Citat:
Ursprungligen postat av
ZiggeZiggarett
Det var knappast tradition. Det var tillåtet.
Slog man drängarna och pigorna för mycket flyttade de. Det faktum att Sverige aldrig haft livegenskap lär ha minskat våldsanvändningen.
För övrigt agade även kvinnor barnen, det var även det tradition faktiskt. Och är det fortfarande i många delar av Sverige... ja, eller blev det igen. Fast där står farmor ofta för smällandet. Det är vad jag själv sett av barnaga i alla fall.
Så ä frågan om någon modern konservativ vill återinföra kroppsstraff och aga... jag vet inte. Förmodligen hittar du bara på som vanligt.
Som progressiv vill du ta bort all form av bestraffning. Inget straff på något, fångarna skall släppas loss. Ni progressiva är helt groteska som ni tänker med det.
Släpp fångarna loss, det är vår!
Dessutom vill du legalisera pedofili. Hur avskyvärda är inte de progressiva?
det var en tradition, snälla Zigge, skärp dig lite nu.
Det uppmanades tom att husbonden skulle aga, och ja det var även en tradition att morsan slog ungarna. var motsäger detta traditionen att husbonden skulle slå?
Du får väl fråga Ryssaland, varför de som nation tog bort förbudet mot aga/ våld i familjen.
Det var de konservativa som la fram och drrev igenom denna lag.
Så nej, jag ser det absolut inte som otroligt att om Sverige poilitisk får samma konservativa utveckling som du har i Ryssland, Ungern och Polen ex. så kmmer du få dessa typer av lagförslag...
Abortförbud för kivnnor.,
laglgit rätt att misshandla kvinnor och barn.
lagligt rätt att våldta frugan.
etc etc.
När detta är återinfört så återstår rösträtten ( i de fall detta ens finns kvar som symbolisk handling)
rätt välja om man vill gifta sig, rätt välja vem man vill gifta sig med (obs för kvinnor), oskuldskrav, fängelse eller dödstraff för homosexuella, folk som har sex före äktenskapet etc etc etc
härliga tider för konservativ dumhet i kvadrat.