2020-12-01, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ylno
Har vi hört något från grannarna, deras vittnesmål? Vad vet vi än så länge?
Väntar med spänning på FUP.
/ylno

Jag har tills nyligen varit granne (inte samma port). Kanske ingen jätteöveraskning men jag har inte märkt något.
Citera
2020-12-01, 20:56
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, ja då skulle det förstås kunna vara pengar från rånet trots allt, men å andra sidan kan hon väl lika gärna ha fått ett arv, pengar från sina föräldrar eller något helt annat.
Modern dog långt senare. Fadern tror jag fortfarande är i livet? Om inte så har han avlidit under de senaste åren. Men det kan ju förstås röra sig om arvspengar från annan släkting.
Citera
2020-12-01, 20:56
Medlem
hibernalhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
59000. Delat på två. Betalade lätt insatsen för lägenheten vid den tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Men mer än nog för att köpa den aktuella bostadsrätten tydligen. Svårt det där med penningvärde.

Kontanter var ju långt mer gångbara på den tiden med..

Lägenheterna var inte bostadsrätter på 1970-talet utan var vanliga hyresrätter förvaltade av Haninge Bostäder. Blev bostadsrätter på 90-talet. Och enligt uppgift så är den aktuella lägenheten en hyresrätt i bostadsrättsföreningen.
Citera
2020-12-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Fallet med Ystadparet och deras fem barn, de hade aldrig gått i en svensk skola om jag inte missminner mig, barnen 4-18 år.

Det bör ju utredas hur den här mannen kunde vara borta från skolan i flera år utan att någon ingrep.

Efter de grundskolepliktiga åren har ingen myndighet med mannen att göra så länge han betalar skatt på inkomst samt deklarerar, resten är en privatsak. Därmed inte sagt att modern inte har begått ett brott.

Bruten skolplikt är väl egentligen inget brott? Ystadparet hade väl mest otur som hamnade i socialtjänstens grepp och då kan bestraffningen bli hur hård som helst?

Det är nödvändigtvis inte så att våra sociala myndigheter alltid gör rätt bara för att dom agerar som myndighet?
Citera
Medlem
mymyselfs avatar
Tänker att stanken i lägenheten måste spridit sig ut i trappen, genom ventilation och allt möjligt att grannar inte reagerat på det är märkligt, sån stank går ju inte att dölja.
Citera
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hibernalhatt
Lägenheterna var inte bostadsrätter på 1970-talet utan var vanliga hyresrätter förvaltade av Haninge Bostäder. Blev bostadsrätter på 90-talet.
Det var intressant att höra. Det fanns dock bostadsrätter på Sleipnervägen under 1970-talet, inte många nummer ifrån nu aktuell adress. Kontantinsatserna på dessa låg på mellan 10 och 20 000 kr.
Citera
2020-12-01, 21:07
Medlem
De ansvariga i Haninge kommun måste ställas till svars!
Haninge måste vara fruktansvärt när något sådant här kan hända!
Citera
2020-12-01, 21:08
Medlem
Spelmissbrukets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Intressant. Tror du att du kan precisera "någon vecka sen"? Kanske löjlig fråga men det har bäring på tidigare uppgifter i tråden. Tack på förhand.

Har försökt hitta nånting som kan påminna mig om exakt när det var men det blev svårt. Skulle gissa på någon gång mellan 1-15 november.
Citera
2020-12-01, 21:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OZ12
De ansvariga i Haninge kommun måste ställas till svars!
Haninge måste vara fruktansvärt när något sådant här kan hända!

Fast, vilka ska ställas till svars tänker du? Kommunen som sådan? För all del men samtliga chefer och handläggare från den tid när BO var omyndig lär ju ha gått i pension.
Citera
2020-12-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majamedm
Har det framkommit vad mamman gjorde på sjukhuset och hur länge hon varit där när släktingen passade på att ta sig in i lägenheten?

Ja där var hon intagen för vård medan sonens underben ruttnade och med en smärta som måste varit ohygglig.
Mår illa av detta fall...

Hon ser ut att vara vid god vigör när hon ska in i polisbilen.
Citera
2020-12-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Har försökt hitta nånting som kan påminna mig om exakt när det var men det blev svårt. Skulle gissa på någon gång mellan 1-15 november.

Då kan modern inte ha varit inskriven på sjukhus ngn längre tid.
Citera
2020-12-01, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spelmissbruket
Fråga: brukar denna kvinna gå helt i svart, med stort, tuperat hår, vitsminkad och lik Morticia Addams i Addams Family?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in