2020-12-01, 15:29
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hade varit så intressant att se ett utdrag ur en databas med alla i Sverige som uppburit exakt samma bidrag i t.ex 20 år i sträck. Man skulle troligen hitta så vanskötta hem och individer. Om man sedan samkör med t.ex register för bidrag till tandläkare och sjukvård, och de saknas där hela perioden, så borde det vara dags för ett hembesök från socialtjänsten.

Alla som fått samma bidrag i 12 månader borde få ett hembesök.
Nästan alla gamla alkisar och pundare över 55 har denna pension, billigare än att ha dessa på åtgärder och springa på soc och stjäla tid av dom.
Citera
2020-12-01, 15:31
Medlem
-nickname-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Den enda möjliga kusinen (så vitt vi vet) var runt 16 vid den tiden. Tycker att det känns lite väl ungt för att vara någon som föreslår för sin 21-årige släkting att de ska spela basket. Mostern är förstås fortfarande aktuell. Men basket? Känns mer som att en jämnårig frågar detta.

Men skulle det vara systern som "brukade se honom och mamman gå i området där de bodde".. det verkar ju också skevt. Och föreslå basket, och inte prata med mamman? Och sen springer mamman och brodern ifrån dom de senaste träffarna, och sedan upphör kontakten. Så kan det ju inte vara. Å andra sidan verkar inget som det skall vara.
Citera
2020-12-01, 15:31
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Från: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0KBeM2/slaktingen-larmade-myndigheter-for-tjugo-ar-sedan

"Sista gången släktingen träffade mannen var för tjugo år sedan. Hon hade hund på den tiden och brukade se honom och mamman gå i området där de bodde. Men mamman hindrade henne från att ta kontakt, berättar hon.

– Jag försökte prata med honom. Frågade om vi skulle göra något, spela basket eller så. Han blev nervös och log och mamman svarade för honom. När jag såg dem sista gångerna vände de sig om och sprang iväg .

Senare fick hon rapporter från en kompis som bor i området. Kompisen berättade inledningsvis att mannen och mamman brukade promenera i området, men de senaste åren har kompisen inte sett till mannen."

Dett får mig att ännu mindre tro att det är systern som hittade honom. Ordvalen är så skeva i så fall.

Stod någonstans att den som hittat honom erbjöd honom att bo i gäststugan. Har någon av systrarna gäststuga?
Citera
2020-12-01, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Frågan blir då varför han skulle fått gå i skolan fram till sjunde klass enligt uppgifter i tråden och därefter skall hon ha stängt in honom?
Fadern dog.
Efter det hölls han inlåst, enl inlägg.
Citera
2020-12-01, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zache
Tycker du? Håller med om att ordvalen är något skeva men språket i sig stämmer bra med någon som är född 1976. Det är garanterat ingen 66-årig moster som talat i alla fall. Om släktingen nu blivit "utesluten" ur klanen Karlsson och är lite avogt inställd till sin mor, så känns ordvalen inte så skeva längre. Jag förutsätter att ordet "mamman" är juniorreporterns redigering och inte den s k släktingens ordagranna citat, förstås.

Kan vara en av döttrarna. Men om släkten blånekat är det ju i princip brottsligt. Ingen trodde henne enligt uppgifter till media.

Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Stod någonstans att den som hittat honom erbjöd honom att bo i gäststugan. Har någon av systrarna gäststuga?

Skulle vara den med två bolag då kanske.
Citera
2020-12-01, 15:36
Medlem
-nickname-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanana23
Men alltså låt övriga ur släkten vara istället för att hänga ut massa människor som kanske inte har något med skiten att göra här. Visst, diskutera brottet, men ha lite respekt för personlig integritet också. Man behöver verkligen inte klura ut namn, adresser, telefonnummer osv. Känns bara som att de som håller på så inte har ett eget liv alls.

Var hänger jag ut någon släkt någonsin med namn eller telefonnummer? Jag försöker bara förstå vem som till slut räddade mannen. Lugn.
Citera
2020-12-01, 15:36
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian

Äldre systern ser ut som att hon har en på tomten.
Citera
2020-12-01, 15:37
Medlem
Har det rapporterats hur länge mamman varit inlagd på sjukhus? Vad jag förstår fick släktingen reda på situationen i helgen, men det framgår inte från någon artikel om det hade varit en varaktig vistelse eller inte.
Citera
2020-12-01, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Kan vara en av döttrarna. Men om släkten blånekat är det ju i princip brottsligt. Ingen trodde henne enligt uppgifter till media.

Kan vara så att släkten inte blånekat, utan snarare inte velat att det skulle bli "offentlig sak" av den något skamliga historian med kvinnan och sonen. Då har kanske vissa (äldre?) i familjen slätat över och glidit in på andra samtalsämnen. Att inte bli trodd kan nog ha att göra med myndigheterna snarare än släktingarna. Om hon nu talar sanning så har nog "alla" i släkten känt till att något är riktigt, riktigt fel på Sleipnervägen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Vafan....Hahaha

Citat:
Ursprungligen postat av -nickname-
Var hänger jag ut någon släkt någonsin med namn eller telefonnummer? Jag försöker bara förstå vem som till slut räddade mannen. Lugn.

Fast det finns ingen anledning för dig att få veta det. Om hon valt att inte gå ut med namn när hon intervjuades i expressen, vad får dig att tro att personen vill det? Den infon vi har räcker, vi behöver inte skriva ut folks namn i det här forumet bara för att de gjort en bra grej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InteSakkunnig
Har det rapporterats hur länge mamman varit inlagd på sjukhus? Vad jag förstår fick släktingen reda på situationen i helgen, men det framgår inte från någon artikel om det hade varit en varaktig vistelse eller inte.
Ett par, eller flera, veckor skulle hon varit inlagd, vad jag vill minnas av media. Det innebär dock inte att det är sant. Media skriver ibland mer än de har fog för.
Citera
2020-12-01, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nanana23
Men alltså låt övriga ur släkten vara istället för att hänga ut massa människor som kanske inte har något med skiten att göra här. Visst, diskutera brottet, men ha lite respekt för personlig integritet också. Man behöver verkligen inte klura ut namn, adresser, telefonnummer osv. Känns bara som att de som håller på så inte har ett eget liv alls.

Jag vet inte om jag citerade fel men mitt svar skulle vara Till personen som försöker leta reda på allas namn i släkten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in