Citat:
Ursprungligen postat av
RA_86
Varför skulle grannar misstänka något, har själv bott i BRF i en förort nära Handen och jag hade inte en aning om vad som skedde i lägenheterna i samma hus.
Men en sak som jag istället tänkte på är att vicevärd/styrelse inte har upptäckt det för känns ju som att någon typ av renovering i föreningens regi eller ventilationskontroll, installation av fiber etc. borde genomförts under alla de där åren.
Jovisst är det väldigt märkligt , flera inlägg i tråden förklarar ju att det skiljer lite i BRF.
Dock svårt ta in att det inte skulle förekommit någon fastighetsservice/kontroll alls på årtionden.
Samtidigt finns ju en annan förklaring... Om en hantverkare eller OVK med uppdrag att kolla alla lgh i trappen och OM hon ens öppnade, så är det väldigt lätt för hantverkaren/OVK hoppa över denna lgh.
Det är inte speciellt trevligt gå in i sådan misär, vet jag av egen erfarenhet ,man underviker alltid om man kan, oftats går det inte ens då det är helt belamrat som hindra framkomst och kontroll .
Däremot borde det ju gjorts påpekande eller notis om orsaken och lgh nr till Styrelsen, vicevärden och att man inte reagerat här är ju minst sagt märkligt.