Citat:
Ursprungligen postat av
User30
Så här tycker Mike Tyson om Ingemar Johansson, som har närmast helgonstatus bland svenska kampsportare
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/3j1oGd/mike-tyson-hyllar-filip--fredrik-de-var-ju-helt-tokiga
"Var skulle du placera Ingemar Johansson, världsmästare 1959-1960, i tungviktshistorien?
– Jag har sett hans fighter på film. Han var lite för liten. Men han hade luriga slag och matchen mot Floyd Patterson var mycket bra. Men som helhet tillhör han inte de största i historien."
Ja, han har helgonstatus i Sverige för att han är den enda världsmästaren vi har haft i tungvikt. Däremot är det så gott som ingen som räknar honom till någon av de största i världshistorien utanför Sveriges gränser. I alla fall ingen med ens halvkoll på boxning.
Och vad gäller filmen du la upp på de boxarna som sparras så är det solklara nybörjare. Finns nog en anledning till att du inte fick sparra med tävlingsgruppen i den boxningsklubben där du var. Killar som inte visar ödmjukhet när de sparrar med sämre killar brukar sällan få fortsätta, och går man runt med en sådan uppenbar hybris och övertro på sin förmåga som du gör, så kan det bli direkt farligt att beblanda sig med tävlingsaktiva. De kan nämligen reta sig på dig när du skrävlar om hur bra du är på allting och då kan du skada dig när de bestämmer sig för att sätta dig på plats. Tränarens ansvar är att avstyra sådana situationer så tidigt som möjligt.
Men vi är nog flera som undrar när vi får se filmer på dig i aktion?

Oavsett det är boxning, muay thai, tkd eller vad du mer är bäst i världen på. Eller om du säger vilken kampsport och viktklass du vill ställa upp i och sen sopar rent i nästa SM? För att bevisa oss fel, vi okunniga som misstror dig, om inte annat...
Eller om du kanske kastar upp lite meriter från de länder där du tävlat, eftersom den svenska klassen i alla kampsporter är för låg för mästaren?