Citat:
Ursprungligen postat av
versaler
Tycker det är konstigt att ingen reagerade på att han är folkbokförd på adressen och varit hela tiden.
Och har haft inkomst, låt säga sjukpenning.
Då måste han ha träffat läkare, haft kontakt med ex. FK.
Om han levt på bidrag är det samma där, fysiska möten.
Hursomhelst är det tydligt hur dysfunktionell familjen varit om hans systrar inte märkt något eller agerat kraftfullare.
Sen vad det gäller socialtjänsten så var dom ju inte de bästa och missade många utsatta barn eller barn som behövde hjälp för att komma till rätta med sina liv mm.
Sen har vi detta landet, Svenssons som inte vill besvära någon, hur svårt kan det vara att knacka på som lärare, upptäcka sånt här.
Och med tanke på hur skadad denna mannen måste ha blivit psykiskt har väl mamman dragit ihop en historia om sonen och de som skött underhåll i lgt har därför inte reagerat men borde ju ha anmält sanitär olägenhet kan jag tycka.
Angående hans inkomster så nej. Om han fått förtidspension, inte sjukpenning, enligt det gamla systemet (före 2003 om jag minns rätt), så gäller det livet ut. Läkarintyg på att han inte är och heller inte kommer bli arbetsför kan nog ha ordnats redan innan han fyllde 20, och denna gamla kvot av förtidspensionärer skiter nuvarande Försäkringskassan blankt i, det behövs inga återkommande besök eller samtal. Dessutom är det skitpengar i sammanhanget, 9 papp i månaden och inget bidragsfusk med hundratals assistenttimmar och nattvak. Såna här utbetalningar vill de inte gräva i, tro mig.