2020-11-30, 06:15
Medlem
Skummade igenom viktklasserna i SM-boxningen 2020. Det var ingen fröjd för ögat.

https://www.youtube.com/watch?v=1jQF08clMkw&t=6434s

Ska kolla fler thaiboxningsklipp och jämföra.
Citera
2020-11-30, 06:48
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Nybörjare får inte självständigt sparra så det faller på sin egen orimlighet.
Det är nybörjare och nybörjare får visst sparra. Det var dessutom inte självständigt med tanke på att det var folk i lokalen.
Citat:
Det är en form av sadism att låta en kompetent 80kgare tävla mot -60 i full kontakt och det finns inte på kartan att kampsportsförbundet tillåtit det.

Om jag inte får ut sparrisen därifrån inom 2 ronder så har fysikens lagar ändrat på sig.

Utöver att jag är tränad i en kampsport så kan jag bänka 122 kg som relativ gröngöling, men för all del klincha mig mr -60kg. Jag har även höftkastat snubbar på runt 90 kg i konfrontationer. Men nu är höftkast olagliga i thaiboxning tyvärr. Annars hade jag gärna kastat runt honom som en vante.

Lyssna nu på lite skön musik istället https://www.youtube.com/watch?v=n6vJgQRal6Q
Det där svarar inte ett dugg på något av det jag skrev. Diskussionen om 60-kilosklassen har du med en helt annan användare, jag har inte uttalat mig i den frågan.

Försök igen, även om du uppenbarligen har svårigheter med läskunnigheten
Citera
2020-11-30, 06:49
Medlem
introvertos avatar
Citat:
Skummade igenom viktklasserna i SM-boxningen 2020. Det var ingen fröjd för ögat.

Så vad väntar du på? Gå in och sopa rent. Vågar du inte? SM 2021 - kör nu! Gör du det bra där kanske du får åka till OS. En sån supertalang tror jag inte SBF blundar för.
Citera
2020-11-30, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av introverto
Det är nybörjare och nybörjare får visst sparra. Det var dessutom inte självständigt med tanke på att det var folk i lokalen.

Det där svarar inte ett dugg på något av det jag skrev. Diskussionen om 60-kilosklassen har du med en helt annan användare, jag har inte uttalat mig i den frågan.

Försök igen, även om du uppenbarligen har svårigheter med läskunnigheten

Okej vad bra att höra att du har lite vett. Nä jag har inte tävlat och tänker inte börja med det i 30+ års ålder. De har för stort försprång mot mig på högsta nivån, och jag tävlar bara för att vara bäst. Hjärnskadorna är inte värt det men det kan jag styra över i träningen, och på den nivån har de så svårt att träffa mig i vilket fall.

Jag hade heller ingen aning om att jag hade en fallenhet för boxning förrän för några år sedan. Jag kollade inte ens på boxning. Det var K1 som gällde för mig i tonåren.

Hoppas det besvarade din fråga.
Citera
2020-11-30, 07:00
Medlem
Citat:
Så vad väntar du på? Gå in och sopa rent. Vågar du inte? SM 2021 - kör nu! Gör du det bra där kanske du får åka till OS. En sån supertalang tror jag inte SBF blundar för.

Varför ska jag ge mig själv hjärnskador för att vinna boxning i en nation utan boxningskultur? Även relativt lätta slag ger hjärnskador i längden.
Citera
2020-11-30, 07:15
Medlem
Citat:
:

Ser de ut som nybörjare i fysiken? Du kommer bara med ursäkter. Tränaren ska ha ett nära öga på nybörjare som boxas. Jag såg inte någon sådan och hörde inget heller.
Citera
2020-11-30, 07:54
Avslutad
Citat:
Hur många i din klubb var på den nivån? Jag trodde min klubb var Mcdojo med två tre stycken sådana, varav 1 svart bältare.. Hela den klassen var okoordinerad.

Det sorgliga är när man ser duktiga utövare leverera sparkar som får K1-fighters att se vardagliga ut, och det låter som en explosion i byggnaden på mittsen, men så har de negligerat så jävla mycket annat och verkar ha noll fight-IQ, och usel struktur på sparringpassen.

Måste tillägga att det var 20 år sen jag var på en klubb. Jag gymmar bara nu Så det har nog blivit mycket... sämre.
Citera
2020-11-30, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AwakeAsFuck
Måste tillägga att det var 20 år sen jag var på en klubb. Jag gymmar bara nu Så det har nog blivit mycket... sämre.

Man undrar ju hur Wushu ser ut. Det är ju knappast alfamän som söker sig till det heller.

Hade varit roligt att hitta något klipp på det från motionärer
Citera
2020-11-30, 08:17
Avslutad
Citat:
Man undrar ju hur Wushu ser ut. Det är ju knappast alfamän som söker sig till det heller.

Hade varit roligt att hitta något klipp på det från motionärer

Du har ingen klubb i närheten då där du kan gå och kolla ?
Citera
2020-11-30, 08:37
Medlem
Citat:

Hahah din jävla lallare, nog för att Sverige kanske inte har den största bredden när det kommer till boxning men gå ner till djurgården och surra med tonton och grabbarna så får du se, är du en tungviktare så springer säkert Modo runt där titt som tätt haha, han ger dig säkert några ronder haha.
Citera
2020-11-30, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
Hahah din jävla lallare, nog för att Sverige kanske inte har den största bredden när det kommer till boxning men gå ner till djurgården och surra med tonton och grabbarna så får du se, är du en tungviktare så springer säkert Modo runt där titt som tätt haha, han ger dig säkert några ronder haha.

Boxning globalt har varit i väldigt dåligt skick i årtionden, och då är Sverige vara ännu sämre .

Kolla bara Badou Jacks senaste motståndare. Fan var det??? Det var fan inte mycket till boxare. Och kolla alla under toppen i tungviktsdivisionen. Ser ut och rör sig som pizzabagare.
Citera
2020-11-30, 09:13
Medlem
Se själva här

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/787JB/sa-kordes-boxningen-over-av-mma

Länge var “the sweet science” förstavalet för de med fäbless för fajting.

Men inte längre.

– Vi har svårt att behålla atletiska ungdomar. Vi måste konkurrera med fler sporter, säger Paul Nilssen, tränare för Stockholms AIF:s matchboxare och programledare för boxningspodden Ringhörnan.

Själv säger Badou Jack, när Nöjesguiden frågade, varför han inte får någon uppmärksamhet i Sverige:

– Mestadels för att jag är aktiv i USA men också för att boxningen är död i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in