Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Men kära hjärtanes. Så du utgår från ett fall och tror sedan att flertalet kvinnor som är på skyddade boenden är förövare egentligen? Klart det alltid finns undantag som bekräftar regeln. Sådana undantag blir ofta också uppmärksammade. Men de är just det: undantag. Hemska, vidriga undantag, med ett stort lidande bakom för de involverade såklart. Men ändå tack och lov: undantag. Och självklart ska det uppmärksammas, ty så får det absolut inte gå till. Det är vidrigt ur i princip vartenda perspektiv man kan tänka sig. Så vi får vara glada att det endast är undantag.
Jag har väll aldrig utgått från ett fall, det var bara för att avfärda alla dina fantasier, och det gick ju bra.
Vad har du för belägg att det är "undantag", nu när vi är överns om att du hade fel gällande "alla är offer" med tillhörande fantasfulla svammel.
Att våldsamma kvinnor är överrepsenterade på skyddande boende är på intet sätt kontroversiellt. Du tycks känna att det är helt omöjligt, har du något belägg för dina känslor, studier? , statistik? det finns ju därute att läsa.
Citat:
I snitt mördas 16 kvinnor/år av sin partner eller expartner. Flertalet av de kvinnor som är på skyddade boenden är där för att inte bli siffror i den statistiken. De är där för att inte öka på den statistiken. Var så säker.
ja och 2-6 män, och ett antal barn (tror de var 6st till antalet förra året) mördas av en kvinna.
Sen ökar ju den statistiken redan, så ökade satsningar på mäns våld mot kvinnor=ökar antalet dödade i relationsvåld.
Citat:
Sedan finns på de skyddade boendena även personer som har utsatts för hedersrelaterat våld. Eller som nu: kvinnor som har behövt skyddade boenden efter bordelltillslag.
Det är nog inte orimligt att det behövs, majoritetn av det grova våldet begås ju av invandrare (och barn till invandrare).
Det är väldigt få horor som tar del av den hjälpen, de har ju ett jobb att sköta och en familj och försörja, Paolos hora erbjöd sina tjänster i bla frankrike och holland efter tillslaget. (bra betalt, internationellt gångbart yrke mao)
Citat:
Jag vet inte, men du kanske anser att vi ska upphöra med skyddade boenden pga. ett fall? Så kan dessa kvinnor med skyddsbehov få fortsätta leva i ett helvete till den dag deras partners/expartners har ihjäl dem? Du verkar ju ändå främst tro att flertalet av dem är gärningspersoner de också, lögnaktiga gärningspersoner dessutom. Eftersom det finns ett fall som tyder på att det skulle kunna vara så.
nä, jag har ju redan skrivit vad som behöver göras, jag förstår dock att du vill se mer relationsvåld, framförallt vill du skydda cykeln av barn som växer upp med en våldsam förälder (det är inte helt chockerande något som 60%+ av kvinnor på skyddande boenden har gemensamt)
Citat:
]Nej, jag har inte skrivit att summan av min kunskap är subjektiv och anekdotisk. Du har missuppfattat mig. Pga. personliga erfarenheter har jag naturligtvis fått mer och mer teoretisk kunskap i ämnet. Precis som vissa som själva drabbas av cancer läser på om cancer och därmed lär sig en hel del rent teoretiskt om själva sjukdomen.
Dels för att jag själv har varit utsatt, dels för att jag känner andra utsatta och dels för att jag har lärt mig mycket om detta just pga. att jag själv har varit utsatt.
Du är en del av problemet, inte lösningen.