Citat:
Ursprungligen postat av
Merkuri
Inte i alla kampsporter, men de flesta kända som judo, brottning, boxning. Vissa kampsporter blev dock inte stora nog där. Jag vet att de lyste helt med sin frånvaro i poängkaraten. Känner ett antal kända karateutövare back in the day som sade att Ryssland inte alls var med där. Men i TaeKwondo köttade de på istället. Kanske tyckte poängkarate var för mesigt i deras kultur.
Instämmer. Som jag svarade en annan här så finns det ju ingen poäng med karate eller taekwondo egentligen (förutom slipa på vissa sparkar i taekwondo) när kick/thai boxning finns. Tror jag aldrig sett en ren karateutövare ha ens en chans mot en duktig thai boxare... Lite synd att en annars fin sport inte hänger med i utvecklingen.
Tränade karate när jag var liten, gick sedan över till kickboxning och insåg hur jävla orealistiskt deras sätt att fightas är (karate alltså), nästan bara raka slag, sparkarna kan vara något iof, inget mot huvudet, blocka som jackie chang på film ja asså vad skall man säga...
Mvh
Lasse