Citat:
Ursprungligen postat av
User30
Varför ska jag ge mig själv hjärnskador för att vinna boxning i en nation utan boxningskultur? Även relativt lätta slag ger hjärnskador i längden.
Lägg fram lite gamla tävlingsresultat då? Så vi får något att jämföra med.
Citat:
Ursprungligen postat av
User30
Ser de ut som nybörjare i fysiken? Du kommer bara med ursäkter. Tränaren ska ha ett nära öga på nybörjare som boxas. Jag såg inte någon sådan och hörde inget heller.
Okej. Förklara hur man ser på fysiken att någon är en rutinerad boxare? För jag ser två nybörjare, sett till hur de
boxas, inte vilka fysiska attribut de råkar bära runt på.
Ditt svammel om vad Badou Jack kläckt ur sig har också en enkel förklaring: på hans nivå var boxningen död när han lämnade Sverige. Han hade blivit för bra. Men... han är en svensk boxningsprodukt. Kan du tro något sånt? Erik Skoglund, Oscar Ahlin, Anthony Yigit, Otto Wallin är också svenska boxningsprodukter... tror inte vi haft en så här bra generation sedan Armand Kranjc och Roger Pettersson var aktiva. Och nu som då, så var det givetvis lägre klass på gräsrotsnivå. Så är det i alla sporter.
Sen säger jag inte emot, boxningen är utdöende och det förklaras av det citatet du själv hänvisar till: MMA suger åt sig de flesta. Så enkelt är det.
För övrigt om Badou Jacks senaste motståndare (du tycks ha missat att han mött killar som Groves, DeGale och Stevenson för att nämna några) så var han från USA. Visar inte det klart och tydligt vilken låg klass boxningen håller i USA då, om vi kör på din logik ett tag?
Citat:
Ursprungligen postat av
FarbrorFlum
Håll då käften om du inte har bollarna att gå in i ringen själv.
Fy fan vad patetisk tråd. En jävla internetkrigare som klankar ner på hela kampsportssverige, men sen är rädd att skada sin handikappade hjärna.
Word!

Men ändå beröm åt User30 att han har såpass självinsikt att han förstår att vara rädd om de få hjärncellerna han faktiskt har.