sen jag såg dem tillsammans. Jag flyttade till sågen i vendelsö några år och såg dem inte mer tillsammans sen. Men han har iallafall inte varit instängd så länge som media påstår och som sagt verkade dem väldigt tighta när man stötte på dem. Jag undrar om alla variga sår kommer ifrån liggsår och så undrar jag om dem var helt jävla isolerade om ingen som kände dem märkte något. Verkar jävligt konstigt att ingen av hans syskon har reagerat tidigare om mamman var konstig? Man kan ju bryta kontakten med sin mamma av olika anledningar men att en bror plötsligt också försvinner?
Det mesta luktar skumt åt flera håll i släkten..

Släkten kanske inte visste att han var försvunnen?
Citera
2020-12-01, 20:48
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jaha, ja det var mer än vad jag trodde faktiskt. Frågan är dock om de fick behålla rånbytet, vilket väl är ganska tveksamt.
Det är högst oklart, och har inte framgått av de tidningsartiklar jag läst, men det är möjligt att dessa pengar senare skulle kunna bekosta kontantinsatsen till en lägenhet? Som jag tidigare nämnt, låg kontantinsatsen till en lägenhet på Sleipnervägen mellan 10 och 20 000 kr under mitten av 1970-talet. Fadern skall, enligt uppgift, inte ha lidit av något missbruk, så rimligen lade han pengarna på något annat än det ”vanliga” i dessa sammanhang?
Citera
2020-12-01, 20:48
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Haha ja henne går man förbi lite då och då i affären, senast någon vecka sen, hon såg ut att handla eller spana in energidryckerna bredvid mig.

Trodde ärligt talat att hon bodde på någon slags vårdinstutition eller något. Något överraskad är man allt.
Citera
2020-12-01, 20:50
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Det är högst oklart, och har inte framgått av de tidningsartiklar jag läst, men det är möjligt att dessa pengar senare skulle kunna bekosta kontantinsatsen till en lägenhet? Som jag tidigare nämnt, låg kontantinsatsen till en lägenhet på Sleipnervägen mellan 10 och 20 000 kr under mitten av 1970-talet. Fadern skall, enligt uppgift, inte ha lidit av något missbruk, så rimligen lade han pengarna på något annat än det ”vanliga” i dessa sammanhang?

Flyttade kvinnan in i lägenheten 1975 eller är det något jag bara fått för mig?
Citera
2020-12-01, 20:52
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Flyttade kvinnan in i lägenheten 1975 eller är det något jag bara fått för mig?
1974. Samma år fadern bör ha ”muckat” från fängelset.
Citera
Medlem
Har det framkommit vad mamman gjorde på sjukhuset och hur länge hon varit där när släktingen passade på att ta sig in i lägenheten?
Citera
Medlem
Citat:
Han och kumpanen kom över 59 000 kr. Knappt en halv miljon i dagens penningvärde.

Men mer än nog för att köpa den aktuella bostadsrätten tydligen. Svårt det där med penningvärde.

Kontanter var ju långt mer gångbara på den tiden med..
Citera
2020-12-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Haha ja henne går man förbi lite då och då i affären, senast någon vecka sen, hon såg ut att handla eller spana in energidryckerna bredvid mig.

Trodde ärligt talat att hon bodde på någon slags vårdinstutition eller något. Något överraskad är man allt.

Intressant. Tror du att du kan precisera "någon vecka sen"? Kanske löjlig fråga men det har bäring på tidigare uppgifter i tråden. Tack på förhand.
Citera
2020-12-01, 20:54
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
1974. Samma år fadern bör ha ”muckat” från fängelset.

Okej, ja då skulle det förstås kunna vara pengar från rånet trots allt, men å andra sidan kan hon väl lika gärna ha fått ett arv, pengar från sina föräldrar eller något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in